Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SMP201 | PROFESSIONAL ENGLISH | 3 | 2 | 2 | 3 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. NERMİN KOÇ |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. RAHEELA ZAHEER |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Mesleki Yabancı Dil dersinde öğrenciye, mesleğinin gerektirdiği mesleki terminolojiyi kullanarak yabancı dilde dinleme, okuma, yazma, konuşma ve iletişim kurma yeterliklerinin kazandırılmasını sağlamak. Kişilerin sağlığını korumaya ve oluşabilecek hastalıkları önlemeye yönelik gerekli bilgi ve beceriye sahip, hekimlerle işbirliği içerisinde çalışabilen sağlık teknikerlerini yetiştirmeyi amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Alanına özgü konularla ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip ve edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri değerlendirebilen, sorunlara çözüm önerileri geliştirebilen bireyler yetiştirmek. Alanı ile ilgili uygulamaları etkin bir şekilde gerçekleştirebilen, multidisipliner çalışmaya uygun veya bireysel çalışabilme becerisine sahip, alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip meslek elemanları yetiştirmektir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
To establish basic communication with English-speaking foreign patients during the preparation of medical imaging |
To express English terms that is fundamental for medical imaging from the patient's medical information |
To understand professional English literature with the help of a dictionary |
To explain English terms and expressions about Medical Imaging Equipments |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Mesleki İngilizceye Giriş | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
2 | - | Hospital Departments and Staff | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
3 | - | Hospital Departments and Staff | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
4 | - | Grammar Pills / Medical Translation | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
5 | - | Our Body | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
6 | - | Grammar Pills / Medical Translation | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
7 | - | Circulatory System | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Respiratory System | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
10 | - | Digestion System | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
11 | - | Emergency and Ambulance Services | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
12 | - | Patient Admission | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
13 | - | Symptoms and Vital Signs | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
14 | - | Aches and Pains | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
15 | - | Grammar Pills / Medical Translation | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Budin, G., & Wright, S. E. (2001). Handbook of terminology management. Amsterdam: J. Benjamins. |
Medical English For Healthcare Professıonals, yazar: Gülüzar HOŞTEN, 2016, Nobel Tıp Kitabevleri |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In accordance with the needs of Preoperative, intraoperative and postoperative, patients can be prepared and are applied necessary anesthesia and resuscitation practices.
|
||||||
2 |
Basic knowledge that is gained via lecture notes, application tools and supported with visual help students to analyze and use this knowledge throughout their professional lives.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can make the preparation of the Anesthesia machine and other auxiliary equipment and can control and provide patient's airway.
|
||||||
2 |
Can make the necessary applications in situations requiring first aid.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being aware of this profession as a teamwork, they can analyze data related to the patient or the case and produces results
|
||||||
2 |
In an emergency situation, they become calm, quick, fast and can make the right decision.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Having sufficient skills in practice, they remain calm and unperturbed.
|
||||||
2 |
They can make all the applications about Anesthesia according to the technique
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have the basic and applied health knowledge about Anesthesia.
|
||||||
2 |
Can update their Anesthesia-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
|
||||||
3 |
Have knowledge about ethical standards.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals,
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be able to work in Anesthesiology department in Health institutions, organizations, Reanimation and Pain rooms and help patients' preparation prior to surgery, anesthesia and reanimation implementation
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 71 |
Total Workload of the Course Unit | 71 | ||
Workload (h) / 25.5 | 2,8 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 3,0 |