TR EN

TURKISH LANGUAGE II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
TRD104 TURKISH LANGUAGE II 2 2 2 2

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı, öğrencilerin Türk dili temel dil bilgisi ve iletişim becerilerini tanımlayabilmesi, geliştirmesi ve uygulayabilmesidir.
Contents of the Course Unit: Öğrencilerin Türkçenin okuma, dinleme, yazma ve konuşma gibi dil becerilerinin bütünleştirilerek öğretilmesi ve bunun sonucunda öğrencilerin temel dil bilgisi seviyesine ulaşmalarıdır. Bu dersin içeriğini konu bağlamında verilen gramer kuralları, etkin kelime kullanımı, etkin sözlük kullanımı, okuduğunu anlama, ders dışı okuma, cümle ve paragraf yazımı, karşılıklı konuşma, sözlü üretim, ikili ve grup tartışmaları, topluluk önünde konuşma, kelime oyunları, telaffuz alıştırmaları ve kısa süreli test değerlendirmesi oluşturmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Geniş ve geçmiş zaman ile ilgili dil bilgisi kurallarını başlangıç düzeyinde tanımlar ve uygular.
Kendisi ve yakın çevresiyle ilgili yetenek ve sorumluluklarını hedef dilde ifade eder.
Temel düzeyde Türkçe sözlü ve yazılı olarak davet ve önerilerde bulunup uygular.
Başlangıç düzeyindeki Türkçe metinleri okuyup anlayabilecek ve metin hakkında yeni cümleler üretir.
Adres tanımı ve yol tarifi yapar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Linking Ideas: Present and Past Irregular Plurals, Consonants, There was/were -
2 - Countable and Uncountable Nouns, Imperatives Healthy Living and habits -
3 - Can for ability Could and Couldn’t Skills at work -
4 - Can for requests Adjectives and Adverbs -
5 - Describing People, Present Continuous and Adjectives -
6 - Question Formation, Prepositions: at, in, on, to -
7 - Have to/ don’t have to Housework, home, school & work obligations -
8 - ARA SINAV -
9 - Offering and Inviting Why..? Would you like to…? Let’s…? Free time activities -
10 - Be going to + infinitive for plans -
11 - Be going to weak forms: Maybe/perhaps -
12 - Past Simple have to -
13 - Transport, Prepositions of movement Address Description -
14 - Yazma aktiviteleri -
15 - Genel Tekrar -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Paul SELIGSON, Essential English, Richmond Publishing, 2011
Grammar Practice For Elementary, Longman Press
English in Mind Modul Tests, Cambridge University Press

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 1 13
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 3 2 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 50
Total Workload of the Course Unit 50
Workload (h) / 25.5 2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 2,0