TR EN

İMAJ VE ALGI YÖNETİMİ PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
RTI308 İMAJ VE ALGI YÖNETİMİ 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu ders; medya, reklamcılık ve halkla ilişkiler alanında büyük önem taşıyan algı ve imaj oluşumu konusundaki bilgi ve kuramları öğrenciye kazandırmayı amaçlar.
Contents of the Course Unit: Algı kavramı, özellikleri ve türleri, algılamaya ilişkin kuramlar, algı yönetimi, algı yönetiminin kullanıldığı alanlar, algı yönetimi strateji ve teknikleri, kurumsal algı yönetimi, kurumsal algı yönetimi örnekleri, imaj kavramı, özellikleri ve türleri, imaj yönetimi, imaj yönetimi strateji ve teknikleri, algı ve imaj yönetimi ilişkisi, algı yönetimi ve imaj yönetimi örnekleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Algılamaya ilişkin kuramların tamamını listeler.
İmaj yönetimi strateji ve tekniklerinden en az 3’ünü tanımlar.
İmaj ve algı yönetimine ilişkin bilgileri açıklar.
Bir örnek üzerinden algı yönetimi stratejilerini inceler.
Kurumların imaj yönetimlerinde dikkat edilmesi gereken noktalar ile hedef kitlenin algısını ilişkilendirir.
İmaj yönetiminde dikkat edilmesi gereken hususları değerlendirir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça Anlatım, Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Algı kavramı, özellikleri ve türleri, Algılamaya ilişkin kuramlar Anlatım, Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Algı yönetimi Anlatım, Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Algı yönetiminin kullanıldığı alanlar Anlatım, Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Algı yönetimi strateji ve teknikleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kurumsal algı yönetimi Anlatım, Soru-cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kurumsal algı yönetimi örnekleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İmaj kavramı, özellikleri ve türleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İmaj yönetimi Anlatım, Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İmaj yönetimi strateji ve teknikleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Algı ve imaj yönetimi ilişkisi Anlatım, Soru-cevap yöntemi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Algı ve imaj yönetimi ilişkisi Anlatım, Soru-cevap yöntemi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Algı yönetimi ve imaj yönetimi örnekleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Algı yönetimi ve imaj yönetimi örnekleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Tutar, Hasan (2008). Simetrik ve Asimetrik İletişim Bağlamında Örgütsel Algılama Yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Bulduklu, Yasin (2015). İmaj yönetimi: Yaklaşımlar, Taktikler, Stratejiler. İstanbul: Literatür.
Okay, A. (2013), Kurum Kimliği, Derin Yayınları

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic theories of microeconomics and macroeconomics by benefiting from assumptions and axioms.
2
Recognize the entries in the book and financial balance sheet of the business organization.
3
Define concepts, theories and principles of basic and subfields of international trade by adhering to the background knowledge.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Summarize historical development of the international trade theories by adhering to the chronological order.
2
Use theoretical knowledge gained in the field of international trade in occupational practices and daily life.
3
Solve financial and legal problems confronted in international trade practices.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate statistical raw data by benefiting from computer programs and relate data with one another in consideration of theoretical knowledge.
2
Evaluate developments in the world in consideration of common courses in the faculty with an intellectual perspective.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Interpret current events and facts in international trade based on advanced knowledge and skills from an analytical and systematic holistic view.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate knowledge about economic globalization and internationalization with current knowledge in the field.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Examine current economic policies applied over the gained advanced knowledge and skills by a critical approach.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain demands in written or verbally by using the foreign language skill in business and social life effectively.
2
Tell knowledge, thoughts and solution offers regarding subjects in international trade to relevant stakeholders demands in written or verbally.
3
Design a healthy communication network for themselves in the business world by using social life skills.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyze current issues, events and problems by benefiting from theoretical and historical knowledge of international trade and economics.
2
Develop suggestions for international trade policies by determining economic problems in the macro level.
3
Apply commercial applications in consideration of knowledge gained in financing and management of international trade by being inclusive of international market
4
Discuss the effects of commercial and financial globalization processes on the income distribution, by benefiting from data.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 127
Total Workload of the Course Unit 127
Workload (h) / 25.5 5
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0