TR EN

OBJECT- ORIENTED PROGRAMMING PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
IBY214 OBJECT- ORIENTED PROGRAMMING 4 4 2 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Prof.Dr. ORHAN İŞCAN
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersle; öğrencilerin başlangıç seviyesinde program yazabilmesi amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği; Excel içinde VBA (VB) bağlantısını kurmak, değişkenler ve parametreleri tanımlamak, alt programlar ve fonksiyonların yazılışını düzenlemek, formlar kullanarak programlar yazmayı kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Nesne yönelimli programlama kavramlarını tanımlar.
Java uygulamalarını uygular.
Nesne tabanlı program geliştirir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Excel ve VBA Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
2 Kitap okuma VBA ve Visual Basic Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
3 Kitap okuma Temel kavramlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
4 Kitap okuma Private ve public değişken ve modüller Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
5 Kitap okuma Parametre ve kullanımları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
6 Kitap okuma Alt program ve fonksiyonlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
7 Kitap okuma Form(Windows) ve çeşitleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma Formlara parametre taşıma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
10 Kitap okuma Formlar arasındaki bağlantılar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
11 Kitap okuma Uygulamalar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
12 Kitap okuma Uygulamalar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
13 Kitap okuma Uygulamalar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
14 Kitap okuma Uygulamalar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
15 Kitap okuma Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Aydın, O. (2015), Nesne Yönelimli Programlama, Pusula Yayıncılık, İstanbul.
Rafore, R. (2016), Object-Oriented Programming in C++, 4th Edition

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Interpret the basic concepts, theories and approaches of business information management, programming and management information systems.
4
2
Explain concepts related to field by associating them with information systems and programming languages.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain current information about the field with information and communication theories.
5
2
Relate the information and facts about his/her field with other areas of social sciences.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Prepare the technical infrastructure and content of information management in businesses.
4
2
Integrate the theoretical knowledge about the field into today's technology
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply the programming languages for the functioning of business.
5
2
Interpret the theoretical and practical information they obtained in their field.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Fulfill his/her duties and responsibilities related to the solution of problems arising in enterprises.
5
2
Conducts projects related with his/her field.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Integrate the technical information and approaches about his/her field to business management information processes.
5
2
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Cooperates with stakeholders in order to generate new ideas.
4
2
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
5
2
Write programs by using the programming languages related with his/her field.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 5 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 6 42
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 155
Total Workload of the Course Unit 155
Workload (h) / 25.5 6,1
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0