TR EN

MARKETING MANAGEMENT PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ISL340 MARKETING MANAGEMENT 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Pazarlama Yönetimi dersiyle öğrencilere pazarlama yönetiminin temel kavramlarının tanıtılması, ileride atılacakları iş hayatında karşılaşabilecekleri problemleri irdeleyip tartışmalarının ve analitik yaklaşımla çözümler önermelerinin sağlanması hedeflenmektedir.
Contents of the Course Unit: Ders kapsamında temel pazarlama kavramları, stratejik pazarlama planlaması, SWOT Analizi, Sektör Analizi, PESTEL Analizi, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi, 4P çerçevesinde taktiklerin geliştirilmesi ele alınacaktır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Pazarlama yönetimiyle ilgili temel kavramları tanımlar.
SWOT, PESTEL kavramlarını tanımlar ve bu analizleri kullanabilir.
Pazarlama karmasının unsurlarını detaylı olarak açıklar.
Pazarlama planlamasının basamaklarını açıklayabilir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Pazarlama ile ilgili temel kavramlar-1 Anlatım ve Sunum
2 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Pazarlama ile ilgili temel kavramlar - 2 Anlatım ve Sunum
3 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Stratejik pazarlama planlaması Anlatım ve Sunum
4 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması SWOT, PESTEL ve Sektör Analizleri Anlatım ve Sunum
5 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Pazar bölümlendirme Anlatım ve Sunum
6 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Hedef pazar seçimi Anlatım ve Sunum
7 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Ara sınav öncesi tekrar Anlatım ve Sunum
8 - ARA SINAV -
9 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Ürün ve marka kararları Anlatım ve Sunum
10 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Fiyat ve fiyatlandırma kararları Anlatım ve Sunum
11 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Dağıtım kararları Anlatım ve Sunum
12 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Perakendecilik, toptancılık ve lojistik Anlatım ve Sunum
13 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Tutundurma ve pazarlama iletişimi Anlatım ve Sunum
14 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Reklam, halkla ilişkiler, kişisel satış ve satış geliştirme Anlatım ve Sunum
15 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Final öncesi tekrar Anlatım ve Sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Kotler, P., Saliba, S., & Keller,K.L.(ÇV. Kırcova, İ). Pazarlama Yönetimi, 2018.
Güncel gazete ve dergi haberleri.
Akademik dergilerden seçilen makaleler.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
2
Summarize the basic communication theories with information about the field of Radio Television and Cinema.
3
Communicate and explain the current information about communication with communication theories.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate the knowledge and facts in the field of communication with other areas of social sciences such as law, philosophy, economics, politics, and sociology.
2
Explain the structure and operation of the radio, television and cinema industries and use this information in their professional life.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Using the data sources published in his / her field effectively, he /she conduct research and use the results in his / her studies.
2
Analyze the international media structures and choose the media structure that is appropriate for his/her community.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level through media practices.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply his / her knowledge about media management and organization in his / her professional life.
2
Propose individual or team solutions for any problems in professional applications and production.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follow the developments in the field of communication, the studies related to the field and the mass media tools, and critically discuss the acquired knowledge.
2
Critically interpret the economic, political and sociological dimensions of the media.
3
Recognize universal norms of law and evaluate existing structures in the field of communication in the context of communication law and communication ethics and apply these gains throughout life.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Conduct literature research in a foreign language related to his/her field.
2
Prepare presentations for the film festival in Turkey and abroad, media organizations and communication symposia by using the communication skills.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Defend scientific, social and ethical values in his / her field studies.
2
Create film history, script, fiction, audio and video techniques knowledge and designs short or feature film stages.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 2 24
Ödev 9 1 9
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 53 0 125
Total Workload of the Course Unit 125
Workload (h) / 25.5 4,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0