TR EN

CHINESE II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
CHI102E CHINESE II 5 3 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Çince
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite CHI101E - CHINESE I

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Çince kendini ifade etme, iletişim kurma, iş birliği yapma, eleştirel düşünme ve problem çözme gibi becerileri geliştirmektir.
Contents of the Course Unit: Dinleme, okuma, yazma ve konuşma becerilerinin harmanlanması ile dil öğrenmesini sağlayan kazanımlar üzerine bir içerik tasarlanmıştır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Çince söz varlıklarını genişletir.
Çincede dinleme, konuşma, okuma ve yazma dil becerilerini geliştirir.
Dil öğrenimi ile kültür arasında sıkı bir ilişki olduğunu fark eder.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Kitap okuma Ses Bilgisi II Anlatma, Soru-Cevap
2 Kitap okuma Fonetik ve Tonlama İlişkisi Anlatma, Soru-Cevap
3 Literatür taraması Dil ile Kültürün Öğrenilmesi Anlatma, Soru-Cevap
4 Literatür taraması Dinleme- Yazma Çalışması I Anlatma, Soru-Cevap
5 Makale okuma Dinleme- Yazma Çalışması II Anlatma, Problem Çözme
6 Kitap okuma Dinleme- Konuşma Çalışması I Anlatma, Problem Çözme
7 Kitap okuma Dinleme- Konuşma Çalışması II Anlatma, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Makale okuma Okuma- Yazma Çalışması I Anlatma, Soru-Cevap
10 Kitap okuma Okuma- Yazma Çalışması II Anlatma, Soru-Cevap
11 Kitap okuma Ülkeler ve Başkentler Anlatma, Soru-Cevap
12 Literatür taraması Festivaller ve Bayramlar Anlatma, Soru-Cevap
13 Literatür taraması Tutum ve Duygular Anlatma, Problem Çözme
14 Makale okuma Kültürel Faaliyetler Anlatma, Problem Çözme
15 Ders notları Genel tekrar Anlatma, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Zhang, L. (2010). Çince ilk adım. İstanbul: Fono Yayınları.
Bayram, A. (2016). Çince standart sözlük : Çince-Türkçe, Türkçe-Çince. İstanbul: Fono Yayınları.
Boran, İ. N. (2005). Çince el kitabı. İstanbul: Multilingual.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
2
Explain business functions and processes based on current scientific sources.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
2
Solve individual and organizational problems in business life.
3
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
2
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
2
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
2
Use the information and communication technology software and equipment required for business.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
2
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 5 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 155
Total Workload of the Course Unit 155
Workload (h) / 25.5 6,1
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0