TR EN

NEW MEDIA PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
HIT210 NEW MEDIA 4 4 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi AHMET SİNAV
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı, yeni medya kuramlarını tanıtarak bir sosyal medya programında halkla ilişkiler uygulayıcısının üstlenmesi gereken görevleri tanımlamak ve sosyal medya kampanya örneği sergilemektir.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği, yeni medya mecralarının tanıtılması, halkla ilişkiler uygulayıcılarının sosyal medyadaki görevlerinin listelenmesi, yeni medya kuramlarının özetlenmesi, yeni medya ve halkla ilişkiler uygulamalarının kesişme noktalarının örneklenmesi gibi konulardan oluşmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Bir sosyal medya iletişim programında halkla ilişkiler uzmanının sosyal medyada üstlenmesi gereken görevlerden en az dördünü listeleme
Yeni medya kuramlarından en az ikisini özetleme
Halkla ilişkiler ve yeni medya arasındaki bağlantıyı en az 3 örnekle açıklama
Yeni medya araçlarını, mecralarını sınıflandırma
Yeni medya eleştirel kuramlarını popüler kültür üzerinden özetleme
Bir sosyal medya iletişim programında sosyal medya mecralarından en az ikisini kullanma

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İnternet nedir; internetin gelişimi, internetin özellikleri Anlatım Soru cevap
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yeni medya nedir? Yeni medya teknolojileri nelerdir? Anlatım Soru cevap
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Videolar, bilgisayar oyunları, kablolu tv, elektronik posta, iletişim uygulamaları internet sistemleri hakkında açıklama Anlatım Soru cevap
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yeni medya teknolojilerini halkla ilişkiler uzmanları nasıl kullanır? Kioks nasıl kullanılır? Anlatım Soru cevap
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yeni medya paydaşları kimlerdir? Özellikleri nelerdir? Anlatım Soru cevap
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Strateji ve taktikler perspektifinden halkla ilişkilere yeni bakışlar (sosyal ağlar,bloglar, viki, podcast, ıntranet, ekstranet, online video, ceptv) Anlatım Soru cevap
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Blog yöneticileri, form yöneticileri, çevrimiçi oyun yöneticileri Anlatım Soru cevap
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kurumsal web sayfasını halkla ilişkiler uzmanlarının yönetimi Anlatım Soru cevap
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkiler uzmanı (yeni medyada reklam verme ve sponsorluk yapma) Anlatım Soru cevap
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma p.2.o ve kampanya yönetimi, yeni medyanın icat ettiği sorunlar. Anlatım Soru cevap
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Çevrimiçi krizler ve kriz iletişiminde halkla ilişkiler uzmanının rolü Anlatım Soru cevap
13 İnternet içeriği hazırlama, Sunum hazırlama Sunum (Bir sosyal medya mecrası seçilerek kampanya adımları tasarlanması) Uygulamalı grup çalışması
14 İnternet içeriği hazırlama, Sunum hazırlama Sunum (Bir sosyal medya mecrası seçilerek kampanya adımları tasarlanması) Uygulamalı grup çalışması
15 İnternet içeriği hazırlama, Sunum hazırlama Sunum (Bir sosyal medya mecrası seçilerek kampanya adımları tasarlanması) Uygulamalı grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Sayımer, İ. (2014). Yeni Medya Araştırmaları Kavramlar, Uygulamalar, Tartışmalar. Konya: Literatürk Yayınları
Tekvar, S. O. (2016). Yeni Medya Yeni Halkla İlişkiler. Ankara: Karınca
Özkan, A., Tandaçgüneş, N., Doğan, B. Ö. (2015). Yeni Medya ve Reklam.
Pavlik, J. V. (2013). Yeni Medya ve Gazetecilik. Phoenix
Flew, T. (2007). New media: An introduction. Oxford: Oxford University Press.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
3
2
List the main features of communication in items.
4
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
2

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
3
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
1
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
2

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
5
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
2

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
5
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
1

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
2

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
0

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
2

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 11 3 33
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 1 10 10
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 153
Total Workload of the Course Unit 153
Workload (h) / 25.5 6
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0