Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
ANP215 | POST OPERATİF BAKIM | 3 | 2 | 2 | 3 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. NERMİN KOÇ |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Yoğun bakım ve reanimasyon ünitelerinde takip edilmesi gerekilen durumlarla ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Uyanma odası ve donanımı, Solunum fonksiyonu ve takibi, Kardiyovaskuler fonksiyon ve takibi, Nöromusküler fonksiyon ve şuur takibi, Termoregülasyon ve takibi, Post operatif ağrı takibi, Bulantı, kusma, drenaj, kanama takibi, Sıvı Tedavisi, Kan transfüzyonu ve komplikasyonları, Erken ve geç postoperatuvar komplikasyonlar, Yenidoğan, bebek ve çocuk hastalarda postoperatif takip, Postoperatuvar yoğun bakım takibi,konularıdır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Yoğun bakım ve reanimasyon ünitelerinde hastalıklarla ilgili bilgi ve beceri kazanır. |
Kardiyovaskuler fonksiyon ve takibini yapar. |
Yenidoğan, bebek ve çocuk hastalarda postoperatif takibini yapar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Uyanma odası ve donanımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
2 | - | Solunum fonksiyonu ve takibi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
3 | - | Kardiyovaskuler fonksiyon ve takibi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
4 | - | Nöromusküler fonksiyon ve şuur takibi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
5 | - | Termoregülasyon ve takibi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
6 | - | Post operatif ağrı takibi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
7 | - | Bulantı- Kusma | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Drenaj | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
10 | - | Kanama takibi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
11 | - | Postoperatuvar yoğun bakım takibi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
12 | - | Sıvı Tedavisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
13 | - | Kan transfüzyonu ve komplikasyonları | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
14 | - | Erken ve geç postoperatuvar komplikasyonlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
15 | - | Yenidoğan, bebek ve çocuk hastalarda postoperatif takip | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In accordance with the needs of Preoperative, intraoperative and postoperative, patients can be prepared and are applied necessary anesthesia and resuscitation practices.
|
5 | |||||
2 |
Basic knowledge that is gained via lecture notes, application tools and supported with visual help students to analyze and use this knowledge throughout their professional lives.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can make the preparation of the Anesthesia machine and other auxiliary equipment and can control and provide patient's airway.
|
3 | |||||
2 |
Can make the necessary applications in situations requiring first aid.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being aware of this profession as a teamwork, they can analyze data related to the patient or the case and produces results
|
5 | |||||
2 |
In an emergency situation, they become calm, quick, fast and can make the right decision.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Having sufficient skills in practice, they remain calm and unperturbed.
|
5 | |||||
2 |
They can make all the applications about Anesthesia according to the technique
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have the basic and applied health knowledge about Anesthesia.
|
5 | |||||
2 |
Can update their Anesthesia-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
|
5 | |||||
3 |
Have knowledge about ethical standards.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals,
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be able to work in Anesthesiology department in Health institutions, organizations, Reanimation and Pain rooms and help patients' preparation prior to surgery, anesthesia and reanimation implementation
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 76 |
Total Workload of the Course Unit | 76 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 3,0 |