TR EN

HUMAN RESOURCES MANAGEMENT PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
BUS327 HUMAN RESOURCES MANAGEMENT 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi ARZU SERT ÖZEN-Dr.Öğr.Üyesi CAN BURAK NALBANTOĞLU
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı, işi ve işletmeyi, insanı merkeze alarak anlamaya çalışan bir disiplinin, insan kaynakları yönetiminin, rolünü ve sorumluluklarını sürdürebilirlik bakış açısıyla açıklama yetisi kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği, İnsan kaynakları planlama, işe alma, seçme, işe alıştırma, çalışan geliştirme, kariyer planlama, performans değerlendirme ve ücretlendirme konularından oluşmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

İnsan kaynak yönetimin rolünü ve temel sorumluluklarını açıklar.
İnsan kaynakları planlama sürecindeki adımları tanımlar
Etkili personel işe alım adımlarını tanımlar
Çalışan seçim sürecini tanımlar
İş görüşmelerindeki problemleri ve onları düzeltme yollarını tanımlar.
Çalışan el kitabının amacını ve içeriğini açıklar
Performans değerlendirme sisteminin amacını ve değerlendirme sürecindeki adımları açıklar.
Bir ücret programının kısımları olarak ana ödeme, primler ve farklı ödeme türlerini açıklar

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Kitap bölümü okuma İnsan kaynakları yönetiminin dinamik çevresi: küreselleşme, teknoloji, iş gücü oluşum trendleri Ders anlatım ve tartışma
2 Kitap bölümü okuma İnsan kaynakları yönetiminin dinamik çevresi: çalışan çeşitliliği ve çalışanın dahil edilmesi, sürekli iyileştirme programları, İKY’ nin önündeki diğer zorluklar Ders anlatım ve tartışma
3 Kitap bölümü okuma İşlevler ve strateji: yönetimin işlevleri, stratejik yönetim sürecinde İK’nın rolü, İKY işlevleri Ders anlatım ve tartışma
4 Kitap bölümü okuma Aday temini ve seçimi; iç ve dış aday temin yöntemleri, online dış kaynak aday temin yöntemleri, geleneksel dış kaynak aday temin yöntemleri Seçim; çalışan seçiminin önemi, seçim sürecini etkileyen çevresel faktörler, seçim süreci Ders anlatım ve tartışma
5 Kitap bölümü okuma Seçim; seçim sınavları, avantaj ve dezavantajları, sınavların özellikleri, türleri, iş görüşmeleri, görüşmelerin planlanması, içeriği, aday ve görüşmecinin rolleri, iş görüşmesi problemleri Ders anlatım ve tartışma
6 Kitap bölümü okuma Seçim; işe alım öncesi incelemeler, ihmalkar işe alım, seçim kararı, seçim sürecinin etkinliğini değerlendirmede kullanılan ölçütler Ders anlatım ve tartışma
7 Kitap bölümü okuma Eğitim ve geliştirme; eğitim ve geliştirmeyi etkileyen faktörler, eğitim ve geliştirme süreci, ihtiyaç belirleme, eğitim ve geliştirme yöntemleri, eğitim ve geliştirme programlarının uygulanması Ders anlatım ve tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Kitap bölümü okuma Eğitim ve geliştirme; eğitim ve geliştirme faaliyetlerini değerlendirme ölçütleri, kariyer yolları ve kariyer geliştirme yöntemleri Ders anlatım ve tartışma
10 Kitap bölümü okuma Performans yönetimi ve değerlemesi; performans değerlemenin kullanım alanları, performans değerleme süreci, değerleme sorumluluğu, değerleme periyodu, değerleme yönteminin seçimi Ders anlatım ve tartışma
11 Kitap bölümü okuma Performans yönetimi ve değerlemesi; performans değerlemede yaşanan sorunlar, etkili bir değerleme sisteminin özellikleri, değerlendirme görüşmesi Ders anlatım ve tartışma
12 Kitap bölümü okuma Ücret; doğrudan finansal ücret, doğrudan finansal ücretin belirleyicileri olarak işgücü piyasası, iş, iş değerleme, ücretlendirme ve çalışan Ders anlatım ve tartışma
13 Kitap bölümü okuma Güvenlik ve sağlık; güvenlik programları ve değerlendirilmesi, kas-iskelet bozuklukları, ergonomi, iş yerinde şiddet, stres yönetimi, tükenmişlik, iyi hal programları, fitness programları, madde bağımlılığı, çalışan destek programları Ders anlatım ve tartışma
14 Kitap bölümü okuma İşçi ve işveren ilişkisi; sendikalar ve toplu pazarlık, toplu pazarlık konuları, müzakerelere hazırlık, müzakere etme ve tarafların anlaşması Ders anlatım ve tartışma
15 Kitap bölümü okuma İşletme içi çalışan ilişkileri; disiplin süreci ve disiplin cezaları Ders anlatım ve tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Mondy, R. W. & Mondy, J. B. (2017). İnsan Kaynakları Yönetimi, Çeviri Editörü: Doç. Dr. Güler TOZKOPARAN, Yrd. Doç. Dr. Murat ÇOLAK, 13. Basımdan Çeviri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
3
2
Explain business functions and processes based on current scientific sources.
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.
3

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
0
2
Solve individual and organizational problems in business life.
4
3
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.
1

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
3
2
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
3
2
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
3

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
4
2
Use the information and communication technology software and equipment required for business.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
2
2
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.
1

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 2 24
Ödev 1 10 10
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 13 1 13
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 58 0 128
Total Workload of the Course Unit 128
Workload (h) / 25.5 5
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0