TR EN

CURRENT ISSUES IN AVIATION PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
AVM422 CURRENT ISSUES IN AVIATION 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Küreselleşen hava yolu ve hava işletmecilik sektöründe uygulanan inovasyon tekniklerine hakim güncel konular ığışında eğitilmiş hava yolu yöneticisi yetiştirmek dersin temel amacıdır.
Contents of the Course Unit: Havacılık sektörel gelişmeleri geçmiş ve gelecek similasyonları, sağlık talimatı, bilgi yönetim sistemi, psikoloji, emniyet yönetim sistemi, eğitim yönetim ve denetimi, ingilizce, yeni hava limanı, hava yolu ulaştırma politikaları, stratejik hava yolu yönetim ve master planlama, seyrüsefer, örgütsel davranış, finansal yönetim ve gelir yönetimi, lojistik hizmetleri gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Yeni açılan hava limanları hakkında değerlendirme yapar.
Hava yolu ulaştırma politikalarını listeler.
Havacılık alanında güncel konuları değerlendirir.
Havacılık ile ilgili etkinlik organize eder.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama Havacılık tarihçesi ve uygulamaları Sunum
2 Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama Havacılık kardiyolojisi ve sağlık talimatı Sunum
3 Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama Havacılıkta bilgi yönetim sistemi Sunum
4 Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama Hava ve uzay psikiyatrisi, psikolojisi ve nörolojisi Sunum
5 Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama Havacılık EYS emniyet yönetim sistemi Sunum
6 Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama Havacılık eğitimleri yönetim ve denetimi Sunum
7 Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama Havacılık ingilizcesi Sunum
8 - ARA SINAV -
9 Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama Havacılık ingilizcesi Sunum
10 Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlamaTez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama Yeni hava limanı Sunum
11 Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama Hava yolu ulaştırma politikaları Sunum
12 Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama Stratejik hava yolu yönetimi ve master planlama Sunum
13 Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama Havacılıkta seyrüsefer Sunum
14 Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama Havacılıkta örgütsel davranış Sunum
15 Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama Havacılıkta finansal yönetim ve gelir yönetimi Sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Core Concepts of Strategic Airline Management - (O'Connell)
www.igairport.aero/tr
https://www.aeseducation.com/blog/what-are-21st-century-skills
Green Aviation Industry Sustainable Development Towards an Integrated Support System (Qiu, Hou, Chen, Meng)

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
2
Explain business functions and processes based on current scientific sources.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
2
Solve individual and organizational problems in business life.
3
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
2
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
2
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
2
Use the information and communication technology software and equipment required for business.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
2
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 13 2 26
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 13 26
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 122
Total Workload of the Course Unit 122
Workload (h) / 25.5 4,8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0