Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
CHI102E |
CHINESE II |
5 |
3 |
3 |
6 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Çince |
Level of the Course Unit : |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : |
Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Instructor(s) of the Course Unit |
|
Course Prerequisite |
CHI101E - CHINESE I |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Çince kendini ifade etme, iletişim kurma, iş birliği yapma, eleştirel düşünme ve problem çözme gibi becerileri geliştirmektir. |
Contents of the Course Unit: |
Dinleme, okuma, yazma ve konuşma becerilerinin harmanlanması ile dil öğrenmesini sağlayan kazanımlar üzerine bir içerik tasarlanmıştır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Çince söz varlıklarını genişletir. |
Çincede dinleme, konuşma, okuma ve yazma dil becerilerini geliştirir. |
Dil öğrenimi ile kültür arasında sıkı bir ilişki olduğunu fark eder. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
Kitap okuma |
Ses Bilgisi II |
Anlatma, Soru-Cevap |
2 |
Kitap okuma |
Fonetik ve Tonlama İlişkisi |
Anlatma, Soru-Cevap |
3 |
Literatür taraması |
Dil ile Kültürün Öğrenilmesi |
Anlatma, Soru-Cevap |
4 |
Literatür taraması |
Dinleme- Yazma Çalışması I |
Anlatma, Soru-Cevap |
5 |
Makale okuma |
Dinleme- Yazma Çalışması II |
Anlatma, Problem Çözme |
6 |
Kitap okuma |
Dinleme- Konuşma Çalışması I |
Anlatma, Problem Çözme |
7 |
Kitap okuma |
Dinleme- Konuşma Çalışması II |
Anlatma, Örnek Olay |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Makale okuma |
Okuma- Yazma Çalışması I |
Anlatma, Soru-Cevap |
10 |
Kitap okuma |
Okuma- Yazma Çalışması II |
Anlatma, Soru-Cevap |
11 |
Kitap okuma |
Ülkeler ve Başkentler |
Anlatma, Soru-Cevap |
12 |
Literatür taraması |
Festivaller ve Bayramlar |
Anlatma, Soru-Cevap |
13 |
Literatür taraması |
Tutum ve Duygular |
Anlatma, Problem Çözme |
14 |
Makale okuma |
Kültürel Faaliyetler |
Anlatma, Problem Çözme |
15 |
Ders notları |
Genel tekrar |
Anlatma, Örnek Olay |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Zhang, L. (2010). Çince ilk adım. İstanbul: Fono Yayınları. |
Bayram, A. (2016). Çince standart sözlük : Çince-Türkçe, Türkçe-Çince. İstanbul: Fono Yayınları. |
Boran, İ. N. (2005). Çince el kitabı. İstanbul: Multilingual. |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Explain business functions and processes based on current scientific sources.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Solve individual and organizational problems in business life.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Use the information and communication technology software and equipment required for business.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.
|
|
|
|
|
|
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
6 |
5 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
5 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
41 |
0 |
155 |
|
Total Workload of the Course Unit |
155 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
6,1 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
6,0 |
|