Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
HIT317 |
PRESENTATION SKILLS IN PUBLIC RELATIONS AND ADVERTISING |
5 |
3 |
3 |
5 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Türkçe |
Level of the Course Unit : |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : |
Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM |
Instructor(s) of the Course Unit |
|
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Bu derste halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarında bir sunumla veya projeyle iletilmek istenilen mesajın hedef kitleye etkin ve etkili olarak verilmesi için, öğrencilerin sunum teknik ve becerilerinin geliştirilmesi ve bu becerileri uygulamaları amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: |
Ders; sunum hazırlık aşamalarının listelenmesi, içerik hazırlanmasının öneminin belirtilmesi, içerik biçimlerinin listelenmesi, etkili sunum tekniklerinin açıklanması, PowerPoint sunu programı kullanımının öğretilmesi gibi konuları içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Sunum için gerekli öğelerden en az 3’ünü tanımlama |
Sözlü ve sözsüz iletişim biçimlerinin etki farklarını karşılaştırma |
Dinleyicilerden sunum sonrası sorular alarak dinleyicilerin ne anladığıyla ilgili çıkarım yapma |
Farklı konularda doğru sunum teknikleriyle etkin ve etkili sunumlar hazırlama |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
- |
Etkili sunum tekniklerine giriş |
Anlatım
Soru-cevap |
2 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Halkla ilişkilerde sunum becerisinin önemi |
Anlatım
Soru-cevap |
3 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Reklamcılıkta sunum becerisinin önemi |
Anlatım
Soru-cevap |
4 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Powerpoint sunu dosyası hazırlama teknikleri |
Anlatım
Soru-cevap |
5 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Etkili sunumda dikkat edilecek hususlar |
Anlatım
Soru-cevap |
6 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, literatür taraması yapma ve makale özeti çıkarma |
Rahat sunum yapabilme için teknikler |
Anlatım
Soru-cevap |
7 |
Literatür taraması
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Sunumda beden dili kullanımı |
Anlatım
Soru-cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Sunum hazırlama |
- |
10 |
Literatür taraması
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Sunumda davranış modelleri çalışmaları |
Anlatım
Soru-cevap |
11 |
Literatür taraması
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Halkla ilişkilerde güzel konuşma teknikleri |
Anlatım
Soru-cevap |
12 |
Literatür taraması
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Etkili iletişim becerilerinin kullanımı |
Anlatım
Soru-cevap |
13 |
Örnek sunum inceleme |
Başarılı sunum örneklerinin incelenmesi |
İnceleme ve yorumlama
Soru cevap |
14 |
- |
Sunum hazırlama |
- |
15 |
Genel tekrar |
Final sınavı hazırlık çalışmaları |
Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Gürüz D. (2000) Etkili Sunum Teknikleri. Ankara: Detay Yayıncılık |
Akım F. (2014) Halkla İlişkilerde Etkili konuşma ve Sunum Teknikleri. İstanbul: Derin Yayınları |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Summarize the basic communication theories with information about the field of Radio Television and Cinema.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Communicate and explain the current information about communication with communication theories.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Relate the knowledge and facts in the field of communication with other areas of social sciences such as law, philosophy, economics, politics, and sociology.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Explain the structure and operation of the radio, television and cinema industries and use this information in their professional life.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Using the data sources published in his / her field effectively, he /she conduct research and use the results in his / her studies.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Analyze the international media structures and choose the media structure that is appropriate for his/her community.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level through media practices.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Apply his / her knowledge about media management and organization in his / her professional life.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Propose individual or team solutions for any problems in professional applications and production.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Follow the developments in the field of communication, the studies related to the field and the mass media tools, and critically discuss the acquired knowledge.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Critically interpret the economic, political and sociological dimensions of the media.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Recognize universal norms of law and evaluate existing structures in the field of communication in the context of communication law and communication ethics and apply these gains throughout life.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Conduct literature research in a foreign language related to his/her field.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Prepare presentations for the film festival in Turkey and abroad, media organizations and communication symposia by using the communication skills.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Defend scientific, social and ethical values in his / her field studies.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Create film history, script, fiction, audio and video techniques knowledge and designs short or feature film stages.
|
|
|
|
|
|
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
9 |
2 |
18 |
Ödev |
2 |
5 |
10 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
7 |
7 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
6 |
6 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
43 |
0 |
127 |
|
Total Workload of the Course Unit |
127 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
5 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
5,0 |
|