Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
AVM412 | MODEL AIRPLANE MANUFACTURING | 5 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; öğrencilerin uygun malzemeleri kullanarak model uçağın kaplamasını yapabilmeler daha sonra montajını ve uçuş ayarlarını yaparak uçuşunu yapabilmesini amaçlamaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği; Uçak yapıları ve aerodinamiği, Model uçak tipleri, teknikleri ve plan oluma, Uçak kanat profili yapımı, Kuyruk Profili Yapımı, Kanat yapımı, Gövde parçalarının hazırlanması, Gövde-kanadın birleştirilmesi ve dengelenmesi, Uçuş testleri gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Uçak yapıları ve aerodinamiği ile ilgili temel kavramları açıklar. |
Dünya Hava Sporları Federasyonu'nun belirlediği model uçak tiplerini ve yarışma kurallarını tanımlar. |
Model uçakçılıkta kulanılan temel malzeme ve el aletlerini tanımlar. |
Öğrendiği teorik bilgileri kullanarak model uçak tasarlar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Kitap Okuma | Uçak yapıları ve aerodinamiği | Gözlem, Sözlü Anlatım, Video Gösterimi |
2 | Kitap Okuma | Model uçak tipleri, teknikleri ve plan oluma | Gözlem, Sözlü Anlatım, Video Gösterimi |
3 | Kitap Okuma | Uçak kanat profili yapımı | Gözlem, Sözlü Anlatım, Video Gösterimi |
4 | Kitap Okuma | Uçak kanat profili yapımı | Gözlem, Sözlü Anlatım, Video Gösterimi |
5 | Kitap Okuma | Kuyruk Profili Yapımı | Gözlem, Sözlü Anlatım, Video Gösterimi |
6 | Kitap Okuma | Kanat yapımı | Gözlem, Sözlü Anlatım, Video Gösterimi |
7 | Kitap Okuma | Kanat yapımı | Gözlem, Sözlü Anlatım, Video Gösterimi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Kanat yapımı | Gözlem, Sözlü Anlatım, Video Gösterimi |
10 | Kitap Okuma | Gövde parçalarının hazırlanması. | Gözlem, Sözlü Anlatım, Video Gösterimi |
11 | Kitap Okuma | Gövdenin yapımı | Gözlem, Sözlü Anlatım, Video Gösterimi |
12 | Kitap Okuma | Uçağın kaplanması | Gözlem, Sözlü Anlatım, Video Gösterimi |
13 | Kitap Okuma | Gövde-kanadın birleştirilmesi ve dengelenmesi | Gözlem, Sözlü Anlatım, Video Gösterimi |
14 | Kitap Okuma | Gövde-kanadın birleştirilmesi ve dengelenmesi | Gözlem, Sözlü Anlatım, Video Gösterimi |
15 | Kitap Okuma | Uçuş testleri | Gözlem, Sözlü Anlatım, Video Gösterimi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Gudmundsson, S. (2013). General aviation aircraft design: Applied Methods and Procedures. Butterworth-Heinemann. |
Schmitz, F. W. (1970). Aerodynamics of the model airplane. Translation Branch, Redstone Scientific Information Center, Research and Development Directorate, US Army Missile Command. |
Scott, H. A. (1994, December). Modeling aircraft assembly operations. In Proceedings of Winter Simulation Conference (pp. 920-927). IEEE. |
Kozek, M., & Schirrer, A. (2015). Modeling and control for a blended wing body aircraft. Advances in Industrial Control. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
|
||||||
2 |
Explain business functions and processes based on current scientific sources.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
|
||||||
2 |
Solve individual and organizational problems in business life.
|
||||||
3 |
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
|
||||||
2 |
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
|
||||||
2 |
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
|
||||||
2 |
Use the information and communication technology software and equipment required for business.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
|
||||||
2 |
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 128 |
Total Workload of the Course Unit | 128 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |