TR EN

MESSAGE DESIGN IN ADVERTISING PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
RTI409 MESSAGE DESIGN IN ADVERTISING 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu ders öğrencilere, dijital ortam ve basılı ortam için reklam üretiminde gerçekleşen, tasarım hazırlık ve tasarım uygulama sürecini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriğini reklamcılıkta hedef kitle, reklamda ileti ve tasarımı, reklam kampanyasının aşamaları, reklamda kampanyalarında tasarım süreci ve yaratıcı süreç, ileti tasarımında yaratıcılık, ileti tasarımında kullanılabilecek strateji ve teknikler oluşturmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Reklam ileti tasarımına ilişkin temel kavramlar çerçevesinde iletişimin ne olduğunu istenildiği zaman doğru bir şekilde anlatır.
Geçmiş reklam uygulamalarından referans vererek gelecekte oluşturulacak olan iletişim programlarının sahip olması gereken özellikleri belirler.
Reklam tasarımına ve temeline ilişkin bilgileri açıklar.
Reklamın en az 3 özelliğini anımsayarak mevcut bir iletişim programında bu özellikleri söz konusu program ile ilişkilendirir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça Anlatım, Tartışma
2 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklam ve hedef kitle İleti ve tasarım. Temel tasarım elemanları Anlatım, Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklamda grafik tasarım ilkeleri Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
4 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklam ve algı. Gestalt prensipleri. Anlatım, Tartışma
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam türleri ve reklam mecraları Anlatım, Tartışma
6 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklam fotoğrafçılığı Anlatım, Tartışma
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam tasarımında renkler ve işlevleri Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme İleti tasarımında tipografi ve kullanım şekilleri Proje uygulama
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İleti tasarımında görsel ve işitsel unsurların irdelenmesi. Metz'in göstergebilim yöntemi Anlatım, Tartışma
11 Konuyla ilgili görsel ve işitsel örnekleri inceleme İleti tasarımında müzik. Reklamda müzik kullanımı. Akorların ruhsal anlamları Proje uygulama
12 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Basılı reklamlarda iletiyi etkileyen unsurlar Proje uygulama
13 Konuyla ilgili örnekleri inceleme Yeni medyada ileti tasarımı Anlatım, Tartışma
14 Konuyla ilgili örnekleri inceleme Sosyal Medyada İçerik Yönetimi Anlatım, Tartışma
15 Konuyla ilgili örnekleri inceleme İleti tasarımı - Örnek proje uygulama Proje uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Elden, Müge (2003). Reklam Yazarlığı. İstanbul: İletişim Yayınları.
Book, Albert C; Schick, C. Dennis; Şendil, Dilek (1998). Reklamcılıkta Metin ve Taslağın İlkeleri. İstanbul: Yayınevi Yayıncılık.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic theories of microeconomics and macroeconomics by benefiting from assumptions and axioms.
2
Recognize the entries in the book and financial balance sheet of the business organization.
3
Define concepts, theories and principles of basic and subfields of international trade by adhering to the background knowledge.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Summarize historical development of the international trade theories by adhering to the chronological order.
2
Use theoretical knowledge gained in the field of international trade in occupational practices and daily life.
3
Solve financial and legal problems confronted in international trade practices.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate statistical raw data by benefiting from computer programs and relate data with one another in consideration of theoretical knowledge.
2
Evaluate developments in the world in consideration of common courses in the faculty with an intellectual perspective.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Interpret current events and facts in international trade based on advanced knowledge and skills from an analytical and systematic holistic view.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate knowledge about economic globalization and internationalization with current knowledge in the field.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Examine current economic policies applied over the gained advanced knowledge and skills by a critical approach.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain demands in written or verbally by using the foreign language skill in business and social life effectively.
2
Tell knowledge, thoughts and solution offers regarding subjects in international trade to relevant stakeholders demands in written or verbally.
3
Design a healthy communication network for themselves in the business world by using social life skills.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyze current issues, events and problems by benefiting from theoretical and historical knowledge of international trade and economics.
2
Develop suggestions for international trade policies by determining economic problems in the macro level.
3
Apply commercial applications in consideration of knowledge gained in financing and management of international trade by being inclusive of international market
4
Discuss the effects of commercial and financial globalization processes on the income distribution, by benefiting from data.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 7 3 21
Ödev 7 3 21
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 127
Total Workload of the Course Unit 127
Workload (h) / 25.5 5
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0