Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
TRD104 |
TURKISH LANGUAGE II |
2 |
2 |
2 |
2 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Türkçe |
Level of the Course Unit : |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Instructor(s) of the Course Unit |
|
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Dersin amacı, öğrencilerin Türk dili temel dil bilgisi ve iletişim becerilerini tanımlayabilmesi, geliştirmesi ve uygulayabilmesidir. |
Contents of the Course Unit: |
Öğrencilerin Türkçenin okuma, dinleme, yazma ve konuşma gibi dil becerilerinin bütünleştirilerek öğretilmesi ve bunun sonucunda öğrencilerin temel dil bilgisi seviyesine ulaşmalarıdır. Bu dersin içeriğini konu bağlamında verilen gramer kuralları, etkin kelime kullanımı, etkin sözlük kullanımı, okuduğunu anlama, ders dışı okuma, cümle ve paragraf yazımı, karşılıklı konuşma, sözlü üretim, ikili ve grup tartışmaları, topluluk önünde konuşma, kelime oyunları, telaffuz alıştırmaları ve kısa süreli test değerlendirmesi oluşturmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Geniş ve geçmiş zaman ile ilgili dil bilgisi kurallarını başlangıç düzeyinde tanımlar ve uygular. |
Kendisi ve yakın çevresiyle ilgili yetenek ve sorumluluklarını hedef dilde ifade eder. |
Temel düzeyde Türkçe sözlü ve yazılı olarak davet ve önerilerde bulunup uygular. |
Başlangıç düzeyindeki Türkçe metinleri okuyup anlayabilecek ve metin hakkında yeni cümleler üretir. |
Adres tanımı ve yol tarifi yapar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
- |
Linking Ideas: Present and Past Irregular Plurals, Consonants, There was/were |
- |
2 |
- |
Countable and Uncountable Nouns, Imperatives Healthy Living and habits |
- |
3 |
- |
Can for ability Could and Couldn’t Skills at work |
- |
4 |
- |
Can for requests Adjectives and Adverbs |
- |
5 |
- |
Describing People, Present Continuous and Adjectives |
- |
6 |
- |
Question Formation, Prepositions: at, in, on, to |
- |
7 |
- |
Have to/ don’t have to Housework, home, school & work obligations |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Offering and Inviting Why..? Would you like to…? Let’s…? Free time activities |
- |
10 |
- |
Be going to + infinitive for plans |
- |
11 |
- |
Be going to weak forms: Maybe/perhaps |
- |
12 |
- |
Past Simple have to |
- |
13 |
- |
Transport, Prepositions of movement Address Description |
- |
14 |
- |
Yazma aktiviteleri |
- |
15 |
- |
Genel Tekrar |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Paul SELIGSON, Essential English, Richmond Publishing, 2011 |
Grammar Practice For Elementary, Longman Press |
English in Mind Modul Tests, Cambridge University Press |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
1 |
13 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
3 |
2 |
6 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
33 |
0 |
50 |
|
Total Workload of the Course Unit |
50 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
2 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
2,0 |
|