TR EN

SOCIOLOGY OF CONSUMPTION AND SAVINGS PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SOS381 SOCIOLOGY OF CONSUMPTION AND SAVINGS 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersin amacı; öğrencinin tüketim ve tasarruf kavramlarını birer olgu olarak günümüz toplumlarında değerlendirebilmesine yönelik olarak; tüketim toplumu ve tüketim kültürü kavramlarının gelişimine hakim olması ve tasarruf kavramının tüketimin karşısındaki konumuna ve tasarruf olanaklarına ilişkin tartışmalar yürütebilmesidir. Nesneleri satın alarak ve elde ederek pratik amaçlarla yapılan tüketimin sosyolojik düzeyde perspektifi ortaya konulacak ve tüketim sosyolojisinde temel tartışmalar, araştırma alanları ve örnekler tüketimin kimlik, moda, serbest zaman, kültür gibi kavramlarla ilişkisi çerçevesinde ele alınacaktır.
Contents of the Course Unit: Bu dersin içeriğini; tüketim sosyolojisine giriş, tüketim toplumunun doğuşu ve gelişimi, tüketim kültürü kavramı, tüketim sosyolojisinde teoriler, tüketim kültürü ve kimlik, tüketim kültürü ve serbest zaman, tüketim kültürü ve mekan, Türkiye’de tüketim kültürünün görünümü, tüketimde gençlerin rolü ve tasarrufa ilişkin farkındalık üzerine tartışmalar, tasarruf ve sürdürülebilirlik ilişkisi, tüketim toplumunda tasarruf etme imkanları üzerine tartışma konuları oluşturmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Tüketim toplumunun doğuşu ve gelişimini özetler.
Tüketim kavramı ile kimlik, moda, serbest zaman ve kültür kavramları arasında ilişki kurar.
Gündelik hayatında tüketimin anlamına ilişkin sosyolojik bir perspektif geliştirir.
Sosyolojinin tüketim kavramına getirdiği perspektifi kullanarak, tüketim kültürü kavramını eleştirir.
Tasarruf ve tüketim arasındaki ilişkiyi kavrayarak, sürdürülebilirlik çerçevesinde tasarruf imkanları ile ilgili tartışır.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Tüketim Sosyolojisine Giriş Anlatım Soru Cevap Tartışma
2 Kaynak okuma Tüketim Toplumunun Doğuşu ve Gelişimi Anlatım Soru Cevap Tartışma
3 Kaynak okuma Tüketim Toplumunun Doğuşu ve Gelişimi Anlatım Soru Cevap Tartışma
4 Kaynak okuma Tüketim Kültürü Kavramı Anlatım Soru Cevap Tartışma
5 Kaynak okuma Tüketim Sosyolojisinde Teoriler – I Anlatım Soru Cevap Tartışma
6 Kaynak okuma Tüketim Sosyolojisinde Teoriler – II Anlatım Soru Cevap Tartışma
7 Kaynak okuma Tüketim Kültürü ve Kimlik Anlatım Soru Cevap Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak okuma Tüketim Kültürü ve Serbest Zaman Anlatım Soru Cevap Tartışma
10 Kaynak okuma Tüketim Kültürü ve Mekan Anlatım Soru Cevap Tartışma
11 Kaynak okuma Tüketim ve Türkiye’deki Görünümü Anlatım Soru Cevap Tartışma
12 Kaynak okuma Tüketimde Gençlerin Rolü ve Tasarrufa İlişkin Farkındalık Üzerine Tartışmalar Anlatım Soru Cevap Tartışma
13 Kaynak okuma Tasarruf - Tüketim ve Sürdürülebilirlik İlişkisi Anlatım Soru Cevap Tartışma
14 Kaynak okuma Tüketim Toplumunda Tasarruf Etmenin İmkanları Üzerine Değerlendirme Anlatım Soru Cevap Tartışma
15 Kaynak okuma Genel Değerlendirme Anlatım Soru Cevap Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Anık, Mehmet. (2017). Tüketimin sosyolojisi: gösteriş amaçlı tüketim ve gençlik. Ankara: Gazi Kitabevi
Featherstone, Mike. (1996). Postmodernizm ve tüketim kültürü. İstanbul: Ayrıntı Yayınları
Baudrillard, Jean. (2017). Tüketim Toplumu. İstanbul: Ayrıntı Yayınları
Odabaşı, Yılmaz (2006), Tüketim kültürü: yetinen toplumdan tüketen topluma, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
Miller, Daniel. (1991). Material culture and mass consumption. Blackwell Pub.
Çolak, Ömer Faruk, and Harun Öztürkler. (2012). "Tasarrufun belirleyicileri: Küresel tasarruf eğiliminde değişim ve Türkiye’de hanehalkı tasarruf eğiliminin analizi." Bankacılar Dergisi, (82), Sayfa: 1-43.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
2
List the main features of communication in items.
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 4 48
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 128
Total Workload of the Course Unit 128
Workload (h) / 25.5 5
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0