Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SBU339 | HUMAN RIGHTS | 5 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Prof.Dr. KAMİL KAYA |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu ders, insan kaynakları yönetiminin iş ve işleyişini, rol ve sorumluluklarını sürdürülebilirlik bakış açısıyla açıklayabilme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriğinde insan kaynakları planlaması, işe alım, seçme, işe hazırlama, çalışan gelişimi, kariyer planlama, performans değerlendirme ve ücretlendirme yer almaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
İnsan kaynakları yönetiminin rolünü ve temel sorumluluklarını açıklar. |
İnsan kaynakları planlama sürecindeki adımları tanımlar. |
Etkili personel işe alım adımlarını tanımlar. |
Personel seçim sürecini tanımlar. |
İş görüşmelerindeki sorunları ve bunları düzeltmenin yollarını tanımlar. |
Çalışan el kitabının amacını ve içeriğini açıklar. |
Performans değerlendirme sisteminin amacını ve değerlendirme sürecindeki adımları açıklar. |
Maaş ödeme planının parçaları olarak ana ödemeyi, primleri ve farklı ödeme türlerini açıklar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İnsan kaynakları yönetiminin dinamik bağlantıları: küreselleşme, teknoloji, işgücü eğilimleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İnsan kaynakları yönetiminin dinamik bağlantıları: çalışan çeşitliliği ve çalışanı dahil etme, sürekli iyileştirme programı, İKY (İnsan Kaynakları Yönetimi) için diğer engeller | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İşlevler ve Stratejiler: Yönetimin İşlevleri, İKY'nin stratejik yönetim sürecindeki rolü, İKY'nin İşlevleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Fonksiyonlar ve Stratejiler: İK departmanının yapısı, yetenek yönetimi, İK trendleri, küresel bazda İKY | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İnsan Kaynakları Planı ve İş Analizi: İnsan Kaynakları Planı ile Organizasyon Stratejisi Arasındaki Bağlantılar, İş Analizi Süreci | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İnsan Kaynakları Planı ve İş Analizi: iş tanımları, iş tasarımı, esnek çalışma programları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Personel temini: etkin personel temini, personel temininde yaşanan zorluklar, iç personel temin kaynakları, kuruluş dışı personel temin kaynakları, | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Personel alımı: İnternet üzerinden personel alımı, işe alım alternatifleri, işe alıma küresel bakış | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Seçim esasları: Adayların taranması, başvuru formu, işe alım öncesi yapılan testler | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Seçim esasları: etkin personel alımı, algısal hataların önlenmesi, özgeçmiş araştırması, iş teklifi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İşgücüne uyum, çalışanın eğitimi ve gelişimi: uyum üzerinden öğrenme kültürü, sosyalleşme, çalışan el kitabı, çalışan eğitimlerinin tasarlanması, çalışan eğitim yöntemleri, eğitimin etkinliğinin değerlendirilmesi, çalışanın gelişimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kariyer yönetimi: kariyer gelişimi, organizasyonun kariyer gelişimi için rolü, yöneticiler ve kariyer gelişimi, kariyer aşamaları, kişilik tipleri ve kariyer uyumu | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Performans yönetim sistemi oluşturma: hedefler, değerlendirme süreci, değerlendirmeyi bozan faktörler, daha etkili performans sistemleri oluşturma, performans değerlendirme toplantısı | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Ödüllendirme ve ödeme planları oluşturma: Çalışanları ödüllendirme, ücret yapısı, ödeme türleri, üst düzey ödeme programları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Mondy, R. W. & Mondy, J. B. (2017). İnsan Kaynakları Yönetimi, Çeviri Editörü: Doç. Dr. Güler TOZKOPARAN, Yrd. Doç. Dr. Murat ÇOLAK, 13. Basımdan Çeviri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Birleşmiş Milletler (1948). İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi |
Donelly, J. (2002), Universal Human Right in Theory and Practice, Cornelly University Press |
Cushman, T. (2011), Handbook of Human Rights, Routledge |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
|
||||||
2 |
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
|
||||||
3 |
Students compare sociological theories with reference to social problems.
|
||||||
4 |
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
|
||||||
5 |
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
|
||||||
2 |
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
|
||||||
2 |
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
|
||||||
3 |
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
||||||
2 |
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
|
||||||
3 |
Students act ethically impartial in their research studies.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 13 | 1 | 13 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 128 |
Total Workload of the Course Unit | 128 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |