Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
ANP212 | İLERİ YAŞAM DESTEĞİ | 3 | 2 | 2 | 3 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. NERMİN KOÇ |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | ileri yaşam desteği sağlama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | İleri yaşam desteği temel teknikler, İleri yaşam desteği ve alternatif teknikler,İleri yaşam desteği ve geri döndürülebilir nedenler, Defibrilasyon,Kardiyopulmoner resüsitasyon, KPR Sırasında Fizyolojik Parametreler, ileri yaşam desteğinde taşikardik hastaya yaklaşım ,Kardiyak arrest, İleri yaşam desteği ve Post kardiyak bakım, Kardiyopulmoner resusitasyon, Ölümcül disritmiler, İleri yaşam desteğinde medikal tedavi, İleri yaşam desteği ve ventilasyon, ileri yaşam desteği ve kardiyoversiyon |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Öğrenci ileri yaşam desteği uygulamalarını bilir. |
Kardiyopulmoner resüsitasyon bilir. |
İleri yaşam desteği ve Post kardiyak bakımı bilir. |
Hava Yolunu Açma Tekniklerini bilir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | İleri yaşam desteği temel teknikler | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
2 | - | İleri yaşam desteği ve alternatif teknikler | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
3 | - | İleri yaşam desteği ve geri döndürülebilir nedenler | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
4 | - | Defibrilasyon | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
5 | - | Kardiyopulmoner resüsitasyon | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
6 | - | Kardiyopulmoner resüsitasyon sırasında fizyolojik Parametreler | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
7 | - | İleri yaşam desteğinde taşikardik hastaya yaklaşım | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Kardiyak arrest | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
10 | - | İleri yaşam desteği ve Post kardiyak bakım | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
11 | - | Hava Yolunu Açma Teknikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
12 | - | Ölümcül disritmiler | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
13 | - | İleri yaşam desteğinde medikal tedavi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
14 | - | İleri yaşam desteği ve ventilasyon | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
15 | - | ileri yaşam desteği ve kardiyoversiyon | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In accordance with the needs of Preoperative, intraoperative and postoperative, patients can be prepared and are applied necessary anesthesia and resuscitation practices.
|
4 | |||||
2 |
Basic knowledge that is gained via lecture notes, application tools and supported with visual help students to analyze and use this knowledge throughout their professional lives.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can make the preparation of the Anesthesia machine and other auxiliary equipment and can control and provide patient's airway.
|
5 | |||||
2 |
Can make the necessary applications in situations requiring first aid.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being aware of this profession as a teamwork, they can analyze data related to the patient or the case and produces results
|
5 | |||||
2 |
In an emergency situation, they become calm, quick, fast and can make the right decision.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Having sufficient skills in practice, they remain calm and unperturbed.
|
4 | |||||
2 |
They can make all the applications about Anesthesia according to the technique
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have the basic and applied health knowledge about Anesthesia.
|
5 | |||||
2 |
Can update their Anesthesia-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
|
5 | |||||
3 |
Have knowledge about ethical standards.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals,
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be able to work in Anesthesiology department in Health institutions, organizations, Reanimation and Pain rooms and help patients' preparation prior to surgery, anesthesia and reanimation implementation
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 76 |
Total Workload of the Course Unit | 76 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 3,0 |