TR EN

MARKETING PUBLIC RELATIONS PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
RTI307 MARKETING PUBLIC RELATIONS 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu ders; halkla ilişkiler mesleğini kuramsal olarak tanıma ve uygulama alanlarını kavrama becerisini öğrenciye kazandırmayı amaçlamaktadır.
Contents of the Course Unit: Halkla ilişkiler kavramının tanımı ve özellikleri, halkla ilişkilerin gelişim süreci, halkla ilişkiler ve benzer alanlar, halkla ilişkilerin uygulama alanları, pazarlama kavramı ve tarihsel süreci, pazarlamanın temel nitelikleri, pazarlama karması unsurları, CPR ve MPR kavramları, pazarlama-halkla ilişkiler ilişkisi ve pazarlama yönlü halkla ilişkiler, pazarlama yönlü halkla ilişkilerin kullanım nedenleri ve kullanım alanları, pazarlama yönlü halkla ilişkilerde planlama süreci ve kullanılan araçlar, sosyal medya ve sosyal medyanın pazarlama yönlü halkla ilişkilerdeki rolü, pazarlama yönlü halkla ilişkiler ve sosyal medyada kullanımı, rastgele incelikli davranışlar ve pazarlama yönlü halkla ilişkiler dersin içeriğini oluşturmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Pazarlama yönlü halkla ilişkileri tanımlar.
Pazarlama yönlü halkla ilişkilerin kullanım alanlarına ilişkin örnekler verir.
Tüketicilerdeki değişmelerin pazarlama halkla ilişkileri uygulamalarına etkilerini tartışır.
Pazarlama ve halkla ilişkiler ilişkisini açıklar.
Pazarlama halkla ilişkilerinin özelliklerine ilişkin edindiği bilgiler doğrultusunda pazarlama halkla ilişkileri faaliyetlerini uygular.
Pazarlama yönlü halkla ilişkiler uygulamalarını sektörel açıdan karşılaştırır
Teknolojideki değişmeleri ve teknolojinin pazarlama yönlü halkla ilişkilere etkisini değerlendirir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça Anlatım, Tartışma
2 Literatür tarama Halkla ilişkiler kavramının tanımı ve özellikleri, Halkla ilişkilerin gelişim süreci Anlatım, Tartışma
3 Literatür tarama Halkla ilişkiler ve benzer alanlar, halkla ilişkilerin uygulama alanları Anlatım, Tartışma
4 Literatür tarama Pazarlama kavramı ve tarihsel süreci Anlatım, Tartışma
5 Literatür tarama Pazarlamanın temel nitelikleri, pazarlama karması unsurları Anlatım, Tartışma
6 Literatür tarama CPR ve MPR Kavramları Anlatım, Tartışma
7 Literatür tarama CPR ve MPR Kavramları Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Pazarlama-Halkla İlişkiler İlişkisi ve Pazarlama Yönlü Halkla İlişkiler Anlatım, Tartışma
10 Literatür tarama Pazarlama Yönlü Halkla İlişkilerin Kullanım Nedenleri ve Kullanım Alanları Anlatım, Tartışma
11 Literatür tarama Pazarlama Yönlü Halkla İlişkilerde Planlama Süreci ve Kullanılan Araçlar Anlatım, Tartışma
12 Literatür tarama Sosyal Medya ve Sosyal Medyanın Pazarlama Yönlü Halkla İlişkilerdeki Rolü Anlatım, Tartışma
13 Literatür tarama Pazarlama Yönlü Halkla İlişkiler ve Sosyal Medyada Kullanımı Anlatım, Tartışma
14 Literatür tarama Pazarlama Yönlü Halkla İlişkiler ve Sosyal Medyada Kullanımı Anlatım, Tartışma
15 Literatür tarama Rastgele İncelikli Davranışlar ve Pazarlama Yönlü Halkla İlişkiler Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Balta Peltekoğlu, F. (2014). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Basım Yayım.
Güçdemir, Yeşim (2017). Sosyal Medya: Halkla İlişkiler, Reklam ve Pazarlama. İstanbul: Derin Yayınları.
Baytekin, Evrim Pelin (2015). Halkla İlişkiler Perspektifinden Güncel Pazarlama Yaklaşımları. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
2
List the main features of communication in items.
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 3 36
Ödev 2 6 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 133
Total Workload of the Course Unit 133
Workload (h) / 25.5 5,2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0