Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
SOS381 |
SOCIOLOGY OF CONSUMPTION AND SAVINGS |
5 |
3 |
3 |
5 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Türkçe |
Level of the Course Unit : |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : |
Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Instructor(s) of the Course Unit |
|
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Bu dersin amacı; öğrencinin tüketim ve tasarruf kavramlarını birer olgu olarak günümüz toplumlarında değerlendirebilmesine yönelik olarak; tüketim toplumu ve tüketim kültürü kavramlarının gelişimine hakim olması ve tasarruf kavramının tüketimin karşısındaki konumuna ve tasarruf olanaklarına ilişkin tartışmalar yürütebilmesidir. Nesneleri satın alarak ve elde ederek pratik amaçlarla yapılan tüketimin sosyolojik düzeyde perspektifi ortaya konulacak ve tüketim sosyolojisinde temel tartışmalar, araştırma alanları ve örnekler tüketimin kimlik, moda, serbest zaman, kültür gibi kavramlarla ilişkisi çerçevesinde ele alınacaktır. |
Contents of the Course Unit: |
Bu dersin içeriğini; tüketim sosyolojisine giriş, tüketim toplumunun doğuşu ve gelişimi, tüketim kültürü kavramı, tüketim sosyolojisinde teoriler, tüketim kültürü ve kimlik, tüketim kültürü ve serbest zaman, tüketim kültürü ve mekan, Türkiye’de tüketim kültürünün görünümü, tüketimde gençlerin rolü ve tasarrufa ilişkin farkındalık üzerine tartışmalar, tasarruf ve sürdürülebilirlik ilişkisi, tüketim toplumunda tasarruf etme imkanları üzerine tartışma konuları oluşturmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Tüketim toplumunun doğuşu ve gelişimini özetler. |
Tüketim kavramı ile kimlik, moda, serbest zaman ve kültür kavramları arasında ilişki kurar. |
Gündelik hayatında tüketimin anlamına ilişkin sosyolojik bir perspektif geliştirir. |
Sosyolojinin tüketim kavramına getirdiği perspektifi kullanarak, tüketim kültürü kavramını eleştirir. |
Tasarruf ve tüketim arasındaki ilişkiyi kavrayarak, sürdürülebilirlik çerçevesinde tasarruf imkanları ile ilgili tartışır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
- |
Tüketim Sosyolojisine Giriş |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
2 |
Kaynak okuma |
Tüketim Toplumunun Doğuşu ve Gelişimi |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
3 |
Kaynak okuma |
Tüketim Toplumunun Doğuşu ve Gelişimi |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
4 |
Kaynak okuma |
Tüketim Kültürü Kavramı |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
5 |
Kaynak okuma |
Tüketim Sosyolojisinde Teoriler – I |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
6 |
Kaynak okuma |
Tüketim Sosyolojisinde Teoriler – II |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
7 |
Kaynak okuma |
Tüketim Kültürü ve Kimlik |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kaynak okuma |
Tüketim Kültürü ve Serbest Zaman |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
10 |
Kaynak okuma |
Tüketim Kültürü ve Mekan |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
11 |
Kaynak okuma |
Tüketim ve Türkiye’deki Görünümü |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
12 |
Kaynak okuma |
Tüketimde Gençlerin Rolü ve Tasarrufa İlişkin Farkındalık Üzerine Tartışmalar |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
13 |
Kaynak okuma |
Tasarruf - Tüketim ve Sürdürülebilirlik İlişkisi |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
14 |
Kaynak okuma |
Tüketim Toplumunda Tasarruf Etmenin İmkanları Üzerine Değerlendirme |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
15 |
Kaynak okuma |
Genel Değerlendirme |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Anık, Mehmet. (2017). Tüketimin sosyolojisi: gösteriş amaçlı tüketim ve gençlik. Ankara: Gazi Kitabevi |
Featherstone, Mike. (1996). Postmodernizm ve tüketim kültürü. İstanbul: Ayrıntı Yayınları |
Baudrillard, Jean. (2017). Tüketim Toplumu. İstanbul: Ayrıntı Yayınları |
Odabaşı, Yılmaz (2006), Tüketim kültürü: yetinen toplumdan tüketen topluma, İstanbul: Sistem Yayıncılık. |
Miller, Daniel. (1991). Material culture and mass consumption. Blackwell Pub. |
Çolak, Ömer Faruk, and Harun Öztürkler. (2012). "Tasarrufun belirleyicileri: Küresel tasarruf eğiliminde değişim ve Türkiye’de hanehalkı tasarruf eğiliminin analizi." Bankacılar Dergisi, (82), Sayfa: 1-43. |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
List the main features of communication in items.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
|
|
|
|
|
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
2 |
26 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
12 |
4 |
48 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
6 |
6 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
43 |
0 |
128 |
|
Total Workload of the Course Unit |
128 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
5 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
5,0 |
|