TR EN

MARKETING MANAGEMENT PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ISL340 MARKETING MANAGEMENT 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Pazarlama Yönetimi dersiyle öğrencilere pazarlama yönetiminin temel kavramlarının tanıtılması, ileride atılacakları iş hayatında karşılaşabilecekleri problemleri irdeleyip tartışmalarının ve analitik yaklaşımla çözümler önermelerinin sağlanması hedeflenmektedir.
Contents of the Course Unit: Ders kapsamında temel pazarlama kavramları, stratejik pazarlama planlaması, SWOT Analizi, Sektör Analizi, PESTEL Analizi, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi, 4P çerçevesinde taktiklerin geliştirilmesi ele alınacaktır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Pazarlama yönetimiyle ilgili temel kavramları tanımlar.
SWOT, PESTEL kavramlarını tanımlar ve bu analizleri kullanabilir.
Pazarlama karmasının unsurlarını detaylı olarak açıklar.
Pazarlama planlamasının basamaklarını açıklayabilir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Pazarlama ile ilgili temel kavramlar-1 Anlatım ve Sunum
2 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Pazarlama ile ilgili temel kavramlar - 2 Anlatım ve Sunum
3 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Stratejik pazarlama planlaması Anlatım ve Sunum
4 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması SWOT, PESTEL ve Sektör Analizleri Anlatım ve Sunum
5 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Pazar bölümlendirme Anlatım ve Sunum
6 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Hedef pazar seçimi Anlatım ve Sunum
7 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Ara sınav öncesi tekrar Anlatım ve Sunum
8 - ARA SINAV -
9 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Ürün ve marka kararları Anlatım ve Sunum
10 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Fiyat ve fiyatlandırma kararları Anlatım ve Sunum
11 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Dağıtım kararları Anlatım ve Sunum
12 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Perakendecilik, toptancılık ve lojistik Anlatım ve Sunum
13 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Tutundurma ve pazarlama iletişimi Anlatım ve Sunum
14 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Reklam, halkla ilişkiler, kişisel satış ve satış geliştirme Anlatım ve Sunum
15 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Final öncesi tekrar Anlatım ve Sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Kotler, P., Saliba, S., & Keller,K.L.(ÇV. Kırcova, İ). Pazarlama Yönetimi, 2018.
Güncel gazete ve dergi haberleri.
Akademik dergilerden seçilen makaleler.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
2
List the main features of communication in items.
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 2 24
Ödev 9 1 9
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 53 0 125
Total Workload of the Course Unit 125
Workload (h) / 25.5 4,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0