TR EN

EMERGENCY HEALTH SERVICES I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
IYP104 EMERGENCY HEALTH SERVICES I 2 2 2 3

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. SİBEL CANİTEZ
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Acil Sağlık Hizmetlerinin hiyerarşik yapısı, organizasyonu, işleyişi ve mevzuatın bilinmesi ayrıca paramedik görev, yetki ve sorumlulukları konusunda yeterlilik kazandırmak amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Sağlık hizmetini değerlendirmek, Acil sağlık hizmeti mevzuatını değerlendirmek, Acil Sağlık hizmetleri teşkilat yapısını öğrenmek, Paramedik görev, yetki ve sorumluluklarını bilmek, Acil sağlık hizmetleri araçlarını tanımak, Türkiye' de acil servis yapısını ve işleyişini tanımak, Acil durumlarda kullanılacak formları öğrenmek, Olay yeri yönetimini sağlamak ve Hasta güvenliğini içermektedir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Dersle ilgili temel mesleki bilgilere sahip olur.(Bilişsel Bilgi)
Sağlık hizmetlerini değerlendirir.(Bilişsel Bilgi)
Acil Sağlık Hizmetleri yapısı, işleyişi ve organizasyonu konusunda bilgi sahibidir.(Bilişsel Bilgi)
Acil Sağlık Hizmetleri teşkilat yapısındaki yerini tanır.(Bilişsel Bilgi)
Acil Sağlık Hizmetlerinin bünyesindeki görev, yetki ve sorumluluklarını bilir, uygular. (Psiko-Motor Bilgi)
Acil Sağlık Hizmetleri bünyesindeki acil araçları tanır, bakım ve temizliğini sağlar.(Psiko-Motor Bilgi)
Acil bakımda kullanılan formları uygun durumlarda kullanır.(Psiko-Motor Bilgi)
Acil sağlık hizmetleri bünyesinde olağandışı durumlarda sorumluluk alır.(Duyuşsal Bilgi)
Olağanüstü durumlarda kurtarma tekniklerini uygular.(Psiko-Motor Bilgi)
Acil sağlık hizmetleri organizasyonu içerisinde kendi-hasta güvenliğini sağlar.(Psiko-Motor Bilgi)
Alanda hasta/ yaralı güvenliğini sağlamaya yönelik uygulamaları yapabilecek beceriye sahiptir.(Psiko-Motor Bilgi)
Acil sağlık hizmetleri organizasyonunda haberleşmeyi sağlar.(Psiko-Motor Bilgi)

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Dersin Tanıtımı: Giriş , amaç ve Öğrenim hedefleri Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
2 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Sağlık Hizmetlerini değerlendirmek Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
3 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Türkiye’de Acil sağlık hizmetleri ile ilgili mevzuatı değerlendirmek Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
4 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Türkiye’de Acil sağlık hizmetlerinin teşkilat yapısını değerlendirmek Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
5 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi AABT ve ATT görev,yetki ve sorumlulukları Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
6 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Ambulans ve Acil sağlık araçlarını değerlendirmek Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
7 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Asepsi, Antisepsi, Sterilizasyon, Dezenfeksiyon ve Ambulans Temizliği Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
8 - ARA SINAV -
9 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Türkiye’de Acil servis Yapısı ve işleyişini değerlendirmek Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
10 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Türkiye’de Acil sağlık hizmetlerinde formları kullanmak Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
11 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Acil Sağlık Hizmetlerinde iş sağlığı ve güvenliği Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
12 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Sorumluluk kazanmak, Görev Organizasyonu yapmak, Kurtarma ve Operasyon Bilinci Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
13 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Haberleşme Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
14 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Olay yeri yönetimi Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
15 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Hasta/yaralı güvenliği sağlamak Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Mosby MJ ve Ark. (2002) Paramedic Textbook.
Bledsoe BE., Porter RS., Shade BR. (1994) Paramedic Emergency Care.
YAVUZ S. Yavuz G. ‘Paramedikler için Hastane Öncesi Acil Tıp’ Ankara Nobel Tıp Kitapevi 1. baskı Ankar 2017
GÜL M. ‘ Hastane Öncesin Acil tıp ve Paramedik ‘ İstanbul Tıp Kitapevi 1. Baskı İstanbul 2019
DAĞLI R. ‘ Ambulans ve Acil Bakım Teknikerleri için Temel Konular ve Yaklaşımlar Ema Tıp Kitapevi İstanbul 2016

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Emergency care will have the basic knowledge and experience.
2
Is capable, in an emergency patient evaluation.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
We believe in the philosophy of emergency care.
2
Knows how to improve the quality of emergency health services.
3
Have knowledge about quality standards in emergency health services.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Preventive, curative principles of emergency care plans, implements and evaluates and registers.
2
Applies the principles of preventive and therapeutic emergency care.
3
Evaluates the principles of preventive and therapeutic emergency care.
4
It records the principles of preventive and therapeutic emergency care.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Areas that require emergency care at an advanced level of knowledge of institutional uses and applications.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Take responsibility in pre-hospital emergency care.
2
Fastest time of the incident, serial, cool and decides correctly.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Learning with a sense of lifelong learning will continue.
2
National and universal values​​, intellectual and social aspects of principle develops itself.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Patient, family and team with other health care professionals in oral and written communication.
2
In case of emergency itself, and patients and their relatives, other health professionals and social psychological knowledge and skills necessary to protect uses.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
In case of emergency as soon as possible reaching the scene, assess the situation, if necessary and appropriate initial treatment allows transport of the patient to the emergency room.
2
Case to be made for emergency aid to the wounded techniques appropriate first aid and emergency plans, manages and implements.
3
In emergency situations, ensures appropriate transportation of the patient to the emergency room.
4
In case of emergency, appropriately plans the first and emergency aid techniques for the injured person.
5
Manages first and emergency aid techniques appropriately for the injured person in case of emergency.
6
In case of emergency, properly applies first and emergency aid techniques to the injured person.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 124
Total Workload of the Course Unit 124
Workload (h) / 25.5 4,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0