Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
PSI460 | EXPERIMENTAL PSYCHOLOGY | 5 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersin amacı Deneysel psikoloji alanında seçilmiş konular hakkında farkındalık geliştirme, güncel kuram ve araştırmalara hâkim olma, benzer araştırmaları grup olarak hazırlayabilme, yürütebilme, sonuçları değerlendirebilme ve bunlardan yola çıkarak yayın hazırlayabilme becerisinin kazandırılmasıdır. |
Contents of the Course Unit: | Bu dersin içeriğini, deneysel araştırmada yöntemsel konuların ileri düzeyde incelenmesi oluşturmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Deneysel psikoloji üzerine seçilmiş konular üzerine kurulu teorileri analiz eder. (analyze – Bloom’s 4) |
Deneysel psikoloji araştırmalarının genel olarak psikolojiye olan katkılarını ve deneysel çalışmaların teori üretimine yaptığı katkıyı değerlendirir. (Bloom’s 5) |
Deneysel psikoloji alanında araştırma ve deneyler geliştirip bunları uygular. (apply Bloom’s 3) |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür okuma | Deneysel Psikolojinin Tanıtımı | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
2 | Literatür okuma | Deneysel psikoloji üzerine seçilmiş konuların teorik temelleri | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
3 | Literatür okuma | Deneysel psikoloji üzerine seçilmiş konularda araştırma yöntemleri | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
4 | Literatür okuma | Deneysel psikoloji üzerine seçilmiş konularda yapılmış olan araştırmaların bulguları | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
5 | Literatür okuma | Deneysel psikoloji üzerine seçilmiş konularda yapılmış olan araştırmaların bulguları | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
6 | Literatür okuma | Deneysel psikoloji üzerine seçilmiş konularda güncel bulgular | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
7 | Literatür okuma | Deneysel psikoloji üzerine seçilmiş konularda güncel bulgular | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma | Deneysel psikoloji üzerine seçilmiş konularda araştırma deseni oluşturma | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
10 | Literatür okuma | Araştırmanın giriş kısmının yazılması | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
11 | Literatür okuma | Deneysel psikoloji üzerine seçilmiş konularda veri toplama | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
12 | Literatür okuma | Deneysel psikoloji üzerine seçilmiş konularda veri toplama | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
13 | Literatür okuma | Veri girişi ve analiz yöntemleri | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
14 | Literatür okuma | Veri girişi ve analiz yöntemleri | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
15 | Literatür okuma | Veri girişi ve analiz yöntemleri | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Er, N. & Er, N. (2014). Deneysel Psikoloji. Nobel Akademik Yayıncılık. |
Myers, A. & Hansen, C. (2012). Experimental Psychology. Wadswoth Cengace Learning. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
||||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
||||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
||||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
||||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
||||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
||||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
||||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 30 | 0 | 127 |
Total Workload of the Course Unit | 127 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |