TR EN

HUMAN RIGHTS PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SBU339 HUMAN RIGHTS 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu ders, insan kaynakları yönetiminin iş ve işleyişini, rol ve sorumluluklarını sürdürülebilirlik bakış açısıyla açıklayabilme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriğinde insan kaynakları planlaması, işe alım, seçme, işe hazırlama, çalışan gelişimi, kariyer planlama, performans değerlendirme ve ücretlendirme yer almaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

İnsan kaynakları yönetiminin rolünü ve temel sorumluluklarını açıklar.
İnsan kaynakları planlama sürecindeki adımları tanımlar.
Etkili personel işe alım adımlarını tanımlar.
Personel seçim sürecini tanımlar.
İş görüşmelerindeki sorunları ve bunları düzeltmenin yollarını tanımlar.
Çalışan el kitabının amacını ve içeriğini açıklar.
Performans değerlendirme sisteminin amacını ve değerlendirme sürecindeki adımları açıklar.
Maaş ödeme planının parçaları olarak ana ödemeyi, primleri ve farklı ödeme türlerini açıklar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İnsan kaynakları yönetiminin dinamik bağlantıları: küreselleşme, teknoloji, işgücü eğilimleri Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İnsan kaynakları yönetiminin dinamik bağlantıları: çalışan çeşitliliği ve çalışanı dahil etme, sürekli iyileştirme programı, İKY (İnsan Kaynakları Yönetimi) için diğer engeller Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İşlevler ve Stratejiler: Yönetimin İşlevleri, İKY'nin stratejik yönetim sürecindeki rolü, İKY'nin İşlevleri Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Fonksiyonlar ve Stratejiler: İK departmanının yapısı, yetenek yönetimi, İK trendleri, küresel bazda İKY Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İnsan Kaynakları Planı ve İş Analizi: İnsan Kaynakları Planı ile Organizasyon Stratejisi Arasındaki Bağlantılar, İş Analizi Süreci Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İnsan Kaynakları Planı ve İş Analizi: iş tanımları, iş tasarımı, esnek çalışma programları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Personel temini: etkin personel temini, personel temininde yaşanan zorluklar, iç personel temin kaynakları, kuruluş dışı personel temin kaynakları, Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Personel alımı: İnternet üzerinden personel alımı, işe alım alternatifleri, işe alıma küresel bakış Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Seçim esasları: Adayların taranması, başvuru formu, işe alım öncesi yapılan testler Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Seçim esasları: etkin personel alımı, algısal hataların önlenmesi, özgeçmiş araştırması, iş teklifi Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İşgücüne uyum, çalışanın eğitimi ve gelişimi: uyum üzerinden öğrenme kültürü, sosyalleşme, çalışan el kitabı, çalışan eğitimlerinin tasarlanması, çalışan eğitim yöntemleri, eğitimin etkinliğinin değerlendirilmesi, çalışanın gelişimi Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kariyer yönetimi: kariyer gelişimi, organizasyonun kariyer gelişimi için rolü, yöneticiler ve kariyer gelişimi, kariyer aşamaları, kişilik tipleri ve kariyer uyumu Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Performans yönetim sistemi oluşturma: hedefler, değerlendirme süreci, değerlendirmeyi bozan faktörler, daha etkili performans sistemleri oluşturma, performans değerlendirme toplantısı Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Ödüllendirme ve ödeme planları oluşturma: Çalışanları ödüllendirme, ücret yapısı, ödeme türleri, üst düzey ödeme programları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Mondy, R. W. & Mondy, J. B. (2017). İnsan Kaynakları Yönetimi, Çeviri Editörü: Doç. Dr. Güler TOZKOPARAN, Yrd. Doç. Dr. Murat ÇOLAK, 13. Basımdan Çeviri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Birleşmiş Milletler (1948). İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi
Donelly, J. (2002), Universal Human Right in Theory and Practice, Cornelly University Press
Cushman, T. (2011), Handbook of Human Rights, Routledge

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
2
List the main features of communication in items.
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 2 24
Ödev 1 10 10
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 13 1 13
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 58 0 128
Total Workload of the Course Unit 128
Workload (h) / 25.5 5
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0