TR EN

DIGITAL MARKETING PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
HIT430 DIGITAL MARKETING 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı, öğrencilerin küreselleşen piyasada dijital pazarlama stratejisi kavramını tartışarak, dijital platformları tanıyarak ve uygulama adımlarını öğrenerek mevcut uygulamaları değerlendirmesidir.
Contents of the Course Unit: Ders; dijital platformların tanıtılması, dijital pazarlama kavramının açıklanması, interaktif web sitesi kavramı, mobil pazarlamanın dinamiklerinin özetlenmesi, örnek dijital pazarlama uygulamalarının analiz edilmesi, markaların marka kişiliği yaklaşımı çerçevesinde değerlendirilmesi gibi konuları içermektedir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Dijital pazarlama stratejisi oluşturulurken göz önünde tutması gerek unsurları listeleme
Dijital pazarlama uygulaması yapılabilecek mecralardan en az 3 tanesini listeleme
Dijital pazarlama ilkelerinden en az 3 tanesini açıklama
Hangi hedef kitleye hangi dijital mecra ile ulaşılabileceğini hedef kitle sınıflandırmasına göre açıklama
Markaların ihtiyaç duyacağı dijital pazarlama planlarını marka kişiliği yaklaşımı çerçevesinde seçme
Medya, ajans ve reklamcılık sektörlerindeki yenilikçi gelişmeleri dijital pazarlama ilkeleri bağlamında değerlendirme

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Internet devri: Internet kullanımıyla birlikte yaşantımızda, ilişkilerimizde ve tüketimimizde yaşanan değişimler. Anlatım Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Medyanın gelişimi ve yeni eğilimler. Anlatım Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Dijital medyada mecra kullanımında temel bilgiler: Zengin medya, advergaming, banner reklamları, vb, Anlatım Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sosyal ağlar: Windows Live, Facebook, Twitter, Friendfeed ve Youtube. Anlatım Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İçerik yaratma ve bir web sitesinin temel özellikleri. Anlatım Soru-cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Markalama öğeleri ve interaktif bir site oluşumu. Anlatım Soru-cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma E-posta pazarlaması ve stratejileri. Anlatım Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Dijital pazarlama ve markalama: Markanın online olmasının önemi. Anlatım Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Dijital pazarlama ve markalama: Markanın online olmasının önemi. Anlatım Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Başarılı yerel ve global kampanyalar. Anlatım Soru-cevap yöntemi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Arama ve arama motoru pazarlaması. Anlatım Soru-cevap yöntemi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Mobil pazarlamanın dinamikleri ve eğilimler. Anlatım Soru-cevap yöntemi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sosyal medya dinamikleri: Blog’lar, viral, advertgaming, online seeding. Anlatım Soru-cevap yöntemi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Dijital ortamda bütünleşik pazarlama iletişiminin yönetimi Anlatım Soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Özmen,Ş. (2009). E- Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
Deniz, R.B. (2001). İşletmeden Tüketiciye İnternette Pazarlama ve Türkiye'deki Boyutları. İstanbul: Beta Yayınları
Chaffey, D. ve Ellis-Chadwick, F. (2012). Digital marketing: strategy, implementation and practice (Vol. 5). Harlow: Pearson.
Wind, Y. J. ve Mahajan, V. (2002). Digital marketing: global strategies from the world's leading experts. John Wiley & Sons.
Urban, G. (2003). Digital marketing strategy: text and cases. Prentice-Hall, Inc..

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic theories of microeconomics and macroeconomics by benefiting from assumptions and axioms.
2
Recognize the entries in the book and financial balance sheet of the business organization.
3
Define concepts, theories and principles of basic and subfields of international trade by adhering to the background knowledge.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Summarize historical development of the international trade theories by adhering to the chronological order.
2
Use theoretical knowledge gained in the field of international trade in occupational practices and daily life.
3
Solve financial and legal problems confronted in international trade practices.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate statistical raw data by benefiting from computer programs and relate data with one another in consideration of theoretical knowledge.
2
Evaluate developments in the world in consideration of common courses in the faculty with an intellectual perspective.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Interpret current events and facts in international trade based on advanced knowledge and skills from an analytical and systematic holistic view.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate knowledge about economic globalization and internationalization with current knowledge in the field.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Examine current economic policies applied over the gained advanced knowledge and skills by a critical approach.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain demands in written or verbally by using the foreign language skill in business and social life effectively.
2
Tell knowledge, thoughts and solution offers regarding subjects in international trade to relevant stakeholders demands in written or verbally.
3
Design a healthy communication network for themselves in the business world by using social life skills.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyze current issues, events and problems by benefiting from theoretical and historical knowledge of international trade and economics.
2
Develop suggestions for international trade policies by determining economic problems in the macro level.
3
Apply commercial applications in consideration of knowledge gained in financing and management of international trade by being inclusive of international market
4
Discuss the effects of commercial and financial globalization processes on the income distribution, by benefiting from data.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 127
Total Workload of the Course Unit 127
Workload (h) / 25.5 5
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0