TR EN

MARKETING AND SALES TECHNIQUES PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
MIY328 MARKETING AND SALES TECHNIQUES 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersin amacı pazarlamanın ürün ile başlayan süreçte son aşamasını oluşturan satış adımının gerekliliklerini ve tekniklerini detaylarıyla betimlemektir.
Contents of the Course Unit: Bu dersin içeriğinde pazarlamanın tanımı, pazarlama yönetimi, pazarlama karması , pazarlamanın diğer disiplinler ile ilişkisi, satış süreci ve satış teknikleri bulunmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Pazarlamanın tanımını ve sürecinin kapsamını belirtir
Pazarlama karması elemanlarının hedeflenen satış amaçlarına etkisini keşfeder.
Hedef kitle ile pazarlama yönetimi stratejilerinin ilişkisini satış etkinlikleriyle örneklendirir.
Satışa yönelik orta büyüklükte pazarlama kampanyası üretir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Kitap okuma Pazarlama tanımı Sunum ve anlatım.
2 Kitap okuma Pazarlamanın temel kavramları Sunum ve anlatım.
3 Kitap okuma Pazarlamanın amacı ve önemi Sunum ve anlatım.
4 Kitap okuma Pazarlama yönetimi Sunum ve anlatım.
5 Kitap okuma Pazarlamanın kapsamı Sunum ve anlatım.
6 Kitap okuma Pazarlama karması Sunum ve anlatım.
7 Kitap okuma Pazarlama anlayışında yaşanan değişim Sunum ve anlatım.
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma Pazarlamada hedef kitlenin önemi Sunum ve anlatım.
10 Kitap okuma Satış kavramı Sunum ve anlatım.
11 Kitap okuma Satış ve pazarlama karması elemanları arasındaki ilişki Sunum ve anlatım.
12 Kitap okuma Satış süreci ve hedef kitle ilişkisi Sunum ve anlatım.
13 Kitap okuma Satış teknikleri Sunum ve anlatım.
14 Kitap okuma Uygulama Sunum ve anlatım.
15 Kitap okuma Genel tekrar Sunum ve anlatım.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
0
2
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
2

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
0
2
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
0

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
0
2
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
0

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
0
2
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
0

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
2

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
2
2
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
0

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
0
2
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
2

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyze financial data related to his / her field.
0
2
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
2

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 6 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 128
Total Workload of the Course Unit 128
Workload (h) / 25.5 5
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0