TR EN

MEDIA AND MULTIMEDIA DESING PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
MIY422 MEDIA AND MULTIMEDIA DESING 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersin amacı kapsamında günümüzde hızla değişen ve gelişen çoklu ortam teknolojileri aracılığıyla, grafik tasarım interaktif alanlarındaki gereksinimlere yönelik, dijital ortamın araç-gereç ve programlarını doğru ve işlevsel kullanabilen, çağın gelişen teknolojisine ayak uydurabilen, estetik ve sosyal duyarlılıkla tasarım çözümleri sunabilecek tasarımcı-sanatçı adayları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Bu dersin içeriğini hareketli grafikler, hareketli bilgilendirme grafikleri (infografik), kiosk tasarımları, jenerik animasyonları, TV spotları, müzik video klipleri, web introları, reklam filmleri, deneysel videolar, bilgisayar oyunu tasarımları oluşturur.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Çoklu medyaya ait kavramları tarif ederek çoklu medya teknolojilerini karşılaştırır.
Çoklu medya teknolojilerini kullanarak sektörün ihtiyaçlarına uygun uygulamalar gerçekleştirir.
Farklı medya içeriklerinin ne tür uygulamalara imkan tanıdığını ayırt ederek, yeni medyaya özel özgün içerikler yaratır.
Medya kuruluşlarına yönelik multi medya uygulamalarının hedef kitle beklentisini karşılama oranını değerlendirir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Kitap okuma, uygulamalı pratik. Multimedyanın tanımı, tarihçesi ve örneklerine ilişkin giriş dersi. Sunum, anlatım, uygulama.
2 Kitap okuma, uygulamalı pratik. Dünyadan ve ülkemizden multimedia örneklerinin incelenmesi. Sunum, anlatım, uygulama.
3 Kitap okuma, uygulamalı pratik. Verilecek konuya yönelik metin çalışması. Sunum, anlatım, uygulama.
4 Kitap okuma, uygulamalı pratik. Seçilen metnin Storyboard (akış şeması) haline dönüştürülmesi. Sunum, anlatım, uygulama.
5 Kitap okuma, uygulamalı pratik. Projenin süre, akış ve hikaye gelişimi konularında planlama çalışmaları. Sunum, anlatım, uygulama.
6 Kitap okuma, uygulamalı pratik. Projenin dijital ortama aktarılması ve uygulama süreci. Sunum, anlatım, uygulama.
7 Kitap okuma, uygulamalı pratik. Uygulama çalışmalarının vize onayı haftası. Sunum, anlatım, uygulama.
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma, uygulamalı pratik. Storyboardlarla oluşturulan sahnelerin bilgisayar ortamına aktarılması. Sunum, anlatım, uygulama.
10 Kitap okuma, uygulamalı pratik. Final Projesine yönelik konu seçimi, metin, storyboard çalışması. Sunum, anlatım, uygulama.
11 Kitap okuma, uygulamalı pratik. Dijital ortamda ses, müzik, özel efekt kullanımı. Sunum, anlatım, uygulama.
12 Kitap okuma, uygulamalı pratik. Görüntü-ses birlikteliği, senkronizasyon, akış düzenlemesi. Sunum, anlatım, uygulama.
13 Kitap okuma, uygulamalı pratik. Uygulama çalışması. Sunum, anlatım, uygulama.
14 Kitap okuma, uygulamalı pratik. Final projesi uygulama çalışmalarının sınıf içerisinde sunumu ve toplu değerlendirilmesi. Sunum, anlatım, uygulama.
15 Kitap okuma, uygulamalı pratik. Final projesi uygulama çalışmalarının sınıf içerisinde sunumu ve toplu değerlendirilmesi. Sunum, anlatım, uygulama.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Heller, S. ve Womack, D. (2007). Becoming a Digital Designer: A Guide to Careers in Web, Video, Broadcast, Game and Animation Design. Wiley Press. (USA).
Armstrong, H. ,Uslu, M. E. (Çev.) (2012). Grafik Tasarım Kuramı, Espas Kuram Sanat Yayınları.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
0
2
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
0

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
0
2
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
0

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
0
2
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
0

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
0
2
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
0

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
0

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
0
2
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
0

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
0
2
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
2

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyze financial data related to his / her field.
0
2
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
2

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 6 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 128
Total Workload of the Course Unit 128
Workload (h) / 25.5 5
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0