TR EN

INTERNATIONAL COMMUNICATION PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
RTS445 INTERNATIONAL COMMUNICATION 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Prof.Dr. KAMİL KAYA
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersi alan öğrencilere; Uluslararası iletişimin insanlar arası iletişim ve ilişkilerin, ticaretin, turizmin, kültür sanayiinin, eğitimin uluslararasılaşmasına olan etkisi konusunda analiz, sentez, değerlendirme beceri ve yetkinliği kazandırma amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Bu derste, uluslararası iletişim, küreselleşme, uluslararası iletişimin gelişmesi, uluslararası iletişimin alt yapısının oluşması, küresel pazarın oluşmasında uluslararası iletişimin rolü, uluslararası kamusal bir alanın oluşmasında uluslararası iletişimin rolü, uluslararası hareketler, turizm, kültür endüstrisinin oluşmasında uluslararası iletişim, yerel ve uluslararası eğitim ve uluslararasılaşma konuları verilir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Uluslararası iletişim ve küreselleşme arasındaki ilişkiyi açıklar.
Uluslararası iletişimin tarihsel süreçte nasıl geliştiği analiz edebilir.
Küresel pazarın oluşmasında iletişim teknoljilerinin fonksiyonunu değerlendirebilir.
Turizm, toplumsal hareketler ile iletişimin ve iletişim teknolojilerinin ilişkisini açıklayabilir ve analiz edebilir.
Yeni medyanın uluslararası kamusal alanı oluşturmadaki fonksiyonunu analiz edebilir ve değerlendirebilir.
Uluslararası iletişimin yarattığı devrimi ve gelecekte neler yaratabileceği öngürüsünde bulunabilir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş Tanışma ve Tarihsel Süreçte Uluslararası İletişim Anlatım
2 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Tarihsel Süreçte Uluslararası İletişim Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Uluslararası İletişime Kuramsal Yaklaşımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Uluslararası İletişime Kuramsal Yaklaşımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Uluslararası iletişim Alt Yapısının Oluşması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Küresel Medya Pazarı Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Kültür Sanayi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Kültürel Küreselleşme ve İletişim Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Uluslararası etkileşim: Seyahat ve turizm Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Uluslararası insan hareketliliği Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması İnternet Çağında uluslararası iletişim Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Sosyal medya araçları ve uluslararası iletişim Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Bitmeyen Devrim: Çağımızın Krizi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Yerel ve uluslararası eğitim Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

İnceoğlu Y. (2004). Uluslararası Medya. İstanbul: Der Yayınları
Collection of essays (1997). International Communication and Globalization, ed.Ali Muhammadi,London: Sage Publication,
Movlana, Hamid ( 1997). Global Information and World Communication, New Frontiers in International Relations, London: Sage Publications
Bülbül, Rıdvan (2002). Uluslararası İletişim, 3. Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayın.
Castels, Manuel ( 2010). The Rise of The Network Society, second Ed. Willey. Electronic Book.
Thussu, Daya Kishan(2000). International Communication: Continuity and Change,London: Arnold.
Vural, Sacide (2018). Uluslararası İletişim Ve Küreselleşme, e-yayın: Dönüşen Dünyada İletişim, Kıbrıs.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 2 26
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 128
Total Workload of the Course Unit 128
Workload (h) / 25.5 5
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0