Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SMP116 | CHEWING PHYSIOLOGY | 2 | 2 | 2 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Öğrencilere çiğneme sürecinin fizyolojik temellerini ve bu sürecin diş sağlığına etkilerini anlatarak, çiğneme işlevinin önemini vurgulamaktır. |
Contents of the Course Unit: | Ağız ve çene anatomisi: Öğrencilere ağız boşluğunun yapısı, çene eklemleri ve kasları hakkında temel bilgiler vermek. Çiğneme kasları ve sinir sistemi: Çiğneme fonksiyonunun gerçekleşmesi için gereken kasların ve sinirlerin anatomisi ve işlevi hakkında bilgi vermek. Çiğneme süreci: Çiğneme aşamaları, dişlerin ve çene eklemlerinin işbirliği ile çiğneme işlevinin nasıl gerçekleştiğini anlatmak. Dişlerin çiğneme fonksiyonu: Farklı diş tiplerinin çiğneme sürecindeki rolü ve etkisi hakkında bilgi vermek. Çiğneme işlevinin önemi: Çiğneme sürecinin sindirim, beslenme ve diş sağlığı üzerindeki etkilerini anlatmak. Çiğneme problemleri ve çözümleri: Çiğneme fonksiyonunda oluşabilecek problemler ve tedavi yöntemleri hakkında bilgi vermek. Maloklüzyon ve çiğneme ilişkisi: Dişsel ve çeneler arası uyumsuzlukların çiğneme fonksiyonuna etkilerini anlamak. Çiğneme ve genel sağlık ilişkisi: Çiğneme işlevinin genel sağlık üzerindeki etkileri ve sistemik hastalıklarla ilişkisi hakkında bilgi vermek. Fonksiyonel çene hareketleri: Çene hareketlerinin farklı fonksiyonları ve günlük yaşamda nasıl etkili bir şekilde kullanıldığı hakkında bilgi sağlamak. Çiğneme disfonksiyonu tedavisi: Çiğneme problemleri ve disfonksiyonlarının tedavi yöntemleri ve rehabilitasyonu hakkında bilgi vermek. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Çeneyi hareketini sağlayan kasların fonksiyonlarını düzenleyen biyolojik yasaları açıklar. |
Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonları kavrar. |
Alt çene hareket tiplerini ve bu hareketlerin klinik açıdan önemini kavrar. |
Oklüzal morfolojinin belirleyicilerini öğrenir. |
Oklüzyon teorileri ve optimum oklüzyon kriterlerini öğrenir. |
Oklüzyon çeşitlerini öğrenir. |
Oklüzal tedavide kullanılan splint tiplerini ve splintlerin hazırlanma yöntemlerini öğrenir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Temporamandibular eklem anatomisi | Temporamandibular eklem anatomisi teorik bilgisi anlatımı |
2 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Alt çeneyi hareket ettiren kasların fonksiyonlarını düzenleyen biyolojik yasalar | Alt çeneyi hareket ettiren kasların fonksiyonlarını düzenleyen biyolojik yasalar teorik bilgisi anlatımı |
3 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar(Sentirk ilişki, Sentrik oklüzyon, Uzun sentrik, Geniş Sentrik) | Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar(Sentirk ilişki, Sentrik oklüzyon, Uzun sentrik, Geniş Sentrik) teorik bilgisi anlatımı |
4 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar (Dikey Boyut, Oklüzal Dikey Boyut, İstirahat Dikey Boyut) | Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar (Dikey Boyut, Oklüzal Dikey Boyut, İstirahat Dikey Boyut) teorik bilgisi anlatımı |
5 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Alt çene hareket tipleri (Hareket Düzlemleri, Sınıflandırma, Rotasyon Eksenleri) | Alt çene hareket tipleri (Hareket Düzlemleri, Sınıflandırma, Rotasyon Eksenleri) teorik bilgisi anlatımı |
6 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Alt çene hareket tipleri (Alt çenenin sınırsal hareketleri, alt çenenin sınır içi hareketleri) | Alt çene hareket tipleri (Alt çenenin sınırsal hareketleri, alt çenenin sınır içi hareketleri) teorik bilgisi anlatımı |
7 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Alt çene hareketlerinin klinik önemi-I | Alt çene hareketlerinin klinik önemi-I teorik bilgisi anlatımı |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Alt çene hareketlerinin klinik önemi-II | Alt çene hareketlerinin klinik önemi-II teorik bilgisi anlatımı |
10 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Horizontal, sagital ve frontal düzlemde oklüzal morfolojinin belirleyicileri | Horizontal, sagital ve frontal düzlemde oklüzal morfolojinin belirleyicileri teorik bilgisi anlatımı |
11 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Oklüzyon Teorileri ve optimum oklüzyon kriterler | Oklüzyon Teorileri ve optimum oklüzyon kriterler teorik bilgisi anlatımı |
12 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Oklüzyon Çeşitleri ve Oklüzyon Tipleri İçin ön şartlar | Oklüzyon Çeşitleri ve Oklüzyon Tipleri İçin ön şartlar teorik bilgisi anlatımı |
13 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Oklüzal tedavide kullanılan splint tipleri | Oklüzal tedavide kullanılan splint tipleri teorik bilgisi anlatımı |
14 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Splintlerin muflada ve ağızda hazırlanması | Splintlerin muflada ve ağızda hazırlanması teorik bilgisi anlatımı |
15 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Splintlerin tesviye ve cilası | Splintlerin tesviye ve cilası teorik bilgisi anlatımı |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Ali Zaimoğlu, Sabit Protezler, Ankara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Yayınları |
Ender Kazazoğlu, Total Protezlerin Temel İlkeleri ve Pratiği |
Semih Çalıkoğlu, Tam Protezler |
DR. HÜSNÜ YAVUZYILMAZ, ÇİĞNEME SİSTEMİNİN ANATOMİ VE FİZYOLOJİSİ |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic structure of the human body, including head and neck region primarily forming organs and structures of systems to learn.
|
5 | |||||
2 |
Laboratory equipment and materials used in dental prostheses have knowledge about.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The work carried out in the laboratories of dental prostheses and practical application can theoretically know.
|
4 | |||||
2 |
Basic computer knowledge as well as to the profession learns to use the software and hardware.
|
5 | |||||
3 |
Know the correct terminology for communication dentistry.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The structure of the masticatory system used in prosthetic and orthodontic treatment can produce fixed and removable prostheses and appliances.
|
4 | |||||
2 |
Related to the use of dental laboratory equipment, maintenance and simple repairs as needed can do.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In the laboratory, he and other employees necessary to protect them from cross-infection know and apply the rules of hygiene.
|
5 | |||||
2 |
With dentists and other dental prosthetist can communicate effectively.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In line with developments in dentistry, science and technology, taking advantage of all sorts of doctors wants prosthetic and orthodontic apparatus can produce on its own.
|
5 | |||||
2 |
These appliances can repair the disorder. While these practices pay attention to universal values, ethical principles and responsibilities depend on the owner works as a dental prosthetist.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dental prosthesis technology, and with it all kinds of dental development and innovation in attempts to follow and implement them, self-confidence, national and international level to be respected dental prosthetist.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ethical principles and professional values embraced and apply them capable, professional liability, with the profession about the developments to follow and life-long learning and self-development as it champions, teamwork, within the team and provide services that communicate with people open to the dental prosthetist to be.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dental prosthesis with theoretical and practical knowledge about technology as dental prosthetist its own or in a team can produce all kinds of prosthetic apparatus.
|
5 | |||||
2 |
This service can open laboratory to produce its own as a profession in the public or private organization is able to perform.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 38 | 0 | 106 |
Total Workload of the Course Unit | 106 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |