Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
HIY416 | INTERVIEW TECHNIQUES | 5 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; öğrencilere, mülakat türleri gibi teorik bilginin aktarılmasının yanısıra, mülakat davranışları ve görüşme becerilerinin kazandırılmasıdır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği; Mülakat becerileri, teknikleri, mülakat davranışları ve mülakat tipleri konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Mülakat yöntemleri tanımlar. |
Mülakatta yapılan hataları açıklar. |
İşe alımlarda kabul şartlarını tartışır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Konuya yönelik internet araştırması | İş Analizi ve Mülakat Kavramı | Görsel destekli düz anlatım |
2 | Konuya yönelik internet araştırması | Mülakat Yönetimi | Görsel destekli düz anlatım |
3 | Konuya yönelik internet araştırması | Seçme Sürecinde Mülakatlar | Görsel destekli düz anlatım |
4 | Konuya yönelik internet araştırması | Mülakat Türleri | Görsel destekli düz anlatım |
5 | Konuya yönelik internet araştırması | Mülakat ve İletişim Kavramı | Görsel destekli düz anlatım |
6 | Konuya yönelik internet araştırması | Mülakatta İletişim Süreci ve Ögeleri | Görsel destekli düz anlatım |
7 | Konuya yönelik internet araştırması | Mülakat Teknikleri ve Mülakatta Sözlü-Sözsüz İletişim | Görsel destekli düz anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuya yönelik internet araştırması | Mülakata Hazırlık ve Mülakat Becerileri | Görsel destekli düz anlatım |
10 | Konuya yönelik internet araştırması | Cv Hazırlama ve Mülakat Teknikleri | Görsel destekli düz anlatım |
11 | Konuya yönelik internet araştırması | Şirketler Açısından Mülakat Süreçleri | Görsel destekli düz anlatım |
12 | Konuya yönelik internet araştırması | Geleneksel ve Yetkinlik Bazlı Mülakat Soruları | Görsel destekli düz anlatım |
13 | Konuya yönelik internet araştırması | Mülakat Öncesi-Esnası-Sonrası Aksiyonlarının Genel Değerlendirmesi | Görsel destekli düz anlatım |
14 | Konuya yönelik internet araştırması | Mülakat Senaryo Çalışmaları | Görsel destekli düz anlatım |
15 | Konuya yönelik internet araştırması | Mülakat Senaryo Çalışmaları | Görsel destekli düz anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Canan Çetin, Mehmet Lütfi Arslan. Mülakat - Teori, Süreç ve İlkeler. İstanbul: Beta Basım,2014. |
Shaw S. (2016). Marketing and Management. (17. Edition). USA: Routledge |
Aybike Serttaş Ertike. Mülakat Teknikleri. Ekin Basım Yayın. Bursa, 2014. |
Nurdan Akalın Terazi. Mülakat Ustalık İster. İstanbul.com Yayıncılık.Türkiye, 2011 |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
|
0 | |||||
2 |
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
|
0 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
|
0 | |||||
2 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
|
0 | |||||
2 |
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
|
0 | |||||
2 |
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
|
1 | |||||
2 |
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
|
0 | |||||
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze financial data related to his / her field.
|
0 | |||||
2 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
2 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 3 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 123 |
Total Workload of the Course Unit | 123 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,8 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |