Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
TDE423 | CHILDREN'S LITERATURE | 5 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu derste öğrencinin "çocuk" ve "çocuk edebiyatı" kavramlarını tüm yönleriyle öğrenmeleri, edebiyatın çocuk gelişimindeki rolünü incelemeleri, çocuk edebiyatının dünyada ve Türkiye’deki gelişimi hakkında bilgi sahibi olmaları, bir eserin çocuğun içinde bulunduğu gelişim düzeyine uygun olup olmadığını değerlendirme becerisi geliştirmeleri amaçlanmaktadır. Dersi alan öğrencilerin çocuk edebiyatını şekillendiren sosyal ve kültürlerarası koşullar hakkında farkındalığının artması dersin bir diğer hedefidir. |
Contents of the Course Unit: | Bu derste Çocuk ve Gençlik Edebiyatı’nın tarihçesi anlatılacak; bu alanda çalışan kişi, kurum ve dernekler, yapılmış bilimsel yayınlar, verilen ödüller tanıtılacaktır. Tanzimat’tan günümüze Türkiye’de yayımlanan çocuk gazete ve dergileri hakkında bilgi verilecektir. “Çocuk” kavramı eğitim bilimsel ve psikolojik açıdan ele alınacak; bir eserin teknik ve içerik olarak hedef okur kitlesine uygunluğunu sağlayan koşullar açıklanacak; ele alınan örnek metinler bu açıdan değerlendirilecektir. Öğrenciler, Dünya veya Türk edebiyatından seçtikleri bir eseri değerlendirecekleri bir ödev hazırlayacak ve böylece dönem boyunca eleştirel düşünme, okuma ve makale yazma becerilerini geliştirme fırsatı bulacaklardır. Ayrıca bu ödevler sınıfta sunulacaktır. Böylece öğrenciler birçok eser hakkında düşünme ve tartışma fırsatı bulacaklar ve farklı eserler hakkında fikir alışverişi yaparak sözlü iletişim becerilerini de güçlendireceklerdir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Çocuk edebiyatının tarihsel gelişim sürecine ilişkin bilgi ve görüşleri hatırlar. |
Klasik ve çağdaş çocuk edebiyatındaki yazarlar, ozanlar ve ürünlerini tanır. |
Çocuk edebiyatının yeni kuşakların eğitimindeki önemini açıklar. |
Çocuk ve gençlik edebiyatını yaş, cinsiyet, edebi tür gibi ölçütleri kullanarak kategorilere ayırır. |
Çocuk edebiyatı ürünlerinde bulunması ve bulunmaması gereken özellikleri inceler. |
Bir çocuk edebiyatı ürününü, sahip olması gereken nitelikler açısından değerlendirir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür Tarama, İnteraktif Sunum | Dersin tanıtımı. Temel kavramlar: 1.Çocuk. Bilişsel ve psikolojik gelişim ve hazır bulunuşluk. 2. Çocuk ve edebiyat (Çocukların ilgi alanları, okuma düzeyleri, çocuğun eğitiminde edebiyatın rolü…vs) 3. “Çocuk Edebiyatı” nedir? Kapsamı ve genel edebiyat içindeki yeri. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Literatür Tarama, İnteraktif Sunum | Edebiyatın yaş gruplarına göre kategorilere ayrılması. Çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Literatür Tarama, İnteraktif Sunum | Çocuk Edebiyatı ürünlerinin biçim ve içerik açısından özellikleri. Örnek uygulama: Gülten Dayıoğlu’nun Fadiş ve Muzeffer İzgü’nün Ekmek Parası eserlerinin karşılaştırmalı değerlendirilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Literatür Tarama, İnteraktif Sunum | Çocuk Edebiyatında Edebi Türler (Sözlü edebiyat: masal, destan, efsane..vd.) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Literatür Tarama, İnteraktif Sunum | Çocuk Edebiyatında Edebi Türler (Bilgilendirici Metinler: Anı, Günce, Deneme…vd) Örnek Metin İnceleme: Anna Frank’ın Günlüğü. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Literatür Tarama, İnteraktif Sunum | Çocuk Edebiyatında Edebi Türler (Şiir). Fazıl Hüsnü Dağlarca’nın “Kuş Ayak/ Boyalı Ses” kitabının değerlendirilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Literatür Tarama, İnteraktif Sunum | Çocuk Edebiyatında Edebi Türler: (Öykü ve roman) Tarihi, fantastik ve bilimkurgu romanlarının çocuk gelişimi ve eğitimine katkısı. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, İnteraktif Sunum | Çocuk tiyatrosu | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Literatür Tarama, İnteraktif Sunum | Çocuk Edebiyatının dünyada gelişimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Literatür Tarama, İnteraktif Sunum | Çocuk Edebiyatının ülkemizde gelişimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Literatür Tarama, İnteraktif Sunum | Çocuk ve Gençlik Edebiyatı alanında çalışan araştırmacılar ve kurumlar. Çocuk Edebiyatı alanında verilen ödüller ve bunların Çocuk Edebiyatının gelişimine katkısı. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Literatür Tarama, İnteraktif Sunum | Tanzimat’tan Cumhuriyete çocuk gazete ve dergileri. Örnek metinlerin karşılaştırmalı incelemesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Literatür Tarama, İnteraktif Sunum | Cumhuriyetten bugüne çocuk gazete ve dergileri. Örnek metinlerin karşılaştırmalı incelemesi Ödev Sunumları 1 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Literatür Tarama, İnteraktif Sunum | Dönemin genel değerlendirilmesi. Ödev sunumları 2 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Sever, Sedat. Çocuk ve Edebiyat, Kök Yayınevi. |
Kıbrıs, İbrahim. Uygulamalı Çocuk Edebiyatı, Eylül Yayınları. |
Gökşen, Enver Naci. Örnekleriyle Çocuk Edebiyatımız, Remzi Kıtabevi. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
|
||||||
2 |
Summarize the basic communication theories with information about the field of Radio Television and Cinema.
|
||||||
3 |
Communicate and explain the current information about communication with communication theories.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate the knowledge and facts in the field of communication with other areas of social sciences such as law, philosophy, economics, politics, and sociology.
|
||||||
2 |
Explain the structure and operation of the radio, television and cinema industries and use this information in their professional life.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using the data sources published in his / her field effectively, he /she conduct research and use the results in his / her studies.
|
||||||
2 |
Analyze the international media structures and choose the media structure that is appropriate for his/her community.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level through media practices.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply his / her knowledge about media management and organization in his / her professional life.
|
||||||
2 |
Propose individual or team solutions for any problems in professional applications and production.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the developments in the field of communication, the studies related to the field and the mass media tools, and critically discuss the acquired knowledge.
|
||||||
2 |
Critically interpret the economic, political and sociological dimensions of the media.
|
||||||
3 |
Recognize universal norms of law and evaluate existing structures in the field of communication in the context of communication law and communication ethics and apply these gains throughout life.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conduct literature research in a foreign language related to his/her field.
|
||||||
2 |
Prepare presentations for the film festival in Turkey and abroad, media organizations and communication symposia by using the communication skills.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defend scientific, social and ethical values in his / her field studies.
|
||||||
2 |
Create film history, script, fiction, audio and video techniques knowledge and designs short or feature film stages.
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 11 | 2 | 22 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 6 | 18 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 124 |
Total Workload of the Course Unit | 124 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |