TR EN

ILLUSTRATION II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
GTP202 ILLUSTRATION II 4 4 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Turkish
Level of the Course Unit : ASSOCIATE DEGREE, TYY: + 5.Level, EQF-LLL: 5.Level, QF-EHEA: Short Cycle
Type of the Course : Compulsory
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Assist.Prof. MUSTAFA GÜNAY
Instructor(s) of the Course Unit Lecturer MEHMET ÖĞÜT
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Tasım sürecine öğrencinin zihin aktivitesini canlı tutarak ell çizim kabiliyetini gelştirmesini sağlamak, imgeleri metoforlarla dönüştümek süretiyle ironiyele mesajı oluşturmak.
Contents of the Course Unit: canlı modelden figür, organik ve inorganik desen çalışmaları, beyin fırtınası kapsamında ki konulu çalışmalar malzeme materyalleri doğru kullanma çalışmalrı. v.b.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Elle çizim kabiliyetinin gelişimi. Tasarım süreçinde hayal gücü aktivasyonu, imgeleri dönştürme potansiyeli pratiği. v.b.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Dersin tanımı, işlenecek konu ve uygulamalar hakkında genel bilgi. -
2 - İllüstrasyon nedir?, nerede kullanılır, illüstrasyon çeşitleri, örneklerle açıklanması, malzeme ve ekipmanlarla ilgili bilgilendirme, kullanılacak malzemelere dair yüzeyler, boya malzemeleri, fiziksel ve kimyasal yapıları -
3 - Temel desen kuralları, doğru görmeyi geliştirici canlı ve cansız modelden çizim(organik-inorganik) çalışmaları proporsiyon (orantı), kompozisyon, araştırma çizgileri, çizgide hacim çalışmaları kapsamında referans alınarak illüstratif çalışmalar. çizgi ve konuda gerçeğin dışına çıkarak soyutlayarak illüstre çalışmaları. -
4 - Çini mürekkebi ile nokta, çizgi, karekterleri arayışları kapsamında konuya bağlı olarak illüstratif ( siyah-beyez) çalışmalar, lavi teknikleri ve uygulamaları. -
5 - İllüstratif çalışmalara geçiş kapsamında çalışılacak yüzeylerde boya malzemelerinin doğru seçimi, konuyla ilgilibeyin fırtınası örnrklerle anlatım çizim teknikleri, kompozisyon, verilmek istenen mesaj, çizgi, renk ve konu vurgusu. -
6 - Renkli illüstratif çalışmaların uygulanış biçimlerinin malzemeyle ilişkilendirilmesi, boyanın kullanılması, çizim tekniklerinin araştırılmasıkonu anlatımlarının renk ve formların doğru olarak yanyana gelişleri. -
7 - Canlı model olarak organik ve inorganik objeler üzerinden bir karekter, tip yaratatılarak çizgisel olarak soyutlama ve stilizasyona gidilerek çizgisel yada lekesel bir anlayışla tip ve maskot tarzında karekterler oluşturma çalışmaları. -
8 - MID-TERM EXAM -
9 - Yaratılan karekter üzerinden ön eskiz onayları( Hikaye kitabı) göreselleştirilmesi. -
10 - Finale yönelik , bir hiyayenin görselleştirilmesine yönelik çalışmaların renklendirilmesi. (guaj, ekolin, kuru pastel-kuruboya, sulu boya) -
11 - Storyboard nedir ne işe yarar, kullanıldığı alanlar, çeşitleri, örnekler, -
12 - Bir karekter yaratmak konusu yada farklı bir karekteri bir alan seçilerek uygulama çalışmaları, ön eskizler ve onay. -
13 - Storyboard sahne ve planların belirlenmesi kamera açılarının tespiti. kadraj v.b. -
14 - Storyboard sahne ve planların renklendirilmesi görselleştirme. -
15 - Storyboard sahne ve planların renklendirilmesi görselleştirme. -
16 - FINAL EXAM -
17 - FINAL EXAM -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The basic communication, design and graphic design principles related to the fields of diagnosis.
4
2
Advertising, publishing, printing graphic design, such as information relating to their field of study and has the industry's needs.
3
3
Used in graphic design, computer programs have sufficient knowledge to use.
3
4
Job responsibilities and ethical values ​​has information on.
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Contemporary, original, aesthetic and practical graphic design recognizes.
3
2
Recognize and authority in the field of art and design will follow.
3
3
Computer supported graphic design programs recognize.
4
4
Design, implementation and recognizes the printing stage.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Graphic design can produce a product level, has the aesthetic point of view.
3
2
Creation of graphic design, implementation plans and production phases.
3
3
Graphic design creates products and projects.
3

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Design prepress and postpress stages of diagnosis.
3
2
All types of graphic design product design.
4
3
Carries out all stages of graphic design from the preparation for printing to post-press.
4
4
Photography, web design, animation production in the field is made​​.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Graphic design in creating products, ideas, sketches, concept creation, implementation and prepare makeready processes independently.
4
2
In advertising agencies, graphic design studios, advertising departments of companies; advertising campaign creates product concepts and designs.
3
3
Design, projects and exhibitions ability has to offer.
3
4
The renewed communication and design perspective, current computer programs will follow.
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Acquired advanced knowledge in the field of graphic design to critically evaluate.
3
2
Life-long learning is conscious of the need.
3
3
Develops professional knowledge and skills continuously.
3
4
Design an objective perspective to gain the skill assessment.
3

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
All graphical design product, is designed in accordance with design criteria.
4
2
Professional computer software professional, efficient and has the ability to use quickly.
4
3
The concept, introducing professional takes photos, website design and animation.
4
4
Advertising agencies and design studios as well as to the fields of study, professional liability, to act in accordance with ethical values ​​are capable of.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Lecture & In-Class Activities 14 4 56
Preliminary & Further Study 0 0 0
Land Surveying 0 0 0
Group Work 1 4 4
Laboratory 0 0 0
Reading 0 0 0
Assignment (Homework) 2 4 8
Project Work 1 4 4
Seminar 0 0 0
Internship 0 0 0
Technical Visit 1 2 2
Web Based Learning 0 0 0
Implementation/Application/Practice 2 2 4
Practice at a workplace 0 0 0
Occupational Activity 0 0 0
Social Activity 0 0 0
Thesis Work 0 0 0
Field Study 0 0 0
Report Writing 0 0 0
Final Exam 1 4 4
Preparation for the Final Exam 1 5 5
Mid-Term Exam 1 4 4
Preparation for the Mid-Term Exam 1 5 5
Short Exam 0 0 0
Preparation for the Short Exam 0 0 0
TOTAL 25 0 96
Total Workload of the Course Unit 96
Workload (h) / 25.5 3,8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0