Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SBU337 | AMERICAN POLITICS AND FOREIGN POLICY | 5 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı, ABD’nin iç siyasetine yön veren unsurları irdelemek, ABD dış politikasının bölgesel ve global düzeydeki etkilerini incelemek ve ABD'nin tarihsel süreçte uluslararası sistemi yeniden oluşturma çabalarını lisans düzeyinde tartışmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği, ABD dış politikasının diğer devletlerin dış politikasından ayrılan özellikleri ve kaynakları; 20.yy'ın ilk çeyreğinden itibaren dünya siyasetinde etkili olmaya başlayan ABD dış politikasının sonraki tarihsel süreçte(I.Dünya Savaşı, dünya savaşları arası dönem) II. Dünya Savaşı, Soğuk Savaş dönemi ve sonrası) aldığı pozisyon ve geçirdiği dönüşümleri kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
ABD dış politikasını küresel bir düzeyde analiz eder. |
ABD dış ve iç politikalarını dönemsel olarak karşılaştırır. |
Soğuk Savaş sonrası dönemde ABD dış politikasının yaşadığı değişimleri yorumlar. |
ABD dış politikasında ortaya çıkan güncel gelişmelerin analitik bir şekilde değerlendirmesini yapar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Giriş, dersin tanıtımı | Anlatım, tartışma |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 5-18. | ABD'nin Dış Politikası ve Dünya Siyaseti | Anlatım, tartışma |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Ataç, C. A., "Bağımsızlık Savaşçılığından Dünya Hükümdarlığına Amerikan İmparatorluk Tarihsel Gelişimi", DoğuBatı, sayı:42, (2007), sf. 111-126. | ABD'nin Bir Dünya Devleti Olması | Anlatım, tartışma |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 23-46. | Dünya Savaşından Soğuk Savaş'a ABD | Anlatım, tartışma |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 47-74. | Yeni Dünya'da ABD: Çevreleme Politkası | Anlatım, tartışma |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 75-104. | Soğuk Savaşın Bunalımları: Kuzey-Güney Gerilimi, Küba Füze Krizi ve Vietnam Savaşı | Anlatım, tartışma |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 105-132. | Yumuşama(Detant) ve Dünya Düzeni Siyaseti | Anlatım, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 133-156. | Süper Güç Çatışmasının Yeniden Canlanması: Carter ve Reagen Yılları | Anlatım, tartışma |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 157-180. | Soğuk Savaş'ın Sonu | Anlatım, tartışma |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 181-208. | Tek Kutuplu Dünyada ABD | Anlatım, tartışma |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 209-260. | Yeni Dünya Eski Gerilimler | Anlatım, tartışma |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 261-318 | Ateş altındaki ABD: 11 Eylül ve Sonrası | Anlatım, tartışma |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 319-346. | Obama ve Yenilenme Dönemi | Anlatım, tartışma |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 347-372. | Tek Kutuplu Düzende Çatlaklar ve Trump'ın Gelişi | Anlatım, tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Hook, S. W. ve Spainer J. (2016), Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşı'ndan Günümüze, İnkilap Kitabevi, İstanbul. |
Çakmak, C., Dinç, C. ve Öztürk, A. (2011), Yakın Dönem Amerikan Dış Politikası: Teori ve Pratik, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Ataç, C. A., "Bağımsızlık Savaşçılığından Dünya Hükümdarlığına Amerikan İmparatorluk Tarihsel Gelişimi", DoğuBatı, sayı:42, (2007), sf. 111-126. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
||||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
||||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
||||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
||||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
||||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
||||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
||||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 129 |
Total Workload of the Course Unit | 129 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |