TR EN

ADVERTISING WORKSHOP PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
RTI406 ADVERTISING WORKSHOP 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu ders; öğrencilere dijital tasarım programlarından Adobe InDesign ve Illustrator programlarını temel düzeyde öğretmeyi ve bilgisayar ortamında vektörel reklam çalışmaları yapma becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriğini, Adobe InDesign programının basılı reklam araçlarında kullanımı, bu programda broşür, katalog, dergi gibi malzemelerin nasıl tasarlandığı ile ilgili teknik bilgi oluşturmaktadır. Ayrıca, Adobe Illustrator programının arayüzü, araçları ve bu araçların özellikleri, açık uçlu ve kapalı uçlu grafikler oluşturma, boyama ve yazı çalışmaları, özel efekt çalışmaları ve hareketli resim çalışmaları (yazı/resim animasyonları) da dersin içeriğine dahildir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Dijital ortamda tasarımı tanımlar.
Adobe InDesign yazılımının basılı reklam araçlarında kullanımını açıklar.
Vektör grafiklerini Adobe InDesign programında bir örnek tasarım üzerinde uygular
Adobe Illustrator programında ektörel grafiklerde gerçekleştirilen düzenlemeleri ayırt eder.
Yazı fontlarının reklamlarda kullanımını uygulama yoluyla değerlendirir.
Reklam tasarımlarını, grafik tasarım ilkelerine bağlı kalarak ve Adobe Illustrator programını kullanarak uygular.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça Anlatım, tartışma
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Adobe InDesign programının arayüzü, araçları ve menüleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme InDesign programında tek yüzlü el ilanı yapımı Anlatım, Proje uygulama
4 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Tek kırımlı broşür tasarımı Anlatım, Proje uygulama
5 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Çok kırımlı broşür tasarımı Anlatım, Proje uygulama
6 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Uygulama projesi çalışması Proje uygulama
7 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Uygulama projesi çalışması Proje uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Adobe Illustrator programının arayüz tanıtımı, menüler ve araçlar Anlatım, Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Logo ve amblem tasarımı çalışması Anlatım, Proje uygulama
11 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Adobe Illustrator programında afiş tasarımı Anlatım, Proje uygulama
12 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Kurumsal kimlik çalışmaları (kartvizit) Anlatım, Proje uygulama
13 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Kurumsal kimlik çalışmaları (promosyon ürünleri) Anlatım, Proje uygulama
14 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Uygulama projesi çalışması Proje uygulama
15 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Uygulama projesi çalışması Proje uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Berger, John (2016). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınları
Becer, Emre (2015). İletişim ve Grafik Tasarımı. Ankara: Dost Kitabevi
Uçar, Tevfik Fikret (2019). Görsel İletişim Ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Kitabevi

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
2
List the main features of communication in items.
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 7 3 21
Ödev 7 3 21
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 127
Total Workload of the Course Unit 127
Workload (h) / 25.5 5
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0