Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
ULT342 | SUPPLY CHAIN MANAGEMENT | 5 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Prof.Dr. KAMİL KAYA |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı öğrencilere lojistik ve tedarik zincirinin temellerini öğretmek; tedarik zinciri ve lojistik problemlerini çözmek için modeller kurma ve çeşitli teknikler geliştirme becerisi vermektir. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği Temel kavramlar; temin, depolama, üretim ve dağıtım gibi lojistik ve tedarik zincirleri bileşenlerinin analizi; planlama ve kaynak tahsisi; tedarik, üretim ve sevkiyat faaliyetlerinin modellenmesi ve eşgüdümlenmesi ve matematiksel modelleme ve sayısal tekniklerle bu faaliyetler arasındaki ilişkilerin optimizasyonu. Konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Tedarik zinciri yönetiminin temel yapısını tanımlar. |
Tedarik zinciri performansının temel yönlendiricilerini ve bunların stratejik, operasyonel, satın alma ve pazarlama gibi fonksiyonlarla ilişkilerini belirler. |
Firma içi ve firmalar arası koordinasyon karmaşasını kritik eder. |
Farklı tedarik zinciri strateji ve pratiklerini analiz eder. |
Tedarik zinciri yönetimi sırasında oluşan problemleri tanımlayabilecekler, analiz eder. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Kitap Okuma | Tedarik zinciri yönetimine giriş. | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
2 | Kitap Okuma | Tedarik zinciri yönetimi çatısı ve sorunları | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
3 | Kitap Okuma | Tedarik zinciri sürücüleri | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
4 | Kitap Okuma | Stratejik uyum | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
5 | Kitap Okuma | Kamçı etkisi. Temel kavramların tekrarı. | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
6 | Kitap Okuma | Satın alma, stok, üretim, envanter ve ulaştırma sistemlerinin rolü. | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
7 | Kitap Okuma | Satın alma, stok, üretim, envanter ve ulaştırma sistemlerinin rolü. | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Risk dağıtma ve erteleme. | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
10 | Kitap Okuma | Lojistik ve ağ tasarımı. | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
11 | Kitap Okuma | Depolama. | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
12 | Kitap Okuma | Dış kaynak-iç kaynak kullanımı | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
13 | Kitap Okuma | Ortaklık | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
14 | Kitap Okuma | Performans Metrikleri-Kurumsal Karne | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
15 | Kitap Okuma | Genel Tekrar | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Simchi-Levi, D., Kaminsky, P., Simchi-Levi, E. (2003). Designing and Managing the Supply Chain: Concepts, Strategies, and Cases, 2nd edition. McGraw-Hill |
Görçün, Ö.F. (2010) Tedarik Zinciri Yönetimi İstanbul: Beta Yayınları |
Erturgut, R. (2016) Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi 1.Baskı, Nobel Yayıncılık. |
Güleş, H.K., Bülbül, H.(2012) Tedarik Zinciri Yönetimi 2.Baskı, Gazi Kitabevi |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
|
||||||
2 |
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
|
||||||
3 |
Students compare sociological theories with reference to social problems.
|
||||||
4 |
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
|
||||||
5 |
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
|
||||||
2 |
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
|
||||||
2 |
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
|
||||||
3 |
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
||||||
2 |
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
|
||||||
3 |
Students act ethically impartial in their research studies.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 126 |
Total Workload of the Course Unit | 126 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |