TR EN

ANALYSIS OF ADVERTISING PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
HRY408 ANALYSIS OF ADVERTISING 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı, reklamlarda kullanılan strateji ve taktiklerin belirlenmesidir.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriğini, farklı ortamlarda yayınlanan reklamların çözümlemesi, markanın strateji ve taktiklerinin belirlenmesi, farklı sektörlerin incelenmesi, yeniden brief oluşturulması konuları oluşturmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Reklam ve içerik çözümleme ile ilgili yöntemleri listeleyerek, örnek reklamlara ilişkin içerikleri yorumlar.
Çok anlamlı reklam içeriklerini tartışarak, mümkün olan tüm anlamları karşılaştırır.
Farklı yorumlara açık metinler tasarlar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Reklam Nedir? Tartışma,Soru,Cevap
2 Kitap Okuma+Sunum Reklam Analizi ve Rekabet Tartışma,Soru,Cevap
3 Kitap Okuma+Sunum Reklamlarda Belirlenen Amaçlar Tartışma,Soru,Cevap
4 Kitap Okuma+Sunum Reklamlarda Hedef Kitle Tartışma,Soru,Cevap
5 Kitap Okuma+Sunum Reklamlarda Vaad ve Rekabete Etkileri Tartışma,Soru,Cevap
6 Kitap Okuma+Sunum Reklamlarda Ses Tonu ve Farklılaştırma Tartışma,Soru,Cevap
7 Kitap Okuma+Sunum Reklamlarda Medya Seçimi Tartışma,Soru,Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma+Sunum,Genel Tekrar Reklamlarda Bütçe Tartışma,Soru,Cevap
10 Kitap Okuma+Sunum Reklamlarda İşaretlerin ve Kodların Belirlenmesi Tartışma,Soru,Cevap
11 Olay İncelemesi Örnek Olay İncelenmesi- Otomotiv Sektörü Tartışma,Soru,Cevap
12 Olay İncelemesi Örnek Olay İncelenmesi- GSM Şirketleri Tartışma,Soru,Cevap
13 Olay İncelemesi Örnek Olay İncelenmesi- ABD Başkanlık Seçimleri Tartışma,Soru,Cevap
14 Olay İncelemesi Örnek Olay İncelenmesi- Kozmetik Sektörü Tartışma,Soru,Cevap
15 Genel Tekrar Genel Değerlendirme Tartışma,Soru,Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Küçükerdoğan, Rengin. Reklam Nasıl Çözümlenir?. İstanbul: Beta Yayınevi.
Wiliamson, Judith. Reklamların Dili. İstanbul: Ütopya Yayınları, 2011.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
0
2
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
2

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
0
2
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
0

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
0
2
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
0

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
0
2
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
0

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
0

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
0
2
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
0

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
0
2
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
2

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyze financial data related to his / her field.
0
2
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
2

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 1 1 1
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 3 3 9
Ödev 1 12 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 2 8 16
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 25 25
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 25 0 127
Total Workload of the Course Unit 127
Workload (h) / 25.5 5
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0