Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
YEM413 |
INTEGRATED MARKETING COMMUNICATION |
5 |
3 |
3 |
5 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Türkçe |
Level of the Course Unit : |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : |
Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Prof.Dr. KAMİL KAYA |
Instructor(s) of the Course Unit |
|
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Bu dersin amacı; pazarlamanın farklı disiplinlerle birlikte ele alınarak ihtiyaçlara uygun yanıtlar verilmesini sağlamaktır. |
Contents of the Course Unit: |
Dersin içeriği, pazarlamanın iletişim alanında kullanılış biçimleri, pazarlama unsurları, etkili iletişim stratejilerinden oluşmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Tüketicilerin satın alma davranışlarını ve tutumlarını belirleyebilme |
E-ticareti tanımlayabilme |
Online pazarlama konusundaki ipuçlarını kullanabilme |
Firmalar için, müşterilerin satın alma davranışlarını etkileyebilecek etkili stratejiler hazırlayabilme |
Yeni medya mecralarında etkili pazarlama programları organize edebilme |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
Kitap Okuma, Literatür Tarama |
İletişim kavramı: iletişim süreci ve öğeleri |
Anlatım, Soru Cevap |
2 |
Kitap Okuma, Literatür Tarama |
Pazarlama iletişimi kavramı: pazarlama iletişiminin tarihsel gelişim süreci |
Anlatım, Soru Cevap |
3 |
Kitap Okuma, Literatür Tarama |
Bütünleşik pazarlama iletişimi kavramı ve özellikleri |
Anlatım, Soru Cevap |
4 |
Kitap Okuma, Literatür Tarama |
Bütünleşik pazarlama iletişiminin gelişmesinde etkili olan faaliyetler |
Anlatım, Soru Cevap |
5 |
Kitap Okuma, Literatür Tarama |
Bütünleşik pazarlama iletişimi araçları |
Anlatım, Soru Cevap |
6 |
Kitap Okuma, Literatür Tarama |
Bütünleşik pazarlama iletişimi sürecinde reklamın rolü ve faydaları |
Anlatım, Soru Cevap |
7 |
Kitap Okuma, Literatür Tarama |
Kişisel satış |
Anlatım, Soru Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kitap Okuma, Literatür Tarama |
Satış tutundurma faaliyetleri |
Anlatım, Soru Cevap |
10 |
Kitap Okuma, Literatür Tarama |
Pazarlama halkla ilişkileri |
Anlatım, Soru Cevap |
11 |
Kitap Okuma, Literatür Tarama |
Sponsorluk |
Anlatım, Soru Cevap |
12 |
Kitap Okuma, Literatür Tarama |
Doğrudan pazarlama |
Anlatım, Soru Cevap |
13 |
Kitap Okuma, Literatür Tarama |
Bütünleşik pazarlama iletişiminde kriz yönetimi |
Anlatım, Soru Cevap |
14 |
Kitap Okuma, Literatür Tarama |
Genel Tekrar |
Anlatım, Soru Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Aaker, A. D. (2016). Güçlü Markalar Yaratmak. İstanbul: Mediacat Yayınları |
Odabaşı Y., Oyman M. (2019). Pazarlama İletişimi Yönetimi. İstanbul: Mediacat Yayınları |
Mucuk İ. (2006). Pazarlama İletişimi. Türkmen Kitabevi |
Kingsnorth S. (2016). Digital Marketing Strategy: An Integrated Approach to Online Marketing. Kogan Page Publishers |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Students compare sociological theories with reference to social problems.
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Students act ethically impartial in their research studies.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
|
|
|
|
|
|
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
3 |
39 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
30 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
20 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
31 |
0 |
133 |
|
Total Workload of the Course Unit |
133 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
5,2 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
5,0 |
|