TR EN

LOGISTICS PLANNING AND MODELING PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ULT347 LOGISTICS PLANNING AND MODELING 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersin amacı öğrencilere Üretim ve hizmet sistemlerinin tasarımı, planlanması, kontrolü ve iyileştirilmesine yönelik temel kavramların öğretilmesi, Bir tedarik zinciri içindeki analitik karar verme yöntemlerine yönelik entegre bir bakış açısının sağlanması, Talep tahmin kavram ve tekniklerine ilişkin detaylı bir çerçeve sunulması, Kapasite planlamasından başlayarak tedarik zincirinin bütünü için planlamanın öğretilmesi, Gerçek lojistik sistemlerindeki belirsizliklerin çözümü için tekniklerin öğretilmesi, Optimizasyon yazılımlarının uygulamalı olarak kullanılması yeteneğikazandırılmasıdır
Contents of the Course Unit: Bu dersin içeriği üretim ve hizmet operasyonlarının tasarım, planlama, kontrol ve iyileştirilmesine ilişkin kavram ve tekniklerin öğretilmesini amaçlar. Ders kapsamında ele alınan konular şunlardır: süreç tanımı, akış diyagramları, kapasite analizi, kapasite için yapılan yatırımların geri dönüşü, döngü süresi analizi, envanter yönetimi, sipariş erteleme, üretim kontrol, iş koordinasyonu, risk yönetimi, kalite yönetimi, süreç tasarımı ve reengineering, ürün geliştirme, proje yönetimi konularını kapsar.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Tedarik zincirindeki planlama aktivitelerini yönetir.
Optimizasyon yazılımlarını etkin olarak kullanır.
Lojistik sistemlerindeki problemleri tespit etmekve modellemek için entegre sistem yaklaşımını uygular.
Gerçek optimizasyon problemlerinin çözümü için analitik yöntemleri kullanır.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Kitap Okuma Derse genel bakış: Fabrika içi lojistik sistemlerine giriş Anlatım, soru-cevap yöntemi
2 Kitap Okuma Talep tahmin 1 Anlatım, soru-cevap yöntemi
3 Kitap Okuma Talep tahmin 2 Anlatım, soru-cevap yöntemi
4 Kitap Okuma Toplam planlama 1 Anlatım, soru-cevap yöntemi
5 Kitap Okuma Toplam planlama 2 Anlatım, soru-cevap yöntemi
6 Kitap Okuma Talebin belirli olduğu durumlarda envanter kontrolü 1 Anlatım, soru-cevap yöntemi
7 Kitap Okuma Talebin belirli olduğu durumlarda envanter kontrolü 2 Anlatım, soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma Talebin belirsiz olduğu durumlarda envanter kontrolü 1 Anlatım, soru-cevap yöntemi
10 Kitap Okuma Talebin belirsiz olduğu durumlarda envanter kontrolü 2 Anlatım, soru-cevap yöntemi
11 Kitap Okuma Tesis Yerleşimi ve Yer Seçimi 1 Anlatım, soru-cevap yöntemi
12 Kitap Okuma Tesis Yerleşimi ve Yer Seçimi 2 Anlatım, soru-cevap yöntemi
13 Kitap Okuma Operasyon planlama Anlatım, soru-cevap yöntemi
14 Kitap Okuma Operasyon planlama 2 Anlatım, soru-cevap yöntemi
15 Kitap Okuma Genel Tekrar Anlatım, soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Kasilingam,R. Raja,G. (1998) Logistics and Transportation Design and Planning, Dordrecht: The Kluwer Academic Publisher
Winston, W. L. (2003), Operations Research Applications and Algorithms, Boston: Cengage Learning
Aksoy, H. (1990) Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım, İstanbul.
Aşıcı, Ö., Tek, B. (1985) Fiziksel Dağıtım Yönetimi, İzmir: Bilgehan Basımevi.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
2
List the main features of communication in items.
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 3 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 126
Total Workload of the Course Unit 126
Workload (h) / 25.5 4,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0