Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
TDE321 | ELECTRONIC MEDIA AND FOLKLORE | 5 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersin amacı öğrenciye elektronik araç ve ortamlara bağlı değişim-dönüşüm sürecini kavratmaktır. Öğrencinin elektronik kültür ortamında yer alan halk bilimsel ürünleri incelemesini, yeni bir bakış açısıyla elektronik ortamı algılamasını sağlamaktır. |
Contents of the Course Unit: | Kültür kavramı, gramofon, radyo, plak, teyp, televizyon ve internet ile devam eden elektronik kültür ortamının seyri-gelişimi, elektronik kültür ortamında halk bilimi ürünlerinin icrası konularını içerir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Elektronik araç ve ortamlara bağlı değişim-dönüşüm sürecini açıklar. |
Öğrenci elektronik ortamı, kaynaklarını ve onlardan yararlanabilme biçimlerini değerlendirir. |
Halk bilimi ürünlerinin geniş kitlelere hitap edecek biçimde yeniden yayımlanabilir hâle getirme sürecini analiz eder. |
Elektronik kültür ortamını toplumsal ve halk bilimsel açıdan analiz eder. |
Kültür, kültür ürünleri ve teknoloji arasındaki bağlantıları ilişkilendirir. |
Elektronik kültür ortamını örnekler üzerinde analiz eder. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Kültür kavramı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Literatür tarama | Kültürün alt başlıkları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Literatür tarama | Somut kültür ve soyut kültür nedir? | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Literatür tarama | Sözlü kültür kavramı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Literatür tarama | Birincil sözlü kültür çağı ve özellikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Literatür tarama | Sözlü bellek ve teknoloji | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Literatür tarama | Radyo, televizyon ve internet | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Sözlü ve elektronik kültürde değişim | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Literatür tarama | İkincil sözlü kültür çağı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Literatür tarama | Elektronik kültür | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Literatür tarama | Türkiye’de elektronik kültürün gelişimi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Literatür tarama | Sözlü - yazılı edebiyat gelenekleri ve elektronik kültür | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Literatür tarama | Elektronik kültür çağı ürünlerinden örneklerin incelenmesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Literatür tarama | Elektronik kültür çağı ürünlerinden örneklerin incelenmesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
McLuhan, M. (2007) Gutanberg Galaksisi, Yapı Kredi Yayınları. |
Çağan, K. (2003) Popüler Kültür ve Sanat, Altınküre Yayınları, Ankara. |
ONG, W. J. (2010) Sözlü ve Yazılı Kültür, Sözün Teknolojileşmesi, Metis Yayınları, İstanbul. |
Özdemir, N. (2008) Medya, Kültür ve Edebiyat, Geleneksel Yayınları, Ankara. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic theories of microeconomics and macroeconomics by benefiting from assumptions and axioms.
|
||||||
2 |
Recognize the entries in the book and financial balance sheet of the business organization.
|
||||||
3 |
Define concepts, theories and principles of basic and subfields of international trade by adhering to the background knowledge.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Summarize historical development of the international trade theories by adhering to the chronological order.
|
||||||
2 |
Use theoretical knowledge gained in the field of international trade in occupational practices and daily life.
|
||||||
3 |
Solve financial and legal problems confronted in international trade practices.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate statistical raw data by benefiting from computer programs and relate data with one another in consideration of theoretical knowledge.
|
||||||
2 |
Evaluate developments in the world in consideration of common courses in the faculty with an intellectual perspective.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret current events and facts in international trade based on advanced knowledge and skills from an analytical and systematic holistic view.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate knowledge about economic globalization and internationalization with current knowledge in the field.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examine current economic policies applied over the gained advanced knowledge and skills by a critical approach.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain demands in written or verbally by using the foreign language skill in business and social life effectively.
|
||||||
2 |
Tell knowledge, thoughts and solution offers regarding subjects in international trade to relevant stakeholders demands in written or verbally.
|
||||||
3 |
Design a healthy communication network for themselves in the business world by using social life skills.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze current issues, events and problems by benefiting from theoretical and historical knowledge of international trade and economics.
|
||||||
2 |
Develop suggestions for international trade policies by determining economic problems in the macro level.
|
||||||
3 |
Apply commercial applications in consideration of knowledge gained in financing and management of international trade by being inclusive of international market
|
||||||
4 |
Discuss the effects of commercial and financial globalization processes on the income distribution, by benefiting from data.
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 11 | 2 | 22 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 6 | 18 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 124 |
Total Workload of the Course Unit | 124 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |