Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SMP205 | COMMUNICATION | 3 | 3 | 3 | 3 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. ŞABO KESLER |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Kişinin kendisini ve çevresini sorgulayarak, farkına vararak sağlıklı iletişim oluşturabilme kabiliyetini kazanması. |
Contents of the Course Unit: | İletişim kavramı.İletişim çeşitleri .Sözlü iletişim.Sözsüz iletişim.Beden dili. İletişim sorunları ve çözüm yolları. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Kendisi ve çevresiyle barışık yaşama modelini öğrenir. |
Sağlıklı iletişim kurma becerisi kazanır. |
Kendini ifade etme becerisi kazanır. |
Etkin sözlü iletişim becerisi kazanır. |
Özgüven duyma becerisi kazanır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Anlatım | İletişim tanımı ve iletişim süreci | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Literatür Taraması | Sözlü iletişim, Sözsüz iletişim | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Literatür Taraması | Beden dili | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Literatür Taraması | Empati | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Literatür Taraması | iç iletişim | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Literatür Taraması | kişilerarası iletişimi olumlu ve olumsuz etkileyen faktörler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Literatür Taraması | özgüven | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması | maske | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Literatür Taraması | Kişinin kendine olan yolculuğu, kendini tanıma süreci. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Literatür Taraması | ödev konusu: ben kimim? | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Literatür Taraması | ödev konusu : ailem ve ben | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Literatür Taraması | ödev konusu: iç iletişim | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Literatür Taraması | iletişim filmleri gösterimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Soru- Cevap | genel tekrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Aziz, A. (2010). İletişime Giriş. İstanbul: Hyperlink Yayınları. |
Oskay, Ü. (2001). İletişimin ABC’si. Der Yayınları. |
Schultze, Q. J., Badzinski, D. M. (2015). An Essential Guide to Interpersonal Communication: Baker Publishing Group. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Oral and Dental Health Program in the field, be able to have a basic level of theoretical knowledge.
|
0 | |||||
2 |
Will serve as the intermediate elements in the field of health sciences in the knowledge of medical terminology, to dominate and to gain competence in using.
|
0 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Is related to the health sciences and technology access to information regarding the ways and means to gain competence in the use.
|
0 | |||||
2 |
Along with a team of physicians to work together in creating and acquiring competence.
|
5 | |||||
3 |
Priority including physicians, patients, colleagues and be able to communicate effectively with other sectors of society to gain competence.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
With regard to the field of recognition and related tools and equipment in the pursuit of technological advances to gain competence.
|
0 | |||||
2 |
To gain competence in computer skills.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To gain competence in applying the rules of hygiene.
|
0 | |||||
2 |
Aid to gain competence in practice.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
With regard to the field of history taking, files, etc. to prepare. To gain competence in handling of patient information.
|
2 | |||||
2 |
Adopting and applying ethical principles and professional values to qualify.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To qualify to be able to carry professional liability.
|
0 | |||||
2 |
To follow the profession's information to gain competence in acquiring the habit.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To gain proficiency in performing teamwork.
|
5 | |||||
2 |
The concept of lifelong learning and self-development to gain competence in acquiring.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design and management practice, helpful staff training, effective working order, occupational diseases prevention methods, environmental protection, job security and to have information about quality management and to act according to these issues.
|
5 | |||||
2 |
Career ideas orally or in writing to the relevant individuals and organizations to express and oral and dental health of the national and international agenda irdeleyip possible to evaluate the results.
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 80 |
Total Workload of the Course Unit | 80 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 3,0 |