TR EN

MULTIPLE TRANSPORT MANAGEMENT PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ULT445 MULTIPLE TRANSPORT MANAGEMENT 7 3 3 7

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi KADİR MERSİN
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi FİLİZ SİVASLIOĞLU
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersin amacı, çoklu taşıma yönetimi sistemi ve konteynır bazlı taşımacılık faaliyeti hakkında bilgi aktarmaktır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği taşıma şekillerinin kendi içlerindeki ilişkileri, çoklu taşıma alternatifleri, Türkiye'de yaygın olarak kullanılan çoklu taşımalarda var olan problemlerin incelenmesi ve çözüm önerilerinin geliştirilmesi. Dünyadaki çoklu taşıma alternatiflerinin ülkemizde uygulanabilirliğini kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Türkiye'de yaygın olarak kullanılan çoklu taşımaları açıklar.
Taşıma modlarının entegrasyonunu hatırlar.
Çoklu taşıma sistemlerinin unsurlarını analiz eder.
Çoklu taşıma süreçlerini planlar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Kitap Okuma Lojistik sistemde ulaştırmanın yeri ve önemi Anlatım, soru-cevap yöntemi
2 Kitap Okuma Ulaştırma modlarının temel özellikleri Anlatım, soru-cevap yöntemi
3 Kitap Okuma Ulaştırma modlarının entegrasyonu: Taşımacılıkta üniteleştirme ve konteynerizasyon Anlatım, soru-cevap yöntemi
4 Kitap Okuma Çoklu ulaştırma sisteminin temel unsurları Anlatım, soru-cevap yöntemi
5 Kitap Okuma Çoklu ulaştırmada ticari boyutlar ve aktörler Anlatım, soru-cevap yöntemi
6 Kitap Okuma Çoklu ulaştırmada operasyonel ve teknik konular Anlatım, soru-cevap yöntemi
7 Kitap Okuma Çoklu taşımacılıkta hukuki çerçeve Anlatım, soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma Çoklu ulaştırma türleri: Konteyner, ro-ro vb. Anlatım, soru-cevap yöntemi
10 Kitap Okuma Türkiye'de çoklu ulaştırma rotaları Anlatım, soru-cevap yöntemi
11 Kitap Okuma AB ulaştırma politikalarında çoklu ulaştırmanın yeri ve önemi Anlatım, soru-cevap yöntemi
12 Kitap Okuma Limanlar ve çoklu ulaştırma Anlatım, soru-cevap yöntemi
13 Kitap Okuma Çoklu ulaştırmada rekabet Anlatım, soru-cevap yöntemi
14 Kitap Okuma Çoklu ulaştırmada çatışma Anlatım, soru-cevap yöntemi
15 Kitap Okuma Genel Tekrar Anlatım, soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Joseph Tshilomb JK, (2016) Intermodal Transportation: Quintessence, Legal Challenges & Impact on Current Transportation Insurance Schemes , Bloomington: Authorhouse
Erdal, M. Çancı, M.(2017) Uluslararası Taşımacılık Yönetimi, 3. Baskı İstanbul: UTİKAD
Demir, Ş. (2006) Uluslararası Taşımacılık / Lojistik KDV İstisnası ve İadesi 1.Baskı, Seçkin Yayınevi
Küçük, O. (2014) Lojistik İlkeleri ve Yönetimi İstanbul : Seçkin Yayıncılık
Intermodal magazine Turkish Transport News (http://www.intermodalmagazine.com/)

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To explain the basic concepts and theories associated with the field of Logistics Management.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To relate concepts and cases in the field of Logistics Management with other fields in Social Sciences
4
2
To make scientific and interdisciplinary research about the cases in the field.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To draw conceptual and theoretical connections between past and present trade and logistics – transportation procedures and to make forecasts for the future
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To make literature review for analyzing cases in the field of Logistics Management and to use this information for personal studies
5
2
To use the latest technology for making descriptive and exploratory research and to use this information for personal studies.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To conduct a field-specific study individually and to complete it with discipline and responsibility.
5
2
To assume duties and responsibilities in a team work as leader or team member and to fulfil them flawlessly.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To analyze data and findings in the field of Logistics Management with respect to cause-effect relations and critical perspective.
4
2
To identify gaps in the theory and practice of Logistics Management and to offer solutions for each.
5
3
To develop ideas as to how to use the information related to the field of Logistics Management in professional life.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To convey information related with the field of Logistics Management by using effective presentation and communication techniques.
5
2
To use field-specific information for creation of various projects, activities and social responsibility programmes in the field of Logistics Management
4
3
To conduct literature review, follow the recent developments and produce written and oral works in a foreign language
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To respect social, cultural, scientific and ethical norms and values in the processing and dissemination of data.
5
2
To follow latest developments in the field and direct personal studies accordingly within the framework of the lifelong learning principle.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 8 56
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 5 7 35
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 173
Total Workload of the Course Unit 173
Workload (h) / 25.5 6,8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 7,0