Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
HIT202 | INTERPERSONAL COMMUNICATION | 4 | 3 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Instructor(s) of the Course Unit | Prof.Dr. SACİDE VURAL |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı, iletişim ilişkisinde paydaş olarak iyi bir dinleyici ve etkili iletişim kurma bilgi, beceri ve yetkinliğine sahip olmasını sağlamaktır. |
Contents of the Course Unit: | Bu kursta, kursu alanlara çalışma yaşamlarında etkili iletişim ve ilişki kumaları için dinleme, konuşmaya başlama ve sürdürme, konuşma esnasında konuşma problemlerinin önlenmesi ve tamiri, etkili iletişim kurmada kullanılan bilgi, beceri ve teknikler verilmektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
iletişim sürecini açıklayabilme becerisine sahip olur. |
İletişim etkinliğinin paydaşı olarak eşit iletişim kurma becerisine sahip olur. |
Aktif bir dinleyici olma yetkinliğine sahip olur |
İletişim etkinliğinde süreci yönetme bilgi, beceri ve yetkinliğine sahip olur. |
Etkili iletişim kurma beceri ve yetkinliğine sahip olur. |
İkna ve algıyı yönetme bilgi, beceri ve yetkinliğine sahip olur. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilerarası İletişimin evrenselliği, iletişim sürecinin evrensel modeli ve öğeleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilerarası iletişimin aksiyomları | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilerarası iletişimde kültür | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilerarası iletişimde bireyin kendisi | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilerarası iletişimde algı | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Dinleme, dinleme süreci, kültür ve dinleme, etkili dinleme yöntemleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilerarası iletişimde etkililik | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sözel ve sözsüz mesajların evrenselliği | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Karşılıklı konuşma süreci, yönetimi, konuşma problemlerinin önlenmesi ve tamiri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilerarası iletişim ve ikna | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilerarası iletişim ve ikna | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Beden dili, ses tonu, yer ve zaman | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İş yerinde kişilerarası iletişim ve ilişkiler | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
15 | - | Dersin değerlendirilmesi | Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
DeVito, A. J. (2015), The Interpersonal Communication Book, 14th Edition, Pearson |
DeVito, Joseph A.(2010). Kişilerarası İletişim, Çev. Ve Derleyen, Sacide Vural, Ankara: Gazi Ün. Yay. |
Knapp,Mark L., Judith A. Hall , (2006).Nonverball Communication in Human Interaction, sixth Edition, Canada : Thomson and Wadsworth. |
Knapp,Mark L., Anita L. Vangelisti, ( 1996). Interpersonal Communication and Human Relationships, Third Edition, USA : Allyn and Bacon. |
Giblin, Les, ( 1956). How to Have Confidence and Power in dealing with Pover, USA : Penguinputnam Inc. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
3 | |||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
3 | |||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
5 | |||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
5 | |||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
5 | |||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
5 | |||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
4 | |||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 153 |
Total Workload of the Course Unit | 153 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |