Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
AVM303 | AIRPORT ADMINISTRATION | 5 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Havayolu işletmeciliğinin temel kavramlarını, etkilediği ve etkilendiği diğer aktörleri inceleyerek havayolu işletmeciliği ile ilgili temel bilgileri tartışmayı amaçlar. |
Contents of the Course Unit: | Ulaştırma Kavramı, Genel Havacılık ve Hava Taşımacılığı, Hava Taşımacılığı Hizmetlerine İlişkin Temel Kavramlar, Dünyadaki Hava Taşımacılığının Mevcut Durumu, Türkiye'de Hava Taşımacılığının Tarihsel Gelişimi, Türkiye'de Hava Taşımacılığının Mevcut Durumu, Serbestleşme Sonrası Havası gibi konuları içermektedir. Ulaştırma, Hava Ulaştırma Büyümesini Etkileyen Faktörler (Politik, Ekonomik, Sosyal, Teknolojik, Çevresel Faktörler), Ulaştırma Alt Sistemlerinin Karşılaştırılması, Dünyada ve Ülkemizde Ulaştırma Alt Sistemleri, Ulaştırma Alt Sistemlerinin Kullanımı. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Havaalanı işletmeciliği ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Havaalanı faaliyet süreçlerini açıklar. |
Havaalanı işletme modellerine ve etkileşimlerine yönelik etkileri yorumlar. |
Havayolu firmaları ve havaalanı faaliyetlerini stratejik perspektiften analiz eder. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Bölüm Okuma | Giriş ve ders materyalleri tanıtımı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bölüm Okuma | Ulaştırma Kavramı, Genel Havacılık ve Hava Taşımacılığı, Hava Taşımacılığı Hizmetlerine İlişkin Temel Kavramlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bölüm Okuma | Dünyada Hava Taşımacılığının Tarihsel Gelişimi,Oluşumu, Büyüme, Olgunluk, Serbestleşme süreçleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bölüm Okuma | Dünyada Hava Taşımacılığının Mevcut Durumu, Türkiye'de Hava Taşımacılığının Tarihsel Gelişimi, Türkiye'de Hava Taşımacılığının Mevcut Durumu, Serbestleşme Sonrası Hava Taşımacılığı, Hava Taşımacılığının Büyümesini Etkileyen Faktörler, (Siyasi, Ekonomik, Sosyal, Teknolojik, Çevresel Faktörler) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bölüm Okuma | Havayolu ürünü, Hava Taşımacılığında hizmet işlemleri,Hava Taşımacılığının Bileşenleri, Hava Taşımacılığının Özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bölüm Okuma | Havayolu ürünü, Hava Taşımacılığında hizmet işlemleri,Hava Taşımacılığının Bileşenleri, Hava Taşımacılığının Özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bölüm Okuma | Havayolu pazarında temel kavramlar, havayolu pazarında, havayolu pazarında bölümlere ayrılma, havayolu pazarında rekabet analizi, havayolu taşımacılığındaki müşteriler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bölüm Okuma | Temel işletme kavramları, havaalanı şirketleri, Hava Taşımacılığında talep, Genel olarak talep kavramı, havayolu talebini etkileyen faktörler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Bölüm Okuma | Demografik faktörler, coğrafi faktörler, ekonomik faktörler, sosyo-kültürel faktörler, havayolu ürünlerinin bileşenlerinin özellikleri, diğer ulaşım seçeneklerinin özellikleri, havayolu talebinin özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Bölüm Okuma | Ulaşım sistemi kavramı, ulaşım sisteminin temel unsurları, ulaşım sisteminin amaçları, ulaşım sisteminin gerekliliği ve önemi, ulaşım hizmetinin genel özellikleri ve faydaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Bölüm Okuma | Ulaştırma Alt Sistemleri, Dünya ve Ülkemizdeki Ulaştırma Alt Sistemlerinin Karşılaştırılması, Ulaştırma Alt Sistemlerinin Kullanımı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Bölüm Okuma | Tek Sistemli Ulaşım, Çok Sistemli Ulaşım Intersystem Ulaştırma, Kombine Taşımacılık, Kombine Taşımacılığın gücü, Kombine Taşımacılığın zayıf yönleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Bölüm Okuma | Taşımacılığın Alt Sistemlerinin Seçimi, Taşımacılık Tip Seçim Kriterleri, Maliyet, Hız, Güvenilirlik, Hesap Verebilirlik, Yükün Özellikleri, Esneklik, Kolay Ulaştırma Tipine Göre Erişim | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Bölüm Okuma | Taşımacılığın Alt Sistemlerinin Seçimi, Taşımacılık Tip Seçim Kriterleri, Maliyet, Hız, Güvenilirlik, Hesap Verebilirlik, Yükün Özellikleri, Esneklik, Kolay Ulaştırma Tipine Göre Erişim | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Anadolu Üniversitesi yayını,Havaaalanı Yönetimi |
Fernandes, E., & Pacheco, R. R. (2007). Airport management: a strategic approach. Transportation, 34(1), 129-142. |
Belobaba, P., Odoni, A., & Barnhart, C. (Eds.). (2015). The global airline industry. John Wiley & Sons. |
Cook, G. N., & Billig, B. G. (2017). Airline operations and management: a management textbook. Routledge. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
|
||||||
2 |
Explain business functions and processes based on current scientific sources.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
|
||||||
2 |
Solve individual and organizational problems in business life.
|
||||||
3 |
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
|
||||||
2 |
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
|
||||||
2 |
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
|
||||||
2 |
Use the information and communication technology software and equipment required for business.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
|
||||||
2 |
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 13 | 26 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 126 |
Total Workload of the Course Unit | 126 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |