TR EN

SUPPLY CHAIN MANAGEMENT PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ULT342 SUPPLY CHAIN MANAGEMENT 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Prof.Dr. KAMİL KAYA
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı öğrencilere lojistik ve tedarik zincirinin temellerini öğretmek; tedarik zinciri ve lojistik problemlerini çözmek için modeller kurma ve çeşitli teknikler geliştirme becerisi vermektir.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği Temel kavramlar; temin, depolama, üretim ve dağıtım gibi lojistik ve tedarik zincirleri bileşenlerinin analizi; planlama ve kaynak tahsisi; tedarik, üretim ve sevkiyat faaliyetlerinin modellenmesi ve eşgüdümlenmesi ve matematiksel modelleme ve sayısal tekniklerle bu faaliyetler arasındaki ilişkilerin optimizasyonu. Konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Tedarik zinciri yönetiminin temel yapısını tanımlar.
Tedarik zinciri performansının temel yönlendiricilerini ve bunların stratejik, operasyonel, satın alma ve pazarlama gibi fonksiyonlarla ilişkilerini belirler.
Firma içi ve firmalar arası koordinasyon karmaşasını kritik eder.
Farklı tedarik zinciri strateji ve pratiklerini analiz eder.
Tedarik zinciri yönetimi sırasında oluşan problemleri tanımlayabilecekler, analiz eder.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Kitap Okuma Tedarik zinciri yönetimine giriş. Anlatım, soru-cevap yöntemi
2 Kitap Okuma Tedarik zinciri yönetimi çatısı ve sorunları Anlatım, soru-cevap yöntemi
3 Kitap Okuma Tedarik zinciri sürücüleri Anlatım, soru-cevap yöntemi
4 Kitap Okuma Stratejik uyum Anlatım, soru-cevap yöntemi
5 Kitap Okuma Kamçı etkisi. Temel kavramların tekrarı. Anlatım, soru-cevap yöntemi
6 Kitap Okuma Satın alma, stok, üretim, envanter ve ulaştırma sistemlerinin rolü. Anlatım, soru-cevap yöntemi
7 Kitap Okuma Satın alma, stok, üretim, envanter ve ulaştırma sistemlerinin rolü. Anlatım, soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma Risk dağıtma ve erteleme. Anlatım, soru-cevap yöntemi
10 Kitap Okuma Lojistik ve ağ tasarımı. Anlatım, soru-cevap yöntemi
11 Kitap Okuma Depolama. Anlatım, soru-cevap yöntemi
12 Kitap Okuma Dış kaynak-iç kaynak kullanımı Anlatım, soru-cevap yöntemi
13 Kitap Okuma Ortaklık Anlatım, soru-cevap yöntemi
14 Kitap Okuma Performans Metrikleri-Kurumsal Karne Anlatım, soru-cevap yöntemi
15 Kitap Okuma Genel Tekrar Anlatım, soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Simchi-Levi, D., Kaminsky, P., Simchi-Levi, E. (2003). Designing and Managing the Supply Chain: Concepts, Strategies, and Cases, 2nd edition. McGraw-Hill
Görçün, Ö.F. (2010) Tedarik Zinciri Yönetimi İstanbul: Beta Yayınları
Erturgut, R. (2016) Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi 1.Baskı, Nobel Yayıncılık.
Güleş, H.K., Bülbül, H.(2012) Tedarik Zinciri Yönetimi 2.Baskı, Gazi Kitabevi

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 3 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 126
Total Workload of the Course Unit 126
Workload (h) / 25.5 4,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0