TR EN

BUSİNESS ORGANİZATİON PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ADP205 Business Organization 3 2 2 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. ŞABO KESLER
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. EBRU CENGİZ
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersle yasal ve sosyal hakları bilme ve departmanlar arası iş birliğine yatkın olma yeterliliğinin kazandırılması planlanır.
Contents of the Course Unit: İş ve zaman etüdü, satış pazarlama, muhasebe,iş yükünü belirleme ve iş gören ihtiyacını belirleme kazandırılması değerlendirilir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Öğrenci, servis operasyonlarında iş ve zaman etüdü yapabilir.
Öğrenci, departmanlar arası iş birliğini sağlayabilir.
Öğrenci, personel alımını sağlayabilir.
Öğrenci, personelin haklarını takip edebilir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Yazılı-Görsel kaynaklar Ders içeriği ve konusunun anlatılması, Dersin tanıtılması Yönetim: Temel kavramlar, işletmeler için önemi Anlatım, Soru-Cevap
2 Araştırma-Ödev Yönetimin Tarihsel Gelişimi /Klasik Yönetim Yaklaşımı Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
3 Yazılı-Görsel kaynaklar Yönetimin Tarihsel Gelişimi /Neoklasik Yönetim Yaklaşımı Anlatım,Video,Soru-Cevap
4 Araştırma Yönetimin Tarihsel Gelişimi /Modern Yönetim Yaklaşımı Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
5 Literatür taraması İş Planı,İş Planının Faydaları Anlatım,Video,Soru-Cevap
6 Yazılı-Görsel kaynaklar İş Planını ve Organizasyonunun Değerlendirilmesi Anlatım,Video,Soru-Cevap
7 Literatür taraması Müşteri İlişkileri Yönetimi: Tanımı, Kapsamı, Önemi Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
8 - ARA SINAV -
9 Yazılı-Görsel kaynaklar Müşterilerle İletişim ve Boyutları Anlatım,Video,Soru-Cevap
10 Literatür taraması Hizmetlerde Müşteri Bağlılığı ve Kalite Anlatım, Soru-Cevap
11 Araştırma-Ödev Müşteri İlişkilerinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözümleri Anlatım,Video,Soru-Cevap
12 Yazılı-Görsel kaynaklar Müşteri Kazanma, Elde Tutma ve Müşteri Yaşam Boyu Değeri Oluşturma Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
13 Yazılı-Görsel kaynaklar-Araştırma-Ödev Müşteri İlişkileri Yönetiminin Diğer Kavramlarla Olan İlişkisi Anlatım,Video,Soru-Cevap
14 Literatür taraması Müşteri İtirazları ve Şikâyet Yönetimi Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
15 Yazılı-Görsel kaynaklar Müşteri İlişkileri Yönetiminin ’de Başarısızlık Nedenler Anlatım, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Atıgan, F. (2014). Yönetim ve Organizasyon. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2016). Organizational Behavior (Cilt Fourteenth Edition).
Üniversitesi, A. (2016). Yönetim ve Organizasyon. Eskişehir: Açıköğretim Yayınları.
Demirel, Y. (2017). Müşteri İlişkileri Yönetimi : Teori, Uygulama, Ölçüm. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
İş Organizasyonu konularına ve sektöre yönelik güncel makaleler

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Oral and Dental Health Program in the field, be able to have a basic level of theoretical knowledge.
1
2
Will serve as the intermediate elements in the field of health sciences in the knowledge of medical terminology, to dominate and to gain competence in using.
0

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Is related to the health sciences and technology access to information regarding the ways and means to gain competence in the use.
0
2
Along with a team of physicians to work together in creating and acquiring competence.
4
3
Priority including physicians, patients, colleagues and be able to communicate effectively with other sectors of society to gain competence.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
With regard to the field of recognition and related tools and equipment in the pursuit of technological advances to gain competence.
1
2
To gain competence in computer skills.
3

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To gain competence in applying the rules of hygiene.
2
2
Aid to gain competence in practice.
2

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
With regard to the field of history taking, files, etc. to prepare. To gain competence in handling of patient information.
4
2
Adopting and applying ethical principles and professional values ​​to qualify.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To qualify to be able to carry professional liability.
4
2
To follow the profession's information to gain competence in acquiring the habit.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To gain proficiency in performing teamwork.
5
2
The concept of lifelong learning and self-development to gain competence in acquiring.
2

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Design and management practice, helpful staff training, effective working order, occupational diseases prevention methods, environmental protection, job security and to have information about quality management and to act according to these issues.
4
2
Career ideas orally or in writing to the relevant individuals and organizations to express and oral and dental health of the national and international agenda irdeleyip possible to evaluate the results.
2

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 14 3 42
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 100
Total Workload of the Course Unit 100
Workload (h) / 25.5 3,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0