Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
HRY321 | GRAPHIC ANIMATION IN ADVERTISING | 5 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; grafik animasyonun unsurları ve grafik animasyonda temel teknikler hakkında bilgi vermektir. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği, Animasyon Temelleri, Grafikler, Metin İşlemleri, Semboller, Animasyon Teknikleri, Ses ve Video İşlemleri, Ekranlar, Bileşenler, Dinamik Veriler, Yazılım Optimizasyonu, Animasyon Dosyalarının Yayınlama Ayarları, Eylemler Paneli, Temel Programlama Yapıları, Nesneler, Fonksiyonlar, Ses ve Video İşlemleri, Sunucu Taraflı İşlemler konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Uygulama derslerinde yaptığı pratikler sonucunda görüntü ve resim düzenleme işlemleri yaratır. |
Metin düzenleme ve katmanlarla ilgili işlemleri değerlendirir. |
Uygulama derslerinde öğrendiği bilgiler kapsamında hareketli resimler hazırlar. |
Web tasarım editörünün nasıl çalıştığını analiz eder. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Program giriş ayarları, araç paneli | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
2 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Araç paneli | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
3 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Vektör araçları | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
4 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Vektör araçları, Metin düzenleme işlemleri | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
5 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Renk , kontur ve dolgu uygulamaları, canlı filtreler | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
6 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Canlı filtreler | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
7 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Katman İşlemleri | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders Kitabının İlgili Bölümü, Genel Tekrar | Katman İşlemleri, dilimler ve etkin bölgeler,Genel Değerlendirme | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
10 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Düğmeler ve açılır menüler | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
11 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Sayfalar | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
12 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Hareketli Resimler | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
13 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Slayt Gösterisi | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
14 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Optimizasyon ve Dışa aktarma | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
15 | Ders Kitabının İlgili Bölümü,Genel Tekrar | Web tasarım editörü ile çalışma | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Blazer Liz, Animated Storytelling, Simple Steps For Creating Animation and Motion Graphics, USA, 2015 |
Burtenshaw Ken, Caroline, Mahon Nik, Yaratıcı Reklamcılığın Temeli, Çevirmen: Cansu Uçar, Literatür Yayıncılık, 2014 |
Gelişken, U., ActionScript 3.0 ile Flash CS4 Animasyon ve Web Uygulamaları, KODLAB yayınları, 2009 |
White Tony, Animatörün El Kitabı - Adım Adım Animasyon Çizim Teknikleri, Es Yayınevi, 2017 |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
|
0 | |||||
2 |
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
|
1 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
|
0 | |||||
2 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
|
0 | |||||
2 |
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
|
0 | |||||
2 |
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
|
0 | |||||
2 |
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
|
0 | |||||
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze financial data related to his / her field.
|
0 | |||||
2 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
2 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 126 |
Total Workload of the Course Unit | 126 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |