Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
ULT338 | LOGISTICS INFORMATION SYSTEMS AND E-LOGISTICS | 5 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu derste öğrencilere Lojistik bilişim sistemlerini bilmek ve anlamak, Lojistik yazılım teknolojilerinden haberdar olmak, İleri Planlama Sistemlerini (APS) bilmek ve uygulama projelerini yönetebilme becerisi vermek amaçlanmaktadır |
Contents of the Course Unit: | Bu dersin içeriği Lojistik bilgi sistemlerinin temel kavramları ve komponentler. Otomatik tanımlama sistemleri (Barkod ve diğer), RFID sistemleri, proje yönetimi ve uygulamaları, Gerçek zamanlı konum belirleme sistemleri ve uygulamaları, Lojistik yazılım teknolojileri ve karar destek sistemleri, İleri planlama sistemleri temel kavramlar konularını kapsar. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Elektronik lojistik uygulamalarını tanımlar. |
Lojistik sektöründe yönetim bilgi sistemlerinlerinin kullanımını tanımlar. |
Lojistik bilgi sistemlerinden günlük hayatta çok karşımıza çıkan barkod GPRS gibi kavramları günlük hayata uygular. |
E-Ticaret konusundaki bir projeyi analiz edebilir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Kitap Okuma | Gunumuz Kuresel Isletmelerinde Lojistik Enformasyon Sistemleri | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
2 | Kitap Okuma | Lojistik Enformasyon Teknolojisi Altyapisi | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
3 | Kitap Okuma | Lojistik Enformasyon Teknolojisinde gelismekte olan Sistemler | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
4 | Kitap Okuma | Stok Yonetimi, Tasimacilik ve Depo Yonetiminde Lojistik Bilgi Sistemleri | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
5 | Kitap Okuma | Stok Yonetimi, Tasimacilik ve Depo Yonetiminde Lojistik Bilgi Sistemleri Entegrasyonu | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
6 | Kitap Okuma | Lojistik Enformasyon Sistemleri Guvenligi | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
7 | Kitap Okuma | Lojistik Enformasyon Sistemleri Guvenligi 2 | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Tedarik Zinciri Yonetimi | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
10 | Kitap Okuma | Kurumsal Kaynak Planlamasi | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
11 | Kitap Okuma | Kurumsal Kaynak Planlamasi Paket Programlari ve Ileri Planlama ve Cizelgeleme 1 | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
12 | Kitap Okuma | Kurumsal Kaynak Planlamasi Paket Programlari ve Ileri Planlama ve Cizelgeleme 2 | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
13 | Kitap Okuma | Dijital Pazarlar ve Urunler | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
14 | Kitap Okuma | Kuresel Sistemleri Yoneltme | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
15 | Kitap Okuma | Genel Tekrar | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Bakkal, M. Oflaz, A. (2011), Lojistik Bilgi Sistemleri, İstanbul: Hiperlink Yayınları |
Özceylan , E., Çetinkaya, C., Demirel,N., (2017) Uslu , A. Lojistik Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri, İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık |
Kolektif, (2017) Lojistik Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri 1.Baskı, İdeal Kültür Yayıncılık. |
Tilanus, B. Information Systems in Logistics and Transportation 2nd Edition, Emerald. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
||||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
||||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
||||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
||||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
||||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
||||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
||||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 126 |
Total Workload of the Course Unit | 126 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |