TR EN

MARKETING MANAGEMENT PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ISL340 MARKETING MANAGEMENT 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Pazarlama Yönetimi dersiyle öğrencilere pazarlama yönetiminin temel kavramlarının tanıtılması, ileride atılacakları iş hayatında karşılaşabilecekleri problemleri irdeleyip tartışmalarının ve analitik yaklaşımla çözümler önermelerinin sağlanması hedeflenmektedir.
Contents of the Course Unit: Ders kapsamında temel pazarlama kavramları, stratejik pazarlama planlaması, SWOT Analizi, Sektör Analizi, PESTEL Analizi, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi, 4P çerçevesinde taktiklerin geliştirilmesi ele alınacaktır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Pazarlama yönetimiyle ilgili temel kavramları tanımlar.
SWOT, PESTEL kavramlarını tanımlar ve bu analizleri kullanabilir.
Pazarlama karmasının unsurlarını detaylı olarak açıklar.
Pazarlama planlamasının basamaklarını açıklayabilir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Pazarlama ile ilgili temel kavramlar-1 Anlatım ve Sunum
2 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Pazarlama ile ilgili temel kavramlar - 2 Anlatım ve Sunum
3 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Stratejik pazarlama planlaması Anlatım ve Sunum
4 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması SWOT, PESTEL ve Sektör Analizleri Anlatım ve Sunum
5 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Pazar bölümlendirme Anlatım ve Sunum
6 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Hedef pazar seçimi Anlatım ve Sunum
7 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Ara sınav öncesi tekrar Anlatım ve Sunum
8 - ARA SINAV -
9 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Ürün ve marka kararları Anlatım ve Sunum
10 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Fiyat ve fiyatlandırma kararları Anlatım ve Sunum
11 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Dağıtım kararları Anlatım ve Sunum
12 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Perakendecilik, toptancılık ve lojistik Anlatım ve Sunum
13 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Tutundurma ve pazarlama iletişimi Anlatım ve Sunum
14 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Reklam, halkla ilişkiler, kişisel satış ve satış geliştirme Anlatım ve Sunum
15 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Final öncesi tekrar Anlatım ve Sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Kotler, P., Saliba, S., & Keller,K.L.(ÇV. Kırcova, İ). Pazarlama Yönetimi, 2018.
Güncel gazete ve dergi haberleri.
Akademik dergilerden seçilen makaleler.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic theories of microeconomics and macroeconomics by benefiting from assumptions and axioms.
2
Recognize the entries in the book and financial balance sheet of the business organization.
3
Define concepts, theories and principles of basic and subfields of international trade by adhering to the background knowledge.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Summarize historical development of the international trade theories by adhering to the chronological order.
2
Use theoretical knowledge gained in the field of international trade in occupational practices and daily life.
3
Solve financial and legal problems confronted in international trade practices.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate statistical raw data by benefiting from computer programs and relate data with one another in consideration of theoretical knowledge.
2
Evaluate developments in the world in consideration of common courses in the faculty with an intellectual perspective.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Interpret current events and facts in international trade based on advanced knowledge and skills from an analytical and systematic holistic view.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate knowledge about economic globalization and internationalization with current knowledge in the field.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Examine current economic policies applied over the gained advanced knowledge and skills by a critical approach.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain demands in written or verbally by using the foreign language skill in business and social life effectively.
2
Tell knowledge, thoughts and solution offers regarding subjects in international trade to relevant stakeholders demands in written or verbally.
3
Design a healthy communication network for themselves in the business world by using social life skills.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyze current issues, events and problems by benefiting from theoretical and historical knowledge of international trade and economics.
2
Develop suggestions for international trade policies by determining economic problems in the macro level.
3
Apply commercial applications in consideration of knowledge gained in financing and management of international trade by being inclusive of international market
4
Discuss the effects of commercial and financial globalization processes on the income distribution, by benefiting from data.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 2 24
Ödev 9 1 9
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 53 0 125
Total Workload of the Course Unit 125
Workload (h) / 25.5 4,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0