Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
VTK151 | PROGRAMLAMAYA GİRİŞ | 1 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. ÇİSEM YAŞAR |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. SENA NUR BENLİ |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu ders, web tasarım ve kodlama öğrencilerine programlama temellerini öğretmeyi amaçlar. Web'e entegre etmeye başlamadan önce, algoritmalar, veri işleme, ve temel programlama yapılarını öğrenmeleri sağlanır. Python dili ile öğrencilerin problem çözme, veri manipülasyonu, ve modüler programlama becerileri geliştirilir. |
Contents of the Course Unit: | 1. Algoritmalar ve temel programlama mantığı 2. Python'da temel veri tipleri ve değişkenler 3. Kontrol yapıları: Koşullar (if-else) ve döngüler (for, while) 4. Fonksiyonlarla modüler programlama 5. Listeler, diziler ve sözlük veri yapıları 6. Dosya işlemleri ve veri saklama teknikleri 7. Hata yönetimi ve istisna işleme 8. Python'da basit matematiksel ve metinsel işlemler 9. Algoritma tasarımı ve problem çözme teknikleri |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Algoritma ve akış şemalarını kullanarak temel problemleri çözebilir. |
Python'da temel programlama yapıları ile kod yazabilir |
Kontrol yapıları ve döngülerle dinamik programlama yapabilir. |
Listeler ve sözlükler gibi veri yapılarıyla çalışabilir. |
Fonksiyonlarla kodlarını modüler hale getirebilir. |
Dosya işlemleriyle veri saklayabilir ve okuyabilir. |
Hata yönetimi ve istisna işleme tekniklerini uygulayabilir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Algoritma ve akış şemaları: Problem çözme yöntemleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Python'a giriş: Değişkenler ve veri tipleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Koşullar ve karar yapıları: if-else mantığı | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Döngüler: for ve while kullanımı | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Fonksiyonlara giriş: Parametreler ve geri dönüş değerleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Listeler ve diziler: Veri işleme teknikleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Sözlükler ve setler: Veri yapılarında derinlemesine çalışma | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Dosya işlemleri: Dosya okuma, yazma ve veri işleme | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Hata yönetimi ve istisna işleme: Kod güvenliği | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Basit metinsel ve matematiksel işlemler | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Algoritma tasarımı: Problem çözme egzersizleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Mini Proje: Günlük bir problem çözme | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Python Programming: An Introduction to Computer Science - John Zelle |
Learn Python the Hard Way - Zed A. Shaw |
Automate the Boring Stuff with Python - Al Sweigart |
Resmi Python belgeleri: https://docs.python.org/ |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgisayarın temel kavram ve yazılımlarına hâkim olur.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have a command of the concepts commonly used in web design.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Planning the code part of a website by having knowledge of algorithms It does.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Visualization of the visual part of Web sites using visual design principles makes the planning.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Observes ethical, health and safety measures related to the profession.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knows different methods of preparing a website.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can run web sites integrated with database management systems.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It may collect information about user experiences. Target with the information it collects can manage a website suitable for the audience.
Can ensure basic security of websites.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 126 |
Total Workload of the Course Unit | 126 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |