Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
IBY308 | WEB SITE DESIGN I | 5 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin Amacı, öğrencilere, web programlamadaki temel teknikleri kullanarak, örnek bir web sitesi hazırlama bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği, Web 2.0, Genel Kavramlar ve Terminolojiler, internet, Web ve tasarım kavramları, tarayıcılar, domain adı, hosting, ftp, güncelleme, Web Standartları, Web sayfalarının tasarım planlaması, HTML dilinin özellikleri: En sık kullanılan HTML etiketleri, Başlıklar, Kayan Yazılar, Metin Formatlama, Link verme ve Meta Tagleri, Resim Eklemek,Tablo ve Tablo Yapıları konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Genel kavramları ve terminolojileri tanımlar. |
İnternet, web ve tasarım kavramlarını açıklar. |
Tarayıcılar, domain adı, hosting, ftp, güncelleme işlemlerini uygular. |
Web standartlarını planlar. |
HTML dilini ayrıntıları ile öğrenir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | GENEL KAVRAMLAR VE TERMİNOLOJİLER, HTML’E GİRİŞ | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Kitap okuma | HTML DOSYA İŞLEMLERİ, PROGRAMLAR | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Kitap okuma | 'head' ALANI İÇİ ETİKETLERİ, 'meta' ETİKETİ YAPISI VE KULLANIMI | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Kitap okuma | HTML'İN ÖNEMLİ ÖZELLİKLERİ , TANIMLAMALARI | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Kitap okuma | HTML KODLAMALARI | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Kitap okuma | HTML’DE PENCERE EVENT’LARININ (OLAY) YAPISI VE KULLANIMI | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Kitap okuma | HTML’DE FORM EVENT’LARININ (OLAY) YAPISI VE KULLANIMI | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | HTML’DE KLAVYE, MOUSE EVENT’LARININ (OLAY) YAPISI VE KULLANIMI | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Kitap okuma | HTML’DE MEDIA EVENT’LARININ (OLAY) YAPISI VE KULLANIMI | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Kitap okuma | HTML’DE STANDART, ÇERÇEVE, SES, VİDEO ETİKET YAPISI VE KULLANIMI | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Kitap okuma | HTML’DE BİÇİMLENDİRME ETİKET YAPISI VE KULLANIMI | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Kitap okuma | HTML’DE SEMANTİK ve LİNK ETİKET YAPISI VE KULLANIMI | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Kitap okuma | HTML’DE LİSTE, RESİM, TABLO ETİKET YAPILARI VE KULLANIMLARI | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Kitap okuma | HTML’DE DİĞER ETİKET YAPILARI VE KULLANIMLARI | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Erkan Balaban, 10. Baskı, "Web Tasarım Kılavuzu", Pusula Yayıncılık. HTML5 eBook-Türkçe, Bu kaynak doküman elektronik ortamda paylaşılacaktır. Learning HTML eBook-İngilizce (PDF), Bu kaynak doküman elektronik ortamda paylaşılacaktır. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
|
0 | |||||
2 |
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
|
0 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
|
0 | |||||
2 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
|
1 | |||||
2 |
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
|
0 | |||||
2 |
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
|
0 | |||||
2 |
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
|
3 | |||||
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze financial data related to his / her field.
|
0 | |||||
2 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
2 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 128 |
Total Workload of the Course Unit | 128 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |