TR EN

POLITICAL COMMUNICATION PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
HIT313 POLITICAL COMMUNICATION 5 3 3 7

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Instructor(s) of the Course Unit Prof.Dr. SACİDE VURAL
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersi alan öğrencilere; ; siyasal iletişimin kamu yönetimini şekillendirmede, denetlemede oynadığı rolün farklı açılardan yapılan analizlere ilişkin konuların verilmesidir.
Contents of the Course Unit: Bu derste; siyasal iletişim, siyasal iletişime kuramsal yaklaşımlar, Aristotales ve retorik, medya ve demokrasi, siyasal reklamcılık, siyasal propaganda, toplumsal hareketlilik, siyasal iletişim ve algı yönetimi, toplumsal hareketler, siyasal iletişim ve sosyal medya, siyasal iletişim ve etik konuları işlenir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Siyasal iletişimin kamu yönetimi açısından önemini açıklayabilir.
Siyasal iletişimde kuramsal yaklaşımları değerlendirebilir ve çalışmalarında rehber olarak kullanabilir.
Siyasal iletişim aracı olarak kullanılan reklamların analizini yapabilir.
Siyasal iletişim tekniği olarak propaganda teknikleri bilgisine sahip olur ve analiz ve değerlendirmesini yapabilir.
Devlet yönetiminde siyasal iletişim teknik ve yöntemlerinin nasıl kullanıldığının uygulama örneklerini analiz edebilir.
Siyasal iletişim kampanyasının analizini yapabilme becerisine sahip olur.
Medya ve demokrasi ilişkisinde basın özgürlüğünün rolünü ve etkisini analiz edebilir ve toplumsal yaşamdaki önemini açıklayabilir.
Kamuoyu araştırmasının siyasal iletişimdeki anlam ve önemini açıklayabilir ve değerlendirebilir
Medya ve demokrasi ilişkisinde basın özgürlüğünün rolünü ve etkisini analiz edebilme becerisine sahip olur.
Toplumsal hareketler ve sisyasal iletişim mesajları ilişkisini çözümleyebilir
Kamuoyu araştırmasının siyasal iletişimdeki anlam ve önemini bilir ve değerlendirme becerisine sahip olur.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal İletişimin Gelişmesi Anlatım Soru-cevap
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal İletişim Aktörleri Anlatım Soru-cevap
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kuramsal Yaklaşımlar (suskunluk sarmalı,Gündem Koyma ve Çerçeveleme) Anlatım Soru-cevap
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Medya ve demekrasi Anlatım Soru-cevap
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Toplumsal Hareketler Anlatım Soru-cevap
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal İletişim ve algı Yönetimi Anlatım Soru-cevap
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Propaganda Anlatım Soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal Reklamcılık Anlatım Soru cevap
10 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Örnek inceleme Siyasal İletişim ve Kamu diplomasisi Anlatım Soru cevap Örnek Olay Analizi
11 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal iletişimde kamuoyu araştırmaları Anlatım Soru cevap
12 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Örnek inceleme Siyasal Halkla ilişkiler Anlatım Soru cevap Örnek Olay Analizi
13 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Uluslararası Siyasal İletişim Anlatım Soru cevap Örnek Olay Analizi
14 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Örnek inceleme Siyasal Kampanyalar ve siyaset Kültürü Anlatım Soru cevap Örnek Olay Analizi
15 Genel tekrar Ders ile ilgili tartışmalar Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Aziz, A. (2007). Siyasal İletişim, Ankara: Nobel Yayınları
Özkan, A. (2004). Siyasal İletişim, İstanbul: Nesil Yayınları
McNair, Brian ( 2011). An Introduction To Political Communication, Fifth Edition, NewYork: Roudletge
Ortak Yapıt ( 2020). Siyasal İletişim Yazıları, Editör, Mahmut Akgül ve Murat Başarır, Konya: Palet yayınları.
Keane, John ( 2015). Medya ve Demokrasi, Çev. Haluk Şahin, Basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Ortak Yapıt (2014). Political Communication, Editör: Carsten Reinemann, Berlin/Boston: Walter de Gruyter GmbH.
Yavaşgel, Emine (2004). Siyasal İletişim Kavramlar ve Ardındakiler. Ankara: Babil Yayınları
Porta, Donetella D. ve Mario Diani (2020). Toplumsal Hareketler, Çev. P.Çakır ve C. Gülbudak, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
5
2
List the main features of communication in items.
3
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
4
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
3
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
5
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
5
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 5 65
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 14 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 13 13
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 178
Total Workload of the Course Unit 178
Workload (h) / 25.5 7
ECTS Credits allocated for the Course Unit 7,0