Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
HRY417 | INTERPERSONAL COMMUNICATION | 5 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; kişilerarası iletişimde iletişimin önemini ortaya koymaktır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği; iletişim ve kişilerarası iletişim kavramlarının tanımı, kişilerarası iletişim türleri, kişilerarası iletişim kodları,çatışma ve empati, dinleme konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
İletişim sürecini listeler. |
İletişim ve kişilerarası iletişim kavramlarını açıklar. |
Sözlü ve sözsüz iletişim kodlarını karşılaştırır. |
Kişilerarası iletişimde beden dilini etkin biçimde kullanır. |
Dinleme türleri ile ilgili örnekler verir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Tanışma, dersin tanıtımı ve derse giriş | Sözlü Anlatım: Sunum ve Tartışma |
2 | Sunum ve Ders Kitabı | İletişim Kavramının Tanımı, İletişim Süreci | Sözlü Anlatım: Sunum ve Tartışma |
3 | Sunum ve Ders Kitabı | Kişilerarası İletişim Kavramı | Sözlü Anlatım: Sunum ve Tartışma |
4 | Sunum ve Ders Kitabı | Kişilerarası İletişim Türleri | Sözlü Anlatım: Sunum ve Tartışma |
5 | Sunum ve Ders Kitabı | Kişilerarası İletişimde Kodlar: Sözlü ve Sözsüz İletişimin Kodları | Sözlü Anlatım: Sunum ve Tartışma |
6 | Sunum ve Ders Kitabı | Etkili iletişim, etkili iletişimde dinlemenin önemi | Sözlü Anlatım: Sunum ve Tartışma |
7 | Sunum ve Ders Kitabı | Kişilerarası iletişimde sözcüklerin kullanımı | Sözlü Anlatım: Sunum ve Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Sunum ve Ders Kitabı | Kişilerarası iletişimde sözcüklerin kullanımı, Genel Tekrar | Sözlü Anlatım: Sunum ve Tartışma |
10 | Sunum ve Ders Kitabı | Kişilerarası iletişimde beden dilini etkin kullanma | Sözlü Anlatım: Sunum ve Tartışma |
11 | Sunum ve Ders Kitabı | Kişilerarası iletişimde beden dilini etkin kullanma | Sözlü Anlatım: Sunum ve Tartışma |
12 | Sunum ve Ders Kitabı | Kişilerarası iletişimde çatışma ve empati | Sözlü Anlatım: Sunum ve Tartışma |
13 | Sunum ve Ders Kitabı | Empatinin ilişkili olduğu kavramlar | Sözlü Anlatım: Sunum ve Tartışma |
14 | Sunum ve Ders Kitabı | Dinleme Türleri | Sözlü Anlatım: Sunum ve Tartışma |
15 | Sunum ve Ders Kitabı | Genel Değerlendirme | Sözlü Anlatım: Sunum ve Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Hartley, P. (2010). Kişilerarası İletişim, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları |
Oskay, Ü. (2016). İletişimin ABC’si, İstanbul: İnkılap Kitabevi |
Ulağlı, S. (2018). Kişilerarası İletişim, İstanbul: Motto Yayınları |
Wood, J. T. (2014). Interpersonal Communication, USA: Cengage Learning |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
|
0 | |||||
2 |
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
|
0 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
|
0 | |||||
2 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
|
0 | |||||
2 |
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
|
0 | |||||
2 |
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
|
1 | |||||
2 |
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
|
0 | |||||
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze financial data related to his / her field.
|
0 | |||||
2 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
2 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Total Workload of the Course Unit | 125 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |