TR EN

TERM PROJECT PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SBE510 TERM PROJECT 3 0 0 2

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi KADİR MERSİN
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı; öğrencilerin belirlenen bir konuda detaylı literatür araştırması ve laboratuvarda deneysel çalışma ile alanında eğitim aldığı tüm bilgileri kullanmalarını sağlamaktır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği; bölüm tarafından onaylanan bir konuda derinlemesine literatür ve pazar araştırması ile birlikte laboratuvarda deneysel çalışma yürütmek ya da halihazırda yürütülen projeye katılmak; dönem sonunda bir final raporu ile bulguları tartışmak ve önerilerde bulunarak probleme çözüm ve yeni yaklaşımlar getirmektir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Problemlere çözüm alternatifleri geliştirir.
Literatür taraması yaparak çözüme katkı sağlayan bilgileri sentez eder.
Projenin baştan sona kavramsal tasarımını yapar.
Standartlara uygun rapor veya tez hazırlar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Proje konusunun belirlenmesi için genel literatür taraması ve beyin fırtınası yapımı Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
2 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Proje konusunun belirlenmesi ve proje teklif raporunun sunulması Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Sunulan rapora göre proje konusunun kesinleştirilmesi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
4 Literatür tarama İlgili konuda literatür taraması Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
5 Literatür tarama İlgili konuda literatür taraması sonucu deneysel tasarımın ve deneysel prosedürün belirlenmesi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
6 Literatür tarama Çalışmaların yürütülmesi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
7 Literatür tarama Verilerin değerlendirilmesi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme Proje ilerleme raporu, ara değerlendirme Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
10 Literatür tarama Projede oluşabilecek eksiklerin saptanması ve olası önlemlerin belirlenmesi, veriler ışığında yeni tasarımların yapılması Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
11 Literatür taraması ve sunum hazırlama Probleme yönelik hesaplama, simülasyon yapılmaya başlanması Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
12 Görsel-yazılı literatür tarama ve video izleme Problemle ilgili çözümlerin olgunlaştırılması Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Tartışma Yöntemi
13 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Gerekli hesaplamaların yapılması, teknik rapor yazımı Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Tartışma Yöntemi
14 Görsel-yazılı literatür tarama ve video izleme Yapılan araştırma ve simulasyonlara dayanarak sistem bileşenleri ile birlikte kavramsal tasarımı sonuçlandırmak Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Tartışma Yöntemi
15 Proje hazırlama Proje kavramsal tasarım raporu ve sunumu Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Dönem Projesi

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To explain the basic concepts and theories associated with the field of International Logistics and Transportation

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To relate concepts and cases in the field of International Logistics and Transportation with other fields in Social Sciences
2
To make scientific and interdisciplinary research about the cases in the field

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To draw conceptual and theoretical connections between past and present trade and logistics – transportation procedures and to make forecasts for the future

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To make literature review for analyzing cases in the field of International Logistics and Transportation and to use this information for personal studies.
2
To use the latest technology for making descriptive and exploratory research and to use this information for personal studies.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To conduct a field-specific study individually and to complete it with discipline and responsibility.
2
To assume duties and responsibilities in a team work as leader or team member and to fulfil them flawlessly.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To analyze data and findings in the field of International Logistics and Transportation with respect to cause-effect relations and critical perspective.
2
To identify gaps in the theory and practice of International Logistics and Transportation and to offer solutions for each.
3
To develop ideas as to how to use the information related to the field of International Logistics and Transportation in professional life.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To convey information related with the field of International Logistics and Transportation by using effective presentation and communication techniques.
2
To use field-specific information for creation of various projects, activities and social responsibility programmes in the field of International Logistics and Transportation
3
To conduct literature review, follow the recent developments and produce written and oral works in a foreign language

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To respect social, cultural, scientific and ethical norms and values in the processing and dissemination of data.
2
To follow latest developments in the field and direct personal studies accordingly within the framework of the lifelong learning principle.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 14 196
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 7 98
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 3 3 9
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 5 8 40
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 8 5 40
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 384
Total Workload of the Course Unit 384
Workload (h) / 25.5 15,1
ECTS Credits allocated for the Course Unit 15,0