TR EN

MEDIA PLANNING PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
RTS441 MEDIA PLANNING 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Prof.Dr. KAMİL KAYA
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu ders öğrenciyi medya planlama aşamaları ile beraber bütçe hazırlanması ve karşılaşılan sorunların tanınması konusunda bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriğini, medya planlama kavramı ve aşamaları, pazarlama ve reklam ilişkisi ile bütçe ve satın alma süreci oluşturmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Medya planlaması ile ilgili temel kavramlardan en az üçünü açıklayabilir.
Model olarak verilen bir medya planlamasında gerekli olan bütçeyi hesaplayabilir.
Örnek olarak gösterilen bir medya planlamasında yaşanan problemi çözebilir.
Güncel örneklerdeki uygun olan medya planlama stratejilerini seçebilir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş Tanışma ve giriş Anlatım
2 İnternet ve Literatür Tarama Medya planlama kavramı ve gelişimi Anlatım
3 İnternet ve Literatür Tarama Medya araçları ve işlevleri Anlatım
4 İnternet ve Literatür Tarama Hedef kitle belirleme Anlatım
5 İnternet ve Literatür Tarama Medya planlama aşamaları Anlatım
6 İnternet ve Literatür Tarama Pazarlama, reklam ve medya Anlatım
7 İnternet ve Literatür Tarama Pazarlama, reklam ve medya Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 İnternet ve Literatür Tarama Reklamlarda avantajlar ve dezavantajlar Anlatım, Soru- Cevap
10 İnternet ve Literatür Tarama Medya planlamasında bütçe Anlatım, Soru- Cevap
11 İnternet ve Literatür Tarama Medya planlamasında bütçe Anlatım, Soru- Cevap
12 İnternet ve Literatür Tarama Medyada satın alma süreci Anlatım, Soru- Cevap
13 İnternet ve Literatür Tarama Ölçüm ve hesaplama Anlatım, Soru- Cevap
14 İnternet ve Literatür Tarama Medya planlamasında karşılaşılan sorunlar Anlatım, Soru- Cevap
15 İnternet ve Literatür Tarama Medya planlamasında güncel örnekler Anlatım, Soru- Cevap, Örnek İnceleme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Erol, G. (2006). Reklam ve Medya Planlaması. İstanbul: Beta Yayınları
Tayfur, G.(2017). Medya Planlama ve Satın Alma. İstanbul: Eğitim Kitabevi Yay.
Başal, B. (2018). Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları. İstanbul: Çantay Kitabevi

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
5
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
5
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
5
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
2
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
1
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
4
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
5
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
2

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
4
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
4
3
Students act ethically impartial in their research studies.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 2 26
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 128
Total Workload of the Course Unit 128
Workload (h) / 25.5 5
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0